Det var så dagen hvor hjælmen reddede
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-12-10 19:29

havde hentet kværnen efter en uge på værksted - på anbefaling af benzin
tanken havde jeg købt nogen der skulle helles i benzinen
det skulle det ikke 2850 kr at rette op på skaden - nå kørte hjem det
gik fint på hoved vejen og dreje så af til vores små veje issen på vejen
kom lige lidt før jeg havde regnet med
s¨jeg snorede rundt røg af helved til og knaldede bagsiden af hjælmen i
asfalt og is - jeg kunne høre at uden hjelm havde jeg enten været død på
stedet eller i bedste fald kranie brud
og var så sikker frosset til døde sener ...

sne og is er noget fanden har skabt på en go dag - det tjener INTET
anvendeligt formål ( på nær i fryseren) men ellers er det bare en pest ...

men det er jo djævelsk koldt at køre for ansigtet selv om jeg har full
face man må kunne få sådan nogen ski masker men hvor ?

Mv.
BMM

Fra : scootergrisen

Dato : 15-12-10 21:47

Den 15-12-2010 19:28, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
>
> men det er jo djævelsk koldt at køre for ansigtet selv om jeg har full
> face man må kunne få sådan nogen ski masker men hvor ?

Av.

Jamen tillykke med at du har reddet livet. Så må du da have ondt i
hovedet eller nakken.
Og ja det glat derude nogen steder og på is har man dårligt en chance
for at rette op hvis man begynder at vælte.

Hvis din hjelm er skadet så skal du muligvis have en ny hvis du vil have
samme beskyttelse igen men det må du jo selv vurdere.

Jeg kan varmt anbefale dig at købe sådan et halsrør eller hvad de nu
hedder. http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/vinterrad.php#halsror
Jeg er så glad for min.
Jeg købte den i enghave motor på vesterbro i københavn.

Men hvad var det for noget med at hælde noget i tanken som har kostet
dig 2850 kroner ? Det lyder da underligt.

Jeg lavede forresten også lige en bambi på glat is den anden dag da jeg
gik. Der var jeg ved at falde med hovedet først men jeg redede den lige.
Men det så nok rigtig sjovt ud.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-12-10 11:25

Den 15-12-2010 21:47, scootergrisen skrev:

> Av.
>
> Jamen tillykke med at du har reddet livet.

jo tak :)

> Så må du da have ondt i hovedet eller nakken.
nej der er intet at mærke lidt i knæet men det er det ..
> Og ja det glat derude nogen steder og på is har man dårligt en chance
> for at rette op hvis man begynder at vælte.

man har ikke en chance så det er bare med at køre stille .

> Hvis din hjelm er skadet så skal du muligvis have en ny
der er nu ikke noget at se
> hvis du vil have samme beskyttelse igen men det må du jo selv vurdere.

Nahh den er ok men der er ingen pris for høj på beskyttelse

> Jeg kan varmt anbefale dig at købe sådan et halsrør eller hvad de nu
> hedder. http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/vinterrad.php#halsror
> Jeg er så glad for min.

Den ser go ud ...

> Jeg købte den i enghave motor på vesterbro i københavn.
Det er den der ligger lige før westerbrogade ikke sandt ?

> Men hvad var det for noget med at hælde noget i tanken som har kostet
> dig 2850 kroner ? Det lyder da underligt.

jamen det var et eller andet frost væske men ja det var sgu dyrt :(

> Jeg lavede forresten også lige en bambi på glat is den anden dag da
> jeg gik. Der var jeg ved at falde med hovedet først men jeg redede den
> lige. Men det så nok rigtig sjovt ud.
ja det der forbandede is er ikke at spøge med - det underlige ved det er
så hurtigt man går på auto pilot altså komme op at stå sikker sig
balance finde ud af hvor man har sine ting scooter på plads samle
tankerne ... var med i et trafik uheld i Ghana i 1987 - havde jeg haft
bælte på var der ikke sket en skid , men til mit held var ruden rullet
ned og jeg tog hele slaget med skulderen - der var kaos neger der
prøvede at røve vores bil osv - det var først da der var ro på Chokket kom

Fra : emjeppesen

Dato : 16-12-10 12:29

Bo M. Mogensen skrev:

>jamen det var et eller andet frost væske men ja det var sgu dyrt :(

Du er helt til grin. En liter kaburatorsprit koster under 40 kr og
holder i årevis.

Hilsen emj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-10 16:51

Den 16-12-2010 12:28, emjeppesen skrev:

> Du er helt til grin. En liter kaburatorsprit koster under 40 kr og
> holder i årevis.
>
> Hilsen emj
se nu er tingene jo ikke altid så lige til som man skulle tro maskinen
vil ikke starte jeg går til q8 og spørger om de har noget til at hælde i
benzin tanken og der står
så en der mener at have forstand på det som giver mig en dunk og jeg
antager det er korrekt hvad han siger så det gør jeg - mere er der ikke
i det

Fra : scootergrisen

Dato : 17-12-10 17:19

> [...]
> så en der mener at have forstand på det som giver mig en dunk og jeg
> antager det er korrekt hvad han siger så det gør jeg - mere er der ikke

Har du stadig den dunk ?

