ping scootergrisen
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-12-10 21:25

Nu må du sgu hjælpe før jeg bliver vandvittig når maskine køre så køre
den sgu en drøm
MEN DEN KAN IKKE TÅLE AT BLIVE KOLD ...

jeg har så købt sådan en oplader og ja jeg var i Kbh i 9 timer
og da jeg kom til st så kunne den selvf ikke starte

jeg troede ellers lige den er trods alt blevet lavet
gået igennem i hoved og røv for knap 3000 kr

men nej . nå jeg har købet nogen start kapler
og gik ind på q8 og lånte noget strøm
lortet ville ikke starte så for 7 gang måtte jeg have fat i falck
( det er ved at være pineliget)
der så om gud vil kommer med den om et par timer

men den skal jo bare i gang kan man ikke hælde og hvis hvad ?
noget i benzinen der gør den nemmer starter der har været skrevet om sprit ?
nu heller jeg ikke mere i tanken for jeg er 112 % sikker på det rent
faktisk skal
i tanken ....

overvejer lidt om jeg kan sælge den også måske købe en bedre model
for det er super mærkeligt for den står jo i læ den bliver bestemt ikke
fugtig
den for al det strøm den kan æde - det er sgu da sært ?
det enste der ikke huer mig ved at få en anden er at den rent faktisk kan
køre 55 - 62 kmt lidt afhæning af vind og vejer , den er ikke tunet eller
på anden måde lavet om fra fabrikken så ..
og det er lidt sur røv
og skulle til at ligge og køre 30-35 kmt på
de store veje ....

Mv.
BMM

Fra : Per

Dato : 18-12-10 21:45

Bo M. Mogensen wrote:
> Nu må du sgu hjælpe før jeg bliver vandvittig når maskine køre så køre
> den sgu en drøm
> MEN DEN KAN IKKE TÅLE AT BLIVE KOLD ...

Hej Bo !

Kan den ikke starte, når den er kold er det sansynligvis et
kaburatorproblem.

Blandingen er simpelthen ikke fed nok ved koldstart - altså for meget luft
og for lidt benzin - det skal være omvendt ved kold motor. På den anden side
må den heller ikke drukne.

Virker chokeren som den skal ?

Prøv med kaburatorsprit, det kan være der dannes iskrystaller pga. kulden -
det forhindrer spritten. Der står på flasken hvor meget du skal hælde i
tanken.

Har du tjekket tændrøret om der er gnist på ved kold motor ?

Er tændrøret vådt = druknet motor ?

Forsøger du dig med kick-starter istdet for El-start ?

> [...]
> tunet eller på anden måde lavet om fra fabrikken så ..
> og det er lidt sur røv
> og skulle til at ligge og køre 30-35 kmt på

Din knallert kan med garanti ikke køre 50-62 km/t hvis der ikke er lavet
noget ved den - det er HELT sikkert. Dit speedometer viser som alle andre
knallerter alt alt for meget.

Prøv med en GPS istedet

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-10 22:24

Per skrev:

>Hej Bo !
>
>Kan den ikke starte, når den er kold er det sansynligvis et
>kaburatorproblem.

Knallerten er en firetakts.
Han kører med 2-takts olie i stedet for firetaktsolie og sjatter en
slat kølervæske i benzintanken i stedet for en spiseskefuld
kaburatorsprit og nu vil du lokke ham til at måle hastighed med GPS.
Det bliver alt, alt for indviklet )

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 18-12-10 22:38

> [...]
> slat kølervæske i benzintanken i stedet for en spiseskefuld
> kaburatorsprit og nu vil du lokke ham til at måle hastighed med GPS.

Haha flad af grin.

Nå ja det var noget med du have fyldt 2 takt olie på og det var en TMS
S3. Også skrev jeg at du skulle få det 2 takt olie ud og fylde noget 4
takt olie på.
Hvordan gik det med det ?

Eller køre du stadig med 2 takt olie ?

