Andet multimedie
bentjuul 3670
Gammakorrektion
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-12-10 19:40

Når jeg udskriver farvefotos på min printer
fremstår de en hel del mørkere end på min
monitor og på kameraet med for den sags skyld.

Hvad er den bedste måde at regulere det på?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : emjeppesen

Dato : 16-12-10 08:16

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Når jeg udskriver farvefotos på min printer
>fremstår de en hel del mørkere end på min
>monitor og på kameraet med for den sags skyld.
>
>Hvad er den bedste måde at regulere det på?

Du skriver intet om, hvilken printer du har eller hvilket program, du
udskriver dine billeder fra. Det ville ellers nok kunne give dig et
svar, vil jeg tro. det handler ikke om gammakorrektion, men om
profiler.

Hilsen emj

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-12-10 13:31

Den 16-12-2010 08:16, emjeppesen skrev:

> [...]
> udskriver dine billeder fra. Det ville ellers nok kunne give dig et
> svar, vil jeg tro. det handler ikke om gammakorrektion, men om

Jeg udskriver billeder fra Paintshop Pro (ver.6)
og XnView til en HP CP2025 farvelaserprinter.
I printeropsætningen har jeg valgt en printerens
ICM-profil.

Men problemet er måske løst, fordi jeg nu lige
har opdaget at udskrivningsdialogboksen har en
gamma-setting, således at udskriften kan gøre
lyse/mørkere end skærmbilledet.

Printeren er nyanskaffet og jeg er først lige
ved at hitte rede i brugen...

Tak for interessen.

--
Jørgen Farum Jensen