Gode gamle mobiler
Fra : Steen

Dato : 13-12-10 16:33

Jeg er gået retro, jeg gider ikke smartphones længere. Jeg skal bare
have en mobil man kan ringe med, og så skrive nogle sms'er.
Det må gerne være en mobil der har lidt vægt, og føles solid at
holde/bruge.
Den slags kan man nemt købe for godt 500,-

Nogen der er så gamle i gårde, at de kan huske Nokia 6100 og S.E. K750i?

Nogle anbefalinger?

--
Årets julehit
http://bit.ly/ep2O2z

Fra : Max

Dato : 13-12-10 16:44

Hej Steen

> Jeg er gået retro, jeg gider ikke smartphones længere. Jeg skal bare
> have en mobil man kan ringe med, og så skrive nogle sms'er.

Jeg har alle muligheder for at have en ny moderne telefon, men jeg
har valgt at give min gamle 6610i et nyt cover og et nyt batteri. Den
kan nemlig lige nøjagtig det jeg har brug for, nemlig at ringe og sende
en enkelt SMS i ny og næ. Kalenderen kan også bruges. Den skal ikke
lades op hele tiden, en uge uden opladning er intet problem. Man kan
læse skærmen under alle lysforhold. Og så fylder den ikke alverden.

Max

Fra : Steen

Dato : 13-12-10 17:54

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> lades op hele tiden, en uge uden opladning er intet problem. Man kan
> læse skærmen under alle lysforhold. Og så fylder den ikke alverden.

Lige præcis derfor blev jeg nok træt af avancerede smartphones.
De kan en hulens masse, men jeg vil nu hellere bruge en computer når jeg
skal på nettet
--
Årets julehit
http://bit.ly/ep2O2z

Fra : Lars Arup

Dato : 13-12-10 20:19

Det lyder som den N 6310 jeg bruger.
Jeg må lige se hvad en N6610 er for en.
MVH Lars Arup

> Hej Steen

..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-10 19:34

Steen skrev:

> Nogen der er så gamle i gårde, at de kan huske Nokia 6100 og S.E. K750i?

> Nogle anbefalinger?

SE K700. Det er den jeg bruger.

--
Bertel

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 13-12-10 22:30

"Bertel Lund Hansen" skrev i meddelelsen

Steen skrev:

> Nogen der er så gamle i gårde, at de kan huske Nokia 6100 og S.E. K750i?

> Nogle anbefalinger?

SE K700. Det er den jeg bruger.

En sådan har jeg liggende i skuffen. Ikke låst, med lader. Den er jo ikke ny
men OK. Kan erhverves for en billig penge.

Har lige nu en Samsung GT5230. Holder kun opladning een dag. Har utroligt
svært ved at finde styrke nok på signalet. Det er ikke lykkedes mig at få
installeret softwaren NPS til den på min pc/win7.

Går selv i de samme tanker om at nedgradere lidt. Tænker her på SE910i,
SEW595 eller lignende.

PH

Fra : Jan Riber

Dato : 13-12-10 19:51

Den 13-12-2010 16:32, Steen skrev:
> [...]
> Den slags kan man nemt købe for godt 500,-
>
> Nogen der er så gamle i gårde, at de kan huske Nokia 6100 og S.E. K750i?

Det var da nogle vældig nye telefoner du nævner der

Næ du, jeg har en Nokia 5110. Joo, den kan godt skrive sms`er, men der
er ingen ordbog til hjælp.. Men den er ikke til at slå ihjel og den
holder strøm i 7-8 dage.

Mere moderne er min Nokia 6310i. Fungerer perfekt og jeg nåede lige at
sætte ny front på den inden den røg på hylden, så den ser ud som ny.
Standbytid er ca. 10 dage.

Det er de 2 mest problemløse telefoner jeg har haft

> Nogle anbefalinger?

Et sundt eksemplar af 6310i

Vh. Jan

Fra : Per H

Dato : 13-12-10 20:15

On Mon, 13 Dec 2010 19:51:00 +0100, Jan Riber
<j_riberDUR@IKKEhotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Næ du, jeg har en Nokia 5110. Joo, den kan godt skrive sms`er, men der
>er ingen ordbog til hjælp.. Men den er ikke til at slå ihjel og den

Jeg bruger luksusudgaven 5110i, har 4-5 styker af dem, så er der lidt
at skifte med. Jeg har også nolge mere moderne, men de kan for meget.
og er ikke til at holde om..

per

Fra : Jan Riber

Dato : 13-12-10 20:39

Den 13-12-2010 20:15, Per H skrev:

> Jeg bruger luksusudgaven 5110i, har 4-5 styker af dem, så er der lidt
> at skifte med. Jeg har også nolge mere moderne, men de kan for meget.
> og er ikke til at holde om..