Hvad med ham mekanikeren sagde han at han har skiftet motorolien ?
Det står vel på kvitteringen hvis du har betalt for motorolie.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-10 06:12

Den 18-12-2010 22:38, scootergrisen skrev:

> Nå ja det var noget med du have fyldt 2 takt olie på og det var en TMS
> S3. Også skrev jeg at du skulle få det 2 takt olie ud og fylde noget 4
> takt olie på.
> Hvordan gik det med det ?
jamen den køre sgu som en dørm på det Olie der nu kommer på :)

> Eller køre du stadig med 2 takt olie ?
det har jeg nu ikke gjort ..

> Hvad med ham mekanikeren sagde han at han har skiftet motorolien ?
det har ikke nævnt det er ok

> Det står vel på kvitteringen hvis du har betalt for motorolie.
det har jeg ikke ..

Mv
BMM

Fra : emjeppesen

Dato : 19-12-10 08:35

Bo M. Mogensen skrev:

>det har jeg nu ikke gjort ..

du er fandme umuligt at hjælpe, når man ikke kan regne med, hvad du
skriver.

Skrev du ikke den 24,9 følgende i
Emne Tragt til olie.
" er der nogen der har et bud på hvor man for sådan en - har lige
heldt
Olie på 129 kr for 1 l 2 taks olie
ca 1/3 endte på jorden :(
_______________________________________

Hilsen emj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-10 23:26

Den 19-12-2010 08:34, emjeppesen skrev:
> du er fandme umuligt at hjælpe
så lad da endeligt værd og overlad det til scootergrisen

Fra : emjeppesen

Dato : 21-12-10 14:37

Bo M. Mogensen skrev:

>så lad da endeligt værd og overlad det til scootergrisen

Ja, han er sikkert bedre til at gætte sig frem til, hvad du egentlig
mener, når du ikke mener, hvad du skriver

Hilsen emj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-12-10 22:44

Den 21-12-2010 14:36, emjeppesen skrev:

> Ja, han er sikkert bedre til at gætte sig frem til, hvad du egentlig
> mener, når du ikke mener, hvad du skriver
>
> Hilsen emj
Nahh han er bare rimelig toldmodig og tager sig tid til at finde folk
hvor de er
men selv min mekaniker indrømmer at det er mere ind almindeligt sært at
den ikke kan starte ved kulde på
under 5 grader .. så enten kommer jem og fix til at give mig en ny eller
betale hvad det koste at få lavet den så den virker

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-01-11 02:07

> du er fandme umuligt at hjælpe, når man ikke kan regne med, hvad du
> skriver.
Nu er du jo ikke den første på Dansk usnet i de 15 år jeg har været på
der har haft held til at gennemføre et samleje med en flue
> Skrev du ikke den 24,9 følgende i
> Emne Tragt til olie.
> " er der nogen der har et bud på hvor man for sådan en - har lige
> heldt
hvad jeg også havde
> Olie på 129 kr for 1 l 2 taks olie

ja jeg skrev noget forkert det var den rigtige Olie havde lige fået maskinen
og ja skrev noget forkert og mere er der ikke i det - du tager jo på vej
som jeg havde postuleret tyngdekraften var ophørt med at virke i et
post distrikt og folk fløj rundt imellem himlens vilde fugle

> ca 1/3 endte på jorden :(

hvad den også gjorde også fik jeg en trakt og det er ikke sket siden

BMM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-10 06:30

Den 18-12-2010 21:44, Per skrev:

> Hej Bo !
>
> Kan den ikke starte, når den er kold er det sansynligvis et
> kaburatorproblem.
hvor sider den hænde ?

