online butik med gode sager..
Fra : søren brix

Dato : 10-12-10 16:34

Hej Ng

jeg ved godt at jeg ikke må bruge gruppen til opslag men der kommer jo fra
tid til andenforespøgsler herinde om hvor man lige finder den speciele
bager/køkken dims
også fandt jeg lige denne shop i tyskland http://mcc-shop.com/ og ja de
sender til DK også

mvh

Søren

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-12-10 20:01

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse

>også fandt jeg lige denne shop i tyskland http://mcc->shop.com/ og ja de
>sender til DK også

100Kr for et halvt-kilo salt! det styre for vildt.

http://www.mcc-shop.com/epages/metropolis.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61253754/Products/S11000037

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Emil

Dato : 10-12-10 20:49

"Michael Meidahl Jensen" wrote:

>100Kr for et halvt-kilo salt! det styre for vildt.
>http://www.mcc-shop.com/epages/metropolis.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61253754/Products/S11000037

Det er da billigt. Det er jo verdens mest krydrede salt.
Tænk på, at du også får inddampede, urensede kloarkudløbsrester,
opløste døde havdyr, afslib af giftigt bundmaling fra skibe,
skarvklatter og andet lækkert fra dette groft forurenede hav.

Den gode besked er: vi kan ikke smage lortet, når det først er opløst.
Hint: Google på denne sætning: techmedia "livets salt"
Middelhavssalt bør afleveres på Kommunekemi.

m.v.h. Emil

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-12-10 21:13

Emil <emilsen@nowhere.invalid> wrote:

> [...]
> opløste døde havdyr, afslib af giftigt bundmaling fra skibe,
> skarvklatter og andet lækkert fra dette groft forurenede hav.

Alt det der bliver vel tilbage i saltlagen når krystallerne høstes.

Fra : Hauge

Dato : 10-12-10 21:24

Den 10-12-2010 21:12, Niels Jørgen Kruse skrev:
> Alt det der bliver vel tilbage i saltlagen når krystallerne høstes.

Hvis det gjorde det, så var saltet jo bare.. salt.. Og alt den
forurening er jo netop forskellen på salt og salt med smag.. af forurening.

Mvh Hauge

Fra : Emil

Dato : 10-12-10 22:13

Niels Jørgen Kruse wrote:

>Alt det der bliver vel tilbage i saltlagen når krystallerne høstes.

Det er måske den almindelige, primetive opfattelse.
Kun hvis saltkrystallerne er deklarerede som vaskede (Typisk fra de
økologiske butikker) er der reduceret chance for indlejrede
fremmedstoffer.
Men i praksis er der altid indlejret uønskede stoffer i
saltkrystaller, bortset fra Mariagersaltet, som er det reneste
produkt, fraset tilsætningen af jod. At det så er det billigste
produkt gør det mindre atraktivt, selv om det er verdens bedste.

Jeg har været udsat for "Middelhavssalt" hvor farverne var varianter
af "grå". Her var både lagen og krystallerne tørret til et mix. Altså
et mix af saltkrystaller og affald, som blev solgt til uhørt høj pris.

Middelhavssaltet opbevares i bunker, hvor det dænges til med lort fra
skarver. I hvilket omfang du finder dette som et lækkeri, lader jeg
være op til dig selv.

m.v.h. Emil

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 11-12-10 10:47

> [...]

> af "grå". Her var både lagen og krystallerne tørret til et mix. Altså
> et mix af saltkrystaller og affald, som blev solgt til uhørt høj pris.

Billedet af det ekstremt dyre salt viste flagesalt, ikke det grå
middelhavssalt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-10 18:11

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen
4d02790c$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> 100Kr for et halvt-kilo salt! det styre for vildt.

Det er sgu' da billigt, hvis der er tale om "Læsø Sydesalt", som de rask væk
forlanger næsten 100 kr. for pr. 250 gram nede i supermarkedet.

Sjovt, som natriumklorid kan komme i SÅ mange forklædninger.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.