DR2 Premiere næste år?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-12-10 13:56

Er der nogen der ved om de to pinligt pjattende pladdernakker, som i DR2
har præsenteret nye biograffilm det seneste års tid, fortsætter i 2011-
eller om man tør håbe på mere seriøse værter på programmet, altså folk
som tager film alvorligt? Som gerne gør det på en afslappet måde, men
ikke på børnehavestadiet som det er nu.

At få Ole Michelsen eller Mikkel Munch-Fals tilbage ville være som at
vinde i lotteriet. Ud med de to nuværende grimmasserende, håndflagrende,
fjantede fæhoveder! Giv mig en helhjertet og troværdig - måske endda
lidt kedelig - /filmorientering/ af folk som holder af film.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-12-10 14:14

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> har præsenteret nye biograffilm det seneste års tid, fortsætter i 2011-
> eller om man tør håbe på mere seriøse værter på programmet, altså folk

Programmet er blevet lukket:
http://www.dr.dk/DRPresse/Artikler/2010/10/27/132348.htm

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Anglachel

Dato : 14-12-10 15:59

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Programmet er blevet lukket:
> http://www.dr.dk/DRPresse/Artikler/2010/10/27/132348.htm

Ah, medlidenhedsdrab. Meget humant af dr.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-12-10 16:24

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Programmet er blevet lukket:
> http://www.dr.dk/DRPresse/Artikler/2010/10/27/132348.htm

Nå, øv! Det var da så radikalt igen. Men tak for linket. Arne Notkin bør
for sin tekst indstilles til prisen for årets mest hjertegribende
selvironiske bemærkning, om at de to såkaldte personligheder skabte "et
spændende filmprogram". Ho ho ho ho!

Har man nogensinde set film instrueret af en instruktør ved navn Tea
Lindeburg?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Steen

Dato : 14-12-10 20:04

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> Programmet er blevet lukket:
> http://www.dr.dk/DRPresse/Artikler/2010/10/27/132348.htm

Mener at have læst, at programmet afløses af et mere tidssvarende
program. Nogen der ved noget om indholdet?
--
Årets julehit
http://bit.ly/ep2O2z

Fra : Jesper

Dato : 14-12-10 14:49

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
> fjantede fæhoveder! Giv mig en helhjertet og troværdig - måske endda
> lidt kedelig - /filmorientering/ af folk som holder af film.

Jeg vil have Finn Holten Hansen tilbage!
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-12-10 17:44

Jesper wrote:
> Jeg vil have Finn Holten Hansen tilbage!

Nej, Bjørn Rasmussen! MED cigar!

Per V
--
I øvrigt mener jeg, operaen burde flyttes til Ørestaden.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-10 09:00

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fjantede fæhoveder! Giv mig en helhjertet og troværdig - måske endda lidt
> kedelig - /filmorientering/ af folk som holder af film.

Dem der præsenterede "Min søsters børn i Nordjylland" virkede i hvert fald
som psykopater, men de havde ret i det de sagde om filmen.
Det der med at der blev talt med udpræget københavnsk dialekt, selv om
man var i Nordjylland.
Selv om jeg bor i området hører jeg hverken voksne eller børn tale som i
filmen. Den klang-tone hører man slet ikke her oppe, hverken
ude på landet eller i købstæder som f.eks. Skive, Thisted eller Nykøbing .
Kun når der er turister.
I de gamle film havde man en overdrevet dialekt fra området. I de nye
film har vi også en overdreven dialekt, men det er fra et område
hvor filmen slet ikke foregår. Det virker udpræget dumt.

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-12-10 09:52

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> Ud med de to nuværende
> grimmasserende, håndflagrende, fjantede fæhoveder!

Enig. Jeg er holdt op med at have tjek på, hvornår
dette filmprogram kommer. Tilfældigvis zappede jeg
forbi et program på DR2 forleden, hvor en mand og
en pige lå i en dobbeltseng, manden ovenpå dynen
i undertøj. Og så "skændtes" de om en film. Gad vide
om det ikke var de første minutter af det program,
"Premiere" du hentyder til? Det var så tåbeligt at jeg
slukkede efter et par minutter.

Hele bundtet, deres chef, Arne Notkin og produceren
og de to medvirkende, Tea Lindeburg og Kasper Bering
Liisberg kan efter min mening godt fyres straks.

--
Herluf :·)

» et styre der ikke tåler kritik, er kritisabelt «

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-12-10 15:03

Jørgen Grandt skrev:

> [action! cut!]

Jeg har netop set det afsluttende program fra i mandags, og sjældent har
jeg overværet et så infantilt og idiotisk, pinligt selvsmagende og
ufrivilligt urkomisk par 'skærmtrolde'. Og jeg kan ikke forestille mig
at andre end netop de to angiveligt voksne mennesker i den grad ville
kunne gøre opmærksom på, at nu var det slut for good: vores sidste
forestilling, hvad skal vi dog gøre, hvad skal der nu blive af jer uden
os - osv. osv. Hulk, ynk og ingen tudekiks.

Skam jer, DR2, over at I ikke for længst har nedlagt dette satiriske
makværk! Og givet os et /rigtigt/ filmmagasin.

--
Jørgen Grandt

Fra : Don Johnsen

Dato : 07-02-11 19:54

> [...]
> fjantede fæhoveder! Giv mig en helhjertet og troværdig - måske endda lidt
> kedelig - /filmorientering/ af folk som holder af film.

Det kan godt være at ingen af jer brød jer om de to fjollehoveder. Men når
nu det er det eneste filmanmeldelses-program jeg kan se, så er jeg faktisk
rigtig træt af at det holder.

Elskede Ole Michelsen og synes at Mikkel Munch-Fals var en fremragende
stedfortræder...

Håber der kommer en eller anden form for erstatning for Premiere, og ja så
må de gerne huske at tit er indholdet vigtigere end formen, så drop at
forsøge at være så pokkers moderne og udvid måske anmeldelserne af ugens
premiere i biffen med et par dvd-premierefilm.