> Blandingen er simpelthen ikke fed nok ved koldstart - altså for meget
> luft og for lidt benzin - det skal være omvendt ved kold motor. På den
> anden side må den heller ikke drukne.
hmm jeg har 3 l der står ude i gangen efter jeg fik det smit i tanken :)

> Virker chokeren som den skal ?
yep

> Prøv med kaburatorsprit, det kan være der dannes iskrystaller pga.
> kulden - det forhindrer spritten. Der står på flasken hvor meget du
> skal hælde i tanken.
ja jeg skal bare være sikker på hvad det er efter det sidet emekaniker
besøg har jeg fået en fobi imod at hæde
noget som helst i tanken ud over 99 benzin

> Har du tjekket tændrøret om der er gnist på ved kold motor ?
nej

> Er tændrøret vådt = druknet motor ?
Øhh jeg aner ikke hvor det sider så ...

> [...]
> lavet noget ved den - det er HELT sikkert. Dit speedometer viser som
> alle andre knallerter alt alt for meget.
skal prøve at tjekke det med en bil ved siden af ..

> Prøv med en GPS istedet

jamen jeg køber bare en skal bare finde ud af hvor den skal side ..

Mv.
BMM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-12-10 23:25

Den 18-12-2010 21:44, Per skrev:

> [...]
>
> Blandingen er simpelthen ikke fed nok ved koldstart - altså for meget
> luft og for lidt benzin - det skal være omvendt ved kold motor. På den

ja det gør den faktisk ...

> Prøv med kaburatorsprit, det kan være der dannes iskrystaller pga.
> kulden - det forhindrer spritten. Der står på flasken hvor meget du
> skal hælde i tanken.

det har jeg som sagt prøvet og det hjælper ikke ..

> Har du tjekket tændrøret om der er gnist på ved kold motor ?

Nahh det har jeg godt nok ikke og vil heller ikke lige ane hvordan man
gør ..

> Er tændrøret vådt = druknet motor ?

måske

> Forsøger du dig med kick-starter istdet for El-start ?

kick starteren er kun til pynt den virker simpelthen ikke

> Din knallert kan med garanti ikke køre 50-62 km/t hvis der ikke er
> lavet noget ved den - det er HELT sikkert. Dit speedometer viser som
> alle andre knallerter alt alt for meget.

Ohh jeg kan klare 10 km på ca 12 minutter så ...

> Prøv med en GPS istedet

viser den ikke bare hvor man er ? jeg vil nu have en for jeg starter om
lægen siger ok på et motorcykel kort til foråret også vil jeg have en
off roader

Fra : scootergrisen

Dato : 18-12-10 22:29

Hvad er det for en scooter ?
Hvor gammelt er batteriet ?

Prøv engang og skru kablerne af batteriet og vent 1 time hvor du ikke
bruger eller oplader batteriet. Også mål med et multimeter hvor mange
volt det har og skriv det her.
Hvad er det for et batteri du har ?
Er der 6 små påfyldningsskruer på det ?

Hvad hvis du prøver at starte med kickstarteren hjælper det ?

Der hældes fra i år ethanol i den benzin som sælges på benzinstationer
så derfor tror jeg ikke det er nødvendigt at hælde mere i.
Jeg har i år indtil videre slet ikke hælde noget ekstra i benzintanken
og det har ikke givet problemer for mig endnu.
Men hvis du absolut vil hælde noget i så brug KARBURATORVÆSKE.

Du kan se 2 dunke jeg har haft købt her :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/smorelse.php#karburatorveske
Og der står blandingsforhold på begge.
Men igen jeg mener ikke det er nødvendigt.

Prøv og svar lidt grundigt på spørgsmålene så kan jeg bedre hjælpe dig.

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-10 22:47

scootergrisen skrev:

> [...]
>Jeg har i år indtil videre slet ikke hælde noget ekstra i benzintanken
>og det har ikke givet problemer for mig endnu.

(sidespring)
Jeg har heller ikke hældt kaburatorvæske på min scooter i år. Det har
der ikke været behov for, men jeg var faktisk ikke klar over at der nu
var ethanol i benzinen, før du skrev det her i gruppen for nogen tid
siden.

Hilsen emj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-10 06:21

Den 18-12-2010 22:29, scootergrisen skrev:
> Hvad er det for en scooter ?
ja tms en eller ..

