Desire og Google Maps 3D
Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-12-10 12:15

Den nye Maps beskrives med følgende
http://googleblog.blogspot.com/2010/12/next-generation-of-mobile-maps.html

Tilting: Drag down with two fingers to tilt the map. Tilt while zoomed
in on one of the 100+ cities around the world with 3D buildings to see
a skyline spring to life.
Rotating: Twist with two fingers to rotate the map. After tilting to
see 3D buildings, rotate around them to gain a new perspective from any
direction.
Smooth zooming: Slide two fingers together or apart, and see the map
and labels continuously scale to any zoom level, stopping when your
fingers stop.
Compass mode: Center the map on your location, and then tap the compass
button in the top right corner. The map will flip into 3D mode and
start rotating to match your perspective, while still keeping all the
labels upright and readable

Jeg kan ikke rotere på Desire. Er der nogen, der kan få det til at
virke?

Lars Klintholm

Fra : Mendoza

Dato : 17-12-10 15:56

"Lars Klintholm" wrote in message

[...]

Ja, det virker fint her..... med root.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-12-10 10:54

Den 17-12-2010 skrev Mendoza:

> Ja, det virker fint her..... med root.

Skal man virkelig roote for at kunne rotere?

Lars Klintholm

Fra : Mendoza

Dato : 19-12-10 17:35

Den 17-12-2010 skrev Mendoza:

> Ja, det virker fint her..... med root.

Skal man virkelig roote for at kunne rotere?

Ved ikke..... jeg har en HD ROM på, måske er det den der gør det?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 25-12-10 14:41

Den 19-12-2010 skrev Mendoza:

> Ved ikke..... jeg har en HD ROM på, måske er det den der gør det?

måske, men jeg kan i hvert fald ikke rotere med to fingre, heller ikke
efter opdatering til 2.29.405.5 :'(

Lars Klintholm

Fra : Mendoza

Dato : 25-12-10 15:13

Den 19-12-2010 skrev Mendoza:

> Ved ikke..... jeg har en HD ROM på, måske er det den der gør det?

måske, men jeg kan i hvert fald ikke rotere med to fingre, heller ikke
efter opdatering til 2.29.405.5 :'(

Lars Klintholm

Root, og læg en Desire HD ROM på..... også af mange andre grunde.

Fra : Henrik 8600

Dato : 29-12-10 12:33

"Mendoza" <mikael@NOT1812.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Root, og læg en Desire HD ROM på..... også af mange andre grunde.

Andre grunde?

H.

Fra : Mendoza

Dato : 30-12-10 08:52

"Henrik 8600" wrote in message

> [...]
>
> Root, og læg en Desire HD ROM på..... også af mange andre grunde.

Betydeligt mere fri intern RAM = flere og større apps muligt.
HD rommens extra muligheder. (sense 2.0, specielle widgets og menupunkter.)
Mange forskellige mods og icons.
Mulighed for Sense eller clean Android. (jeg foretrækker sense, men rart at
have valgmuligheden).
Gingerbread og andre opdateringer hurtigere tilgængelige.

Men... smag og behag. Jeg har rootet forlængst, og skal ikke tilbage til
stock. Andre er glade for stock, fint nok.

/Mendoza

Fra : emjeppesen

Dato : 30-12-10 09:24

Mendoza skrev:

>Andre grunde?

Lad være med det. Folk har ikke andet end problemer med at lægge ROM
på. Især hvis de fortryder og vil vende tilbage til den oprindelige.

Hilsen emj

Fra : Mendoza

Dato : 30-12-10 09:29

"emjeppesen" wrote in message

Mendoza skrev:

>Andre grunde?

Lad være med det. Folk har ikke andet end problemer med at lægge ROM
på. Især hvis de fortryder og vil vende tilbage til den oprindelige.

Hilsen emj
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er så din oplevelse..... ikke min.
Du har rootet?

Fra : Ditte/Simba

Dato : 30-12-10 11:32

Hej

Har du en forklaring på hvordan det gøres?
Et link til en side er fint.

Hilsen Ditte

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Mendoza

Dato : 30-12-10 12:12

"Ditte/Simba" wrote in message

Hej

Har du en forklaring på hvordan det gøres?
Et link til en side er fint.

Hilsen Ditte

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kig på disse fora:

http://www.modaco.com/
http://www.xda-developers.com/

Du må selv studere lidt, det er lidt for omfattende at komme med en komplet
guide her.

Her lidt mere specifikke guides til rooting:

http://android.modaco.com/category/430/htc-desire-desire-modaco-com/

Link til den ROM jeg selv bruger:

http://android.modaco.com/content/htc-desire-desire-modaco-com/325317/rom-newsense-17-12-dhd-rom-port-by-baadnwz-v1-3-stable-fast-smooth-a2sd-1800-score/

Fra : Mendoza

Dato : 30-12-10 12:27

"Mendoza" wrote in message

> [...]

guide her.

Her lidt mere specifikke guides til rooting:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du skal lige huske at det er på *eget ansvar* hvis du går igang.
Jeg har root´et 3 stk Desire uden problemer, de kører kanon!
Men man skal vide hvad man gør, du *kan* risikere at lægge din mobil død,
hvis du er *meget* uheldig...

Så læs lidt om det, inden du går i gang, og følg anvisningerne til punkt og
prikke! Vær tålmodig når du boot´er mobilen første gang efter root, det
*skal* tage lang tid, ingen panik!
Og det er kun første gang.

Fra : Ditte/Simba

Dato : 30-12-10 13:06

> [...]
> prikke! Vær tålmodig når du boot´er mobilen første gang efter root, det

Hej

Tak, nu har jeg noget at gå igang med.
Som jeg skrev, links er fint.

Hilsen Ditte
Som nok skal læse på lektien.

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-01-11 23:28

Den 25-12-2010 skrev Lars Klintholm:

> måske, men jeg kan i hvert fald ikke rotere med to fingre, heller ikke efter
> opdatering til 2.29.405.5 :'(

Desire understøtter det bare ikke

http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=1079043

Lars Klintholm