Urenlig kat
Fra : B. Sørensen

Dato : 15-12-10 22:54

For ca. 5 uger siden overtog jeg min datters kat, som hun ikke måtte tage
med i ny lejlighed. Samson er ca. 1½ år, kastereret og dette er hans 4. hjem
i hans korte liv.

I forvejen har jeg Frederik, som er ca. 12 år og naturligvis kasteret. De to
er ikke blevet perlevenner, men slåskampene er næsten stoppet, og de kan
endda sove i samme seng nu.
Samson har (næsten) lært, at han ikke har fisketegn til akvariet, at man
ikke hopper på køkkenbordet, at forstå ja og nej, og han har for første gang
i sit liv adgang til verden udenfor, hvilket han elsker og administrerer
fint.

Der er kun et problem tilbage, men det er også nok til, at jeg dagligt
fortæller ham, at han lever livet farligt.
Samson havde sin egen kattebakke med, men Frederik bruger begge bakker,
hvilket betyder, at Samson besørger ved siden af bakken, fordi han er
domineret af Frederik.
Begge bakker renses dagligt.

De spiser og drikker af samme skåle uden problemer.

Gode råd efterlyses, da Samson er en smuk, dejlig kat, som har mange gode år
i sig.

B. Sørensen

Fra : JB

Dato : 16-12-10 10:09

"B. Sørensen" <curly@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De spiser og drikker af samme skåle uden problemer.
>
> Gode råd efterlyses, da Samson er en smuk, dejlig kat, som har mange gode

Prøv at sætte flere bakker op, måske kan det hjælpe.

Held og lykke med ham.

Hilsen
Jytte

Fra : B. Sørensen

Dato : 16-12-10 22:08

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at sætte flere bakker op, måske kan det hjælpe.
>
> Held og lykke med ham.
>
> Hilsen
> Jytte

Hej Jytte
Der er ikke plads til flere bakker på mit badeværelse end de to kæmpe
skrumler, der står nu :)
Hilsen B. Sørensen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-12-10 07:01

Den 16-12-2010 22:07, B. Sørensen skrev:

> Hej Jytte
> Der er ikke plads til flere bakker på mit badeværelse end de to kæmpe
> skrumler, der står nu :)
> Hilsen B. Sørensen

Hvis problemet ikke kan løses med to kattebakker på badeværelset, håber
jeg, at du er parat til at overveje kattebakker andre steder.

Vi har i mange år brugt de store lukkede kattebakker fra www.zooplus.de,
og når der var problemer og vi havde flere katte, opsatte vi op til 4
kattebakker og prøvede os frem, hvad der virkede.

Nogle gange er det f.eks. sådan, at kattene foretrækker at bruge den ene
til store kattebakke og den anden til lille kattebakke.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-12-10 11:18

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nogle gange er det f.eks. sådan, at kattene foretrækker at bruge den ene
> til store kattebakke og den anden til lille kattebakke.

Det er bestemt også lige det jeg ville foreslå. Jeg har selv en stor lukket
kattebakke, hvor kattegruset bliver inde i bakken. Den kan jo sagtens stå
alle andre steder end i badeværelset. Et evt. bryggers kunne jo også bruges
hvis det forefindes.

Dilemmaet skyldes måske også at bakkerne står lige op ad hinanden på
badeværelset. Katte har jo et særligt hieraki som vi tobenede ikke altid kan
gennemskue.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : B. Sørensen

Dato : 17-12-10 14:33

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dilemmaet skyldes måske også at bakkerne står lige op ad hinanden på
> badeværelset. Katte har jo et særligt hieraki som vi tobenede ikke altid

Tak for jeres svar.
Det er sådan 2 megabørger af kattetoiletter, jeg har stående nu på
badeværelset, det eneste sted, jeg kan placere dem "oppe" og væk fra hunden,
som ellers tømmer den for mig.
Men jeg må jo forsøge at sætte den ene i mit soveværelse på gulvet og håbe,
at hunden holder sig væk, og en af kattene finder ud af at bruge den.
Det skulle gerne lykkes :)

B. Sørensen

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-12-10 15:24

"B. Sørensen" <curly@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men jeg må jo forsøge at sætte den ene i mit soveværelse på gulvet og
> håbe, at hunden holder sig væk, og en af kattene finder ud af at bruge

Pøj pøj med forsøget herfra. Det er da værd at prøve. Ellers kan du jo
skrive i gruppen igen, hvis det ikke vil lykkes. Der *må* være en løsning.
Jeg tror, som jeg skrev at bakkerne står for tæt.

Når min lille hunkat Mini vil noget, stiller hun sig lige foran mig og siger
højlydt "Moaaar", det lyder ihvertfald som hun siger mor, og jeg har
efterhånden erfaring i at finde ud af hvad det er hun vil, for hun siger kun
sådan når hun vil opnå noget.

Fra : Allan F

Dato : 17-12-10 19:02

> [...]
> efterhånden erfaring i at finde ud af hvad det er hun vil, for hun siger

Det vil sige - hele tiden?

Fra : Allan G

Dato : 17-12-10 19:17

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige - hele tiden?

Hehe

Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-12-10 20:41

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det vil sige - hele tiden?

Naaah, jeg har da fået dresseret hende gennem årene, så hun ikke tigger hele
tiden. Hun er også så smaskforkælet og mangler ikke noget, så det er nok
derfor. LOL

Fra : Anelise

Dato : 17-12-10 16:45

> [...]
> Men jeg må jo forsøge at sætte den ene i mit soveværelse på gulvet og
> håbe, at hunden holder sig væk, og en af kattene finder ud af at bruge

hej B

prøv at vende åbningen i kattekassen ind mod et hjørne i dit soveværelse,
katten kan sagtens komme til, men det kan hunden ikke.
Det virkede i hvert fald med mine to labradortæver, der også meget gerne
ville hjælpe til med at rense op i kattebakken.

venlig hilsen, Anelise

Fra : B. Sørensen

Dato : 17-12-10 17:32

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det virkede i hvert fald med mine to labradortæver, der også meget gerne
> ville hjælpe til med at rense op i kattebakken.

Super godt råd, tusind tak :)

B.