> Hvor gammelt er batteriet ?
8 dage

> Prøv engang og skru kablerne af batteriet og vent 1 time hvor du ikke
> bruger eller oplader batteriet. Også mål med et multimeter hvor mange
> volt det har og skriv det her.
> Hvad er det for et batteri du har ?
? T Hansen
> Er der 6 små påfyldningsskruer på det ?
nej det er sådan et der slet ikke skal fyldes noget på ...

> Hvad hvis du prøver at starte med kickstarteren hjælper det ?
den er kun til pynt den gør 0 forskel

> Der hældes fra i år ethanol i den benzin som sælges på benzinstationer
> så derfor tror jeg ikke det er nødvendigt at hælde mere i.
ja starte vil den sgu ikke fik dem hjem med falck kl 2130 kl 23:00 kunne
jeg starte den efter den havde fået varmen i
ude i gangen ..

> Jeg har i år indtil videre slet ikke hælde noget ekstra i benzintanken
> og det har ikke givet problemer for mig endnu.
> Men hvis du absolut vil hælde noget i så brug KARBURATORVÆSKE.
skal det hældes i et sted for sig - jeg tør sgu dårlige hælde mere i
benzinen

> Du kan se 2 dunke jeg har haft købt her :
> http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/smorelse.php#karburatorveske
ja dem har jeg ikke men det er sgu forsøget værd - jeg kan købe det
hælde det i her hjemme stille den ude og se om den vil starte efter 8
timer hvis så virker det ..
> Og der står blandingsforhold på begge.
> Men igen jeg mener ikke det er nødvendigt.
på min er det sgu - det er en mærkelig maskine for den køre satme godt
(når den køre)
og det gør den altid med mindre der er koldt
den er stort set lyd løs kommer hurtigt op og ned i fart bremser (ikke
på is) men ellers effektivt
på den måde er det en skide go maskine og ja så som sagt så kan den køre
dobelt så hurtigt som tilladt
hvad er ret fedt ... hvis det ikke var for alt det så havde jeg sgu
solgt den og købt en bedre ..

Fra : emjeppesen

Dato : 19-12-10 08:21

Bo M. Mogensen skrev:

>skal det hældes i et sted for sig - jeg tør sgu dårlige hælde mere i
>benzinen

Kaburatorvæske SKAL altså hældes i benzin og bruger du flasken til
højre på scootergrisens link

så er 2 kapsler nok til en fuld tank benzin.
Hvis du nøjes med det, så kan det ikke skade, men kommer du for meget
i, så er det også galt.

>ja dem har jeg ikke men det er sgu forsøget værd - jeg kan købe det
>hælde det i her hjemme stille den ude og se om den vil starte efter 8
>timer hvis så virker det ..

Tja, måske. det kan jo være at du bare må acceptere, at du ikke kan
køre på den i frostvejr.

Måske er dyserne så små at det er DER problemet ligger. Det er faktisk
svært at vide, hvad årsagen præcis er.

Hilsen emj

Fra : Hagar

Dato : 19-12-10 12:39

så er 2 kapsler nok til en fuld tank benzin.
Hvis du nøjes med det, så kan det ikke skade, men kommer du for meget
i, så er det også galt.

Hilsen emj

Sidste uge, der havde jeg selv problemer med min Runner, den gik i stå ude
på en næsten øde landevej. Der var lige nogle på strækningen der var ved at
ligge kabler i jorden. En af dem kom hen til mig og spurgte lidt om sagerne,
om hvorfor den gik i stå og ikke ville starte. Han sluttede af med at
fortælle, at han syntes jeg skulle putte mindst en ½ l sprit i dyrt, på hans
egen brugte han selv en ½ l for hver tank Normalt bruger jeg slet ikke
noget, kun hvis der er fugt i kaburatoren, og den kører fint. Nogle gange er
den så frossen at el anlæget ikke virker, der er sikkert noget fugt i
kontakterne, men kickstarteren får den i gang, og inden jeg har nået 2 km,
så er den tøet op.

