Hvornår starter et abb?
Fra : Lars Arup

Dato : 13-12-10 20:49

Jeg er ved at oprette et abb hos 3 til min datter og vil ha hendes nummer
porteret fra TDC.

Jeg troede egentlig at abb først begydte når nummeret var overflyttet dvs
at man kørte på det gl SIMkort indtil da.

Det mener jeg vi gjorde sidste gang, men her er den nye tlf låst så man må
vel køre på 3's midlertidige nummer i den måned. Dvs man betaler dobb abb i
den måned og kan ingengang bruge sit "eget" nummer.

Er det rigtigt forstået?

MVH Lars Arup

Fra : Henrik 8600

Dato : 14-12-10 11:49

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vel køre på 3's midlertidige nummer i den måned. Dvs man betaler dobb abb
> i den måned og kan ingengang bruge sit "eget" nummer.

Måske "3" ved det?

H.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-12-10 12:02

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> vel køre på 3's midlertidige nummer i den måned. Dvs man betaler dobb
> abb i den måned og kan ingengang bruge sit "eget" nummer.

Abb starter allerede fra det tidspunkt du kan anvende det midlertidige
nummer på 3s net.

Hvis du spørger teleselskaberne mener de helt sikkert at de ikke er herre
over at en portering tager den tid det nu tager.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-12-10 18:23

> [...]
>
> Hvis du spørger teleselskaberne mener de helt sikkert at de ikke er herre
> over at en portering tager den tid det nu tager.

Så vidt jeg ved er det kun 3 og Telia (og herunder vist nok Callme) der
kører denne vanvittige procedure der uværgerligt betyder at kunden kommer
til at betale dobbelt abonnement.

Alle andre teleselskaber låser blot telefonen op og lader kunden bruge sit
nuværende abonnement til nummerporteringen er gennemført.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Lars Arup

Dato : 14-12-10 23:42

Da jeg lod min datters telefon skifte fra Telia til TDC startede abb først
da nummeret var porteret. Det tog så over et halvt år!! fordi Telia og TDC
drillede hinanden. det betød at man ikke betalte dobb abb men tilgengæld var
bindningen(naturligvis) først ophævet ca 1 år efter aftalen var indgået.

MVH Lars Arup

3 har fortalt mig at simlåsen kan ophæves gratis med det samme så jeg kan
bruge det oprindelige nummer.

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-12-10 18:39

Den 14-12-2010 12:02, Bjarke Andersen skrev:
> Abb starter allerede fra det tidspunkt du kan anvende det midlertidige
> nummer på 3s net.

Sidst jeg snakkede med 3 startede det først gang simkortet blev benyttet.

- Chano Andersen

Fra : Henrik 8600

Dato : 15-12-10 23:18

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Sidst jeg snakkede med 3 startede det først gang simkortet blev benyttet.
>
> - Chano Andersen

Så er det vel bare at vente med at sætte kortet i til resten er faldet i
hak?

H.

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-12-10 22:45

Den 15-12-2010 23:18, Henrik 8600 skrev:
> "Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Så er det vel bare at vente med at sætte kortet i til resten er faldet i
> hak?

Lige præcis. :)

- Chano Andersen