Sild uden sukker ?
Fra : Svend

Dato : 12-12-10 17:24

Kan man få marinered og kryddersild, hvor væsentlig mindre end 50% af
tørstoffet er sukker?

/Svend

Fra : Max

Dato : 13-12-10 08:11

Hej Svend

> Kan man få marinered og kryddersild, hvor væsentlig mindre end 50% af
> tørstoffet er sukker?

Lav dem selv, så har du helt styr på hvad de indeholder.

--
Mvh Max

Fra : Svend

Dato : 13-12-10 18:37

Ok har du en god opskrift?

/Svend

Fra : Max

Dato : 13-12-10 18:47

Hej Svend

> Ok har du en god opskrift?

Den her er let og giver et fint resultat

http://www.7days.dk/cooking/opskrifter/marineredesild.htm

Max

Fra : Svend

Dato : 15-12-10 22:48

On Mon, 13 Dec 2010 18:47:14 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Den her er let og giver et fint resultat
>
>http://www.7days.dk/cooking/opskrifter/marineredesild.htm

Aha det ser jo nemt og hurtigt ud. Lagring kun 24 timer? Nå jeg
prøver, tak for tipset. Opskriften viser klart et sukkerindhold under
50% tørstof når silden kommer med.
/Svend

Fra : Max

Dato : 13-12-10 18:49

Hej Svend

> Ok har du en god opskrift?

Prøv også de Elmar sild der omtales i indlæget
over dette, de er virkelig lækre.

Max

Fra : Svend

Dato : 15-12-10 22:50

On Mon, 13 Dec 2010 18:48:41 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Svend

>Prøv også de Elmar sild der omtales i indlæget
>over dette, de er virkelig lækre.

Elmar sild ser lækre ud, det skal prøves. Tak for det tip.

/Svend

Fra : Svend

Dato : 17-12-10 11:00

On Mon, 13 Dec 2010 18:48:41 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Svend

>Prøv også de Elmar sild der omtales i indlæget
>over dette, de er virkelig lækre.

Nej ingen af dine svar giver svaret.
Man skal tilsyneladende have fat i gammel dags modnede salt sild som
har lagret i 6 måneder med og uden kryderier. derefter skal de
filiteres og lægges i krydderlage. Det er bare pisse bøvlet at
filletere sild, så jeg leder efter et færdigt produkt.
/Svend

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-12-10 11:26

Efter mange tanker skrev Svend:
> [...]

> filiteres og lægges i krydderlage. Det er bare pisse bøvlet at
> filletere sild, så jeg leder efter et færdigt produkt.

Nej, det er faktisk utroligt let, prøv det, og du vil opdage, at det
ingen tid tager, hvis du da ikke er skruet helt galt sammen. Problemet
her er nærmere at få gode spegesild.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-12-10 21:47

Jan Bøgh <nospam@nospam.net> skrev i meddelelsen
4d0b3a93$0$23754$14726298@news.sunsite.dk:

> Nej, det er faktisk utroligt let, prøv det, og du vil opdage, at det
> ingen tid tager, hvis du da ikke er skruet helt galt sammen. Problemet
> her er nærmere at få gode spegesild.

Jepper. Løsningen er at (fange og) lave dem selv. Det "koster" et par
grøntsagsskuffer i køleskabet, men er det hele værd.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 17-12-10 12:30

Hej Svend

> Nej ingen af dine svar giver svaret.

Jo, men du vil ikke have det.

> [...]
> filiteres og lægges i krydderlage. Det er bare pisse bøvlet at
> filletere sild, så jeg leder efter et færdigt produkt.

Har du prøvet at tale med fiskehandleren, ofte laver de
selv den slags til kunderne.

Max

Fra : padre

Dato : 17-12-10 12:58

"Svend" <svensor11@tention.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> filiteres og lægges i krydderlage. Det er bare pisse bøvlet at
> filletere sild, så jeg leder efter et færdigt produkt.

Jeg ved ikke om Christiansøpigens sild lever op til kravene? Jeg har forsøgt
at google deres indhold lidt, men finder ikke rigtig noget, og xderes
hjemmeside opfører sig mærkeligt på min maskine ...

--
padre

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-12-10 21:48

padre <spirito_santo@yahoo.com> skrev i meddelelsen
4d0b5043$0$23756$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg ved ikke om Christiansøpigens sild lever op til kravene? Jeg har
> forsøgt at google deres indhold lidt, men finder ikke rigtig noget,
> og xderes hjemmeside opfører sig mærkeligt på min maskine ...

Christiansøsild er lavet med syre/ekspresmodnede sild.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.