Kim

Fra : emjeppesen

Dato : 19-12-10 19:24

Hagar skrev:

> Han sluttede af med at
>fortælle, at han syntes jeg skulle putte mindst en ½ l sprit i dyrt, på hans
>egen brugte han selv en ½ l for hver tank

Det er vildt meget at putte ½ l i en tank med 5-6 l benzin og det
ville ingen kunne lokke mig til
På flasken står der iøvrigt 1 l til 25-30 l benzin, så det er ret sygt
fylde 3 gange så meget sprit i, synes jeg.

Hilsen emj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-10 22:38

Den 19-12-2010 08:21, emjeppesen skrev:
> [...]
> så er 2 kapsler nok til en fuld tank benzin.
> Hvis du nøjes med det, så kan det ikke skade, men kommer du for meget

jeg må prøve det kan stres teste det ved at lade den stå her hjemme uden
for også se om den rent faktisk starter efter 8 timer i kulden ..

lorte års tid ...

Fra : scootergrisen

Dato : 19-12-10 13:55

Hvis du kunne tænke dig at vide mere om de forskellige ting på din
scooter så besøg min side : http://scootergrisen.dk/
Der er massere af billeder. Det kan godt være det ikke ser præcist sådan
ud på din scooter men det næsten det samme.

Du har stadig ikke svaret på hvor mange volt batteriet har.
Det ret vigtigt at der er nok volt på specielt her om vinteren.

Så hvis du ikke har et multimeter så køb et.
Tag kablerne af batteriet.
Vent 1 time uden at bruge eller oplade batteriet.
Og mål så hvor mange volt det har og skriv det her.

Og det skal være med 2 decimaler.
For eksempel 12,65 volt.
Det er ikke nok du bare siger at der er 12 volt.

Fra : Per

Dato : 19-12-10 16:32

scootergrisen wrote:
> [...]
> Der er massere af billeder. Det kan godt være det ikke ser præcist
> sådan ud på din scooter men det næsten det samme.

Respekt for den hjemmeside, den er godt nok veldokumenteret - der står mange
rigtig gode ting

Mvh. Per

Fra : scootergrisen

Dato : 19-12-10 16:36

> Respekt for den hjemmeside, den er godt nok veldokumenteret - der står
> mange rigtig gode ting

Tak skal du ha.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-10 22:41

Den 19-12-2010 16:31, Per skrev:

> Respekt for den hjemmeside

bestemt :)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-10 22:40

Den 19-12-2010 13:54, scootergrisen skrev:
> [...]
> Der er massere af billeder. Det kan godt være det ikke ser præcist
> sådan ud på din scooter men det næsten det samme.

ok

> Du har stadig ikke svaret på hvor mange volt batteriet har.
> Det ret vigtigt at der er nok volt på specielt her om vinteren.
jamen det er som sagt 12 ..

> Så hvis du ikke har et multimeter så køb et.
> Tag kablerne af batteriet.
> Vent 1 time uden at bruge eller oplade batteriet.
> Og mål så hvor mange volt det har og skriv det her.

jeg må i t hansen

> Og det skal være med 2 decimaler.
> For eksempel 12,65 volt.
> Det er ikke nok du bare siger at der er 12 volt.

ok ...
tak

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-12-10 08:57

Den 18-12-2010 22:29, scootergrisen skrev:
> Hvad er det for en scooter ?
tms
> Hvor gammelt er batteriet ?

som sagt 8 mdr
nå jeg ringede til motorcykel Svend der har haft den skilt ad og samlet
igen og han siger
en kvart liter sprit til en fuld tank det skulle løse problemet så nu
for vi at se - jeg hælder det på her hjemme
jeg tror sgu jeg tager i T Hansen og køber det , de ved så go besked med
sådan noget .. og deres olie koster 25 %
af hvad de tager i Brugsen ..

Mv
BMM