Ja, den smutter ikke ud mellem fingrene på en ordentlig mandfolkehånd
Hvad kan en 5110i LUX som en standard 5110 ikke kan?

Vh. Jan

Fra : Per H

Dato : 14-12-10 19:27

On Mon, 13 Dec 2010 20:38:49 +0100, Jan Riber

display i farver.

per

Fra : Max

Dato : 14-12-10 21:21

Hej Per

> display i farver.

Og det er jo ligegyldig på en telefon :)

Max

Fra : Steen

Dato : 14-12-10 20:04

Jan Riber <j_riberDUR@IKKEhotmail.com> wrote:

> Det var da nogle vældig nye telefoner du nævner der

Jeg bruger faktisk pt. en velfungerende SE T-630
Jeg har haft to af denne model, og har været nogle af de mobiler jeg har
været mest tilfreds med. En K750i ligger i skuffen som backup, når jeg
har slidt 650'eren op.

--
Årets julehit
http://bit.ly/ep2O2z

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 13-12-10 20:07

> [...]
> Den slags kan man nemt købe for godt 500,-
>
> Nogen der er så gamle i gårde, at de kan huske Nokia 6100 og S.E. K750i?

Jeg har en 100% teknisk fejlfri SE K800i til salg.
spamlusk@gmail.com
/KE.

Fra : Leif

Dato : 13-12-10 20:52

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen news:1jtg5tb.1jcsnmtwnfo3mN%isteen@gmail.com...
> [...]
> Den slags kan man nemt købe for godt 500,-
>
> Nogen der er så gamle i gårde, at de kan huske Nokia 6100 og S.E. K750i?

Jeg vil heller ikke af med min 5140i...

/Leif

Fra : S.B.

Dato : 21-12-10 15:52

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den slags kan man nemt købe for godt 500,-
>
> Nogen der er så gamle i gårde, at de kan huske Nokia 6100 og S.E. K750i?

Jeg har en k750i til at ligge du må få hvis du gider hente den i århus
Virker fint nok

Søren

Fra : Steen

Dato : 21-12-10 16:47

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har en k750i til at ligge du må få hvis du gider hente den i århus
> Virker fint nok
>
> Søren

Tak for tilbuddet, men jeg har allerede købt en (ny) 750i
--
Årets julehit
http://bit.ly/ep2O2z

Fra : Petersen Michael

Dato : 22-12-10 00:48

Den 13-12-2010 16:32, Steen skrev:

> Nogle anbefalinger?

Jeg bliver aldrig gode venner med Sony E, og deres fejl placerede
mellemrums tast. Nokia 6110 Navigator er telefonen til mig..
Den fylder fornuftigt i en mandehånd, rimelig lang batteritid, fin skærm
og taste størrelse.

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : erling

Dato : 22-12-10 08:25

Petersen Michael formulerede onsdag:

> [...]
> tast. Nokia 6110 Navigator er telefonen til mig..
> Den fylder fornuftigt i en mandehånd, rimelig lang batteritid, fin skærm og

Placeringen af mellemrumstasten er rettet på de nye
modeller.
Jeg har f.eks. en Hazel og en Elm, hvor mellemrums-
tasten sidder på samme position som Nokia's.
/erling

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-10 10:19

erling skrev:

> Placeringen af mellemrumstasten er rettet på de nye
> modeller.
> Jeg har f.eks. en Hazel og en Elm, hvor mellemrums-
> tasten sidder på samme position som Nokia's.

Hvor er det? Jeg fandt et billede af en Hazel, og så vidt jeg kan
se, var tasterne lagt ud som på min K700.

--
Bertel

Fra : erling

Dato : 22-12-10 10:51

Bertel Lund Hansen kom med følgende:

> Hvor er det? Jeg fandt et billede af en Hazel, og så vidt jeg kan
> se, var tasterne lagt ud som på min K700.

Således:
1 2 3
4 5 6
7 8 9
* 0 #

mellemrummet sidder på 0.
/erling

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-10 11:52

erling skrev:

> mellemrummet sidder på 0.

Nå sådan. Tak for advarslen.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-10 10:18

Petersen Michael skrev:

> Jeg bliver aldrig gode venner med Sony E, og deres fejl placerede
> mellemrums tast.

Hvorfor er den fejlplaceret?

--
Bertel