Fra : scootergrisen

Dato : 16-12-10 14:15

> Det er den der ligger lige før westerbrogade ikke sandt ?

Jo

> jamen det var et eller andet frost væske men ja det var sgu dyrt :(

Du skal jo heller ik bare hælde noget i tanken hvis du ikke ved hvad det
er. Karburatorsprit er til at hælde i benzintanken og der står
blandingsforhold på emballagen.
Hvis du har hældt kølervæske på så det sikkert ikke så godt. Ved dog
ikke om det kan ødelægge noget men det sikkert ikke godt.
Har du stadig dunken ?
Hvad står der på den ?
Og hvor meget hældte du i ?
Og hvad betalte du 2850 kroner for ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-12-10 18:54

Den 16-12-2010 14:15, scootergrisen skrev:

> Jo

> Du skal jo heller ik bare hælde noget i tanken hvis du ikke ved hvad
> det er.
ja men jeg fik at vide det var det der skulle i så ...

> Karburatorsprit er til at hælde i benzintanken og der står
> blandingsforhold på emballagen.

det var det desværre ikke men det gik jeg ud fra
> Hvis du har hældt kølervæske på så det sikkert ikke så godt.

Det var dyrt ..

> Ved dog ikke om det kan ødelægge noget men det sikkert ikke godt.

den skal skildes af og renses 5 timer af 450 kr + moms

> Har du stadig dunken ?
yep

> Hvad står der på den ?

jamen det er til at blande i vand
> Og hvor meget hældte du i ?
bare en sjat

> Og hvad betalte du 2850 kroner for ?
5 mekaniker timer ..

fik en ski maske og et par læder handsker ved T Hansen i dag - det er
altså bare deres vægt værd i guld kørte der til uden
det var satme koldt

Mv
BMM

Fra : scootergrisen

Dato : 17-12-10 19:34

> jamen det er til at blande i vand

Ok men så er det nok koncentreret kølevæske fordi det skal blandes med
vand og fyldes i kølesystemet på de scootere som har væskekøling.
Men det skulle da gerne står på forsiden om det er kølevæske eller
karburatorvæske.

> bare en sjat

Også kunne motoren ikke køre mere eller hvad ?

> 5 mekaniker timer ..

Det var en dyr sjat.
Nu er jeg ikke mekaniker og ved ikke om det der er i kølevæske er
skadeligt for karburator og motor siden der tog så lang tid at rense den.
Hvis det var mig havde jeg nok bare tømt tanken, karburatoren og måske
motorolien også fylde noget nyt på.
Men det kan da godt være at det er vigtigt at få helt renset og det
derfor jeg taget længere tid.

Du kunne måske fortælle ham der på tankstationen at det var noget dårlig
karburatorvæske han solgte dig :)
Men en anden gang så er det altså en super god ide hvis du læser hvad
der står på dunken.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-12-10 09:08

Den 17-12-2010 19:34, scootergrisen skrev:

> [...]
> vand og fyldes i kølesystemet på de scootere som har væskekøling.
> Men det skulle da gerne står på forsiden om det er kølevæske eller
jamen det gør det også problemet var det var sent og jeg gik ud fra ham
på tanken var klar over hvad han talte om så ...

> Også kunne motoren ikke køre mere eller hvad ?

nix

> Det var en dyr sjat.
Det må man sige
> Nu er jeg ikke mekaniker og ved ikke om det der er i kølevæske er
> skadeligt for karburator og motor siden der tog så lang tid at rense den.

Nahh den blev helt skildt af så ...

> Hvis det var mig havde jeg nok bare tømt tanken, karburatoren og måske
> motorolien også fylde noget nyt på

ja mn jeg viste ikke det var det der var problemet så ...

> .
> Men det kan da godt være at det er vigtigt at få helt renset og det
> derfor jeg taget længere tid.
jeg ved det ikke men nu er det gjort og den køre som en drøm

> Du kunne måske fortælle ham der på tankstationen at det var noget
> dårlig karburatorvæske han solgte dig :)
> Men en anden gang så er det altså en super god ide hvis du læser hvad
> der står på dunken.
jamen det gør jeg også normalt men han løs så sikker det var sent og jeg
var træt så ....

Mv.
BMM

Fra : emjeppesen

Dato : 18-12-10 11:07

Bo M. Mogensen skrev:

>jamen det gør det også .............................

Jamen hvad var det så?
Kølervæske?
Kaburatorsprit?

Hilsen emj

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-12-10 21:15

Den 18-12-2010 11:06, emjeppesen skrev:

> Jamen hvad var det så?
> Kølervæske?
> Kaburatorsprit?
>
> Hilsen emj
kølervæske tror - jeg er røve træt det står ude i min gang
det er sådan noget blå noget ...

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-12-10 13:47

> Nahh den er ok men der er ingen pris for høj på beskyttelse

Hvis du har knaldet den ned i asfalten, så skal den skiftes hvis du
forventer samme beskyttelse en anden gang

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-12-10 22:42

Den 19-12-2010 13:47, Michael Kjærsgård skrev:
> Hvis du har knaldet den ned i asfalten, så skal den skiftes hvis du
> forventer samme beskyttelse en anden gang

jamen jeg tror jeg vil have en hel fulface alligevel