En tur rundt i Europa
Fra : CarstenBeck

Dato : 11-12-10 18:03

hej.
Jeg er desværre - eller måske heldigvis - havnet i den situation, at
jeg er blevet sendt hjem med løn i en længere periode. Så jeg er reelt
pensionist!
Jeg overvejer så at købe en campingvogn, og rejse rundt i verden i en
ikke nærmere bestemt periode. Altså tage en nomadetur rundt i Europa.
Der er så mange steder, man gerne vil nå at se!
Jeg ejer en ny Peugeot 206 diesel, som må slæbe 900 kg.
Jeg vil gerne have en lille egoistvogn. Toiletrum er bestemt et must.
Det er så kun mig selv og min hund, som rejser afsted!
Jeg har set, at Sprite har en sådan lille vogn. Tabbert T@B er altså
for lille! Jeg kan ikke stå op!
Adria har en fin lille vogn. Safari har tilsyneladende også en fin ny
model!
Prisen på vognen hænger tilsyneladende sammen med "nødvendigt" udstyr!
Hvad kan man ikke undvære?
Varmt vand lyder da som en dejlig ting!

Jeg vil gerne se Østeuropa, men tør man det?
Skal man hellere satse på Sydeuropa?

Er der nogen af jer, som vil give nogle gode råd?

Carsten

Fra : Jawalfa

Dato : 12-12-10 04:05

--
God aften, eller nat...
Jeg er i samme situation, men blev sat af markedet af min læge for 6 år

Ellers har du meget bedre mulighed for at holde midt inde i byen, du har jo
et handicap, så derfor skal du have nem adgang til byen. Men du kan osse
bruge campingpladserne, når du skal tømme toilettet og have strøm på
batterierne, så har du adgang til begge dele.

Men campingvogn skal du holde dig til campingpladserne og du kan ikke nærme
dig byerne på samme måde, og det er altså sjovere at campere lidt
anarkistisk, der er ikke så langt hjem fra byturen og de gode oplevelser.

Just my 50 cents.

God jul
Jarl

Carsten

Fra : KHH

Dato : 12-12-10 12:07

Husk lige et pas til din hund, en ret bekostelig affære, den skal jo
vaccineres en gang årligt, det tage kun fem minutter, hvor den længste tid
er betalingen.

Fra : Mogens Jensen

Dato : 12-12-10 12:36

"CarstenBeck" <carstenbeck.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen
Varmt vand lyder da som en dejlig ting!

Jeg har varmt vand i mit badeværelse og håndvask. Dog jeg kunne,
ikke drømme om at bade i mit badeværelse. Jeg gruer for arbejdet med
at tørre vand og sæbe ned af rør, vægge og gulv efter et bad i
det lille rum.
Toilettet bruger jeg faktisk kun til 'småt', når vejret er helt aht.
Jeg overnatter, som regel, altid på campingpladser, Der er altid
både toiletter og baderum.
Toilet ja, men bad og varmt vand kunne jeg godt undvære.

Hvis du tænker på varmt vand når du ikke er på en campingplads,
så husk, at der skal 220volt til at opvarme en ordentlig portion vand.
Her kommer man ikke langt med de 12volt, som bilens batterier producerer.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-12-10 18:17

Mogens Jensen udtrykte præcist:
> [...]

> så husk, at der skal 220volt til at opvarme en ordentlig portion vand.
> Her kommer man ikke langt med de 12volt, som bilens batterier producerer.

Gas er også en mulighed. Der fås vandvarmere, der både kan bruge 230V
og gas.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Carsten Stage

Dato : 12-12-10 18:34

CarstenBeck wrote:

> Jeg ejer en ny Peugeot 206 diesel, som må slæbe 900 kg.
> Jeg vil gerne have en lille egoistvogn. Toiletrum er bestemt et must.
> Det er så kun mig selv og min hund, som rejser afsted!

Måske du skulle kigge på Hymer. De har nogle herlige små rejsevogne, der
burde kunne håndteres af din Peugeot. Varme og varmt vand kan klares men
enten/eller både/og gas og el, der er flere muligheder.

God jagt - og god tur... ;)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 12-12-10 22:09

"CarstenBeck" <carstenbeck.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Carsten
Tjae der er da en del muligheder.
Herunder kan du se hvilke fabriksnye modeller der findes fra årgang 2010 og
2011.
Listen er opbygget med mærke, model, pris, egen- og totalvægt.
Vær opmærksom på, at ekstraudstyr koster lasteevne.

Personlig ville jeg nok gå efter en Dethlefs Campy 002 årgang 2011 med pakke
på grund af indretning og lasteevne.
(http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/campingvogne2011_dethleffs_01.asp)

Knaus Deseo er mest rummelig af dem alle, men kasseformen er lidt for
specielt for de fleste. Men den er let at køre med, også efter en almindelig
bil.
Husk at se efter en model indrettet emd toiletrum.
(http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/campingvogne2006_eifelland01.asp)
(http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/campingvogne2006_eifelland06a.asp)

De er dog ikke på lager alle sammen, så nederst har jeg oprettet et par kald
til et par databaser jeg kender.
Listen er dynamisk, så der kan være vogne som er på den ene dag, og solgt
den næste.

- - - 2011 - - -
Caravelair Antares Luxe 340 / 74.800 / 600 / 900
Dethleffs Campy 001 / 83.500 / 629 / 750
Dethleffs Campy 001 Luxus / 100.200 / 719 / 900
Dethleffs Campy 002 / 83.500 / 629 / 750
Dethleffs Campy 002 Luxus / 100.200 / 719 / 900
Hymer Touring Familia 320 / 114.900 / 665 / 900
Kip Kompakt KK 300 / ikke oplyst / 540 / 750
Safari 280 / 54.900 / 550 / 750
Safari 280 T / 64.900 / 550 / 750
Safari 315 / 64.900 / 600 / 800
Safari 315 T / 74.900 / 625 / 800
Solifer Artic 366 MH / 175.750 / 725 / 750
Solifer Artic 366 MHE / 175.750 / 725 / 750
Sterckeman Starlett 330 CP / ca. 78.000 / 600 / 900
TEC Travelbird 340 / ikke oplyst / 724 / 900
TEC Travelbird 340 m/pakke / ikke oplyst / 724 / 900

- - - 2010 - - -
Caravelair Antares Luxe 340, 72.980, 600, 900
Caravelair Antares Luxe 370, 84.500, 720, 900
Caravelair Antares Luxe 376, 84.900, 700, 900
Dethleffs Campy Basic, 77.800, 629, 750
Dethleffs Campy Luksuspakke, 95.900, 719, 900
Hymer Touring Puck 120 Legend, 96.900, 490, 700
Hymer Touring Puck 230 Legend, 108.900, 630, 790
Hymer Touring Familia 310, 114.900, 700, 900
Hymer Touring Familia 320, 122.900, 720, 900
Kip Kompakt KK 300, ikke oplyst, 540, 750
Knaus Deseo Variant 1 400 LKK, 64.500, 700, 850
Knaus Deseo Variant 2 400 LKK, 64.500, 700, 850
Knaus Deseo Variant 3 400 QL, 64.500, 700, 850
Knaus Deseo Variant 4 400 QKK, 64.500, 700, 850
LMC Viola 330, 91.350, 751, 900
Safari 280, 54.900, 550, 750
Safari 280 T, 64.900, 550, 750
Safari 315, 64.900, 600, 800
Safari 315 T, 74.900, 625, 800
Solifer Artic 366 MH, 159.900, 725, 750
Sterckeman Starlett 330 CP, 71.500, 603, 900
Travelbird 410, 87.000, 775, 900
Travelbird 410 m/pakke, 102.280, 832, 900
Travelbird 415 DB, 86.500, 755, 900
Travelbird 415 DB m/pakke, 101.780, 812, 900

Udtræk fra vogndatabasen på www.campingferie.dk

Fabriksnye campingvogne:
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/Default.asp?fabrikat=0&entityType=1&Kategori=1&minPrice=&maxPrice=&minWeight=0&maxWeight=7000&minTotalWeight=0&maxTotalWeight=900&minYear=1985&maxYear=2011&postnummerMin=0&postnummerMax=0&SalesGuid=0&runsearch=True

Brugte campingvogne:
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/Default.asp?fabrikat=0&entityType=1&Kategori=2&minPrice=&maxPrice=&minWeight=0&maxWeight=7000&minTotalWeight=0&maxTotalWeight=900&minYear=1985&maxYear=2011&postnummerMin=0&postnummerMax=0&SalesGuid=0&runsearch=True

Udtræk af private vogne til salg fra vogndatabasen på www.campingvogne.dk

Brugte campingvogne:
http://www.campingvogne.dk/pages/searchResults.asp?doSearch=trueseekBrand=0seekType=1seekPriceMin=0seekPriceMax=0seekCategory=2seekTotalweight=900entityIcon=start=0slut=0ChkEnkeltseng=0chkDobbeltseng=0chkKojeseng=0ChkCentralHeat=seekSalesmen=privatsalesGuid=onlyLatest=falseseekPostalcodeMin=0seekPostalcodeMax=0&orderby=1&viewType=4

Et alternativ kunne være at få ændret din trækevne til 1.000 kg. Det skulle
være muligt, men det koster på bilens lasteevne, så er udvalget ca. 5 gange
så stort.

- - - Med campinghilsen - - -

Jens-Peder Rasmussen
jpr@campingferie.dk