Christianhavnere og tal
Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-12-10 19:36

Tag ikke fejl, jeg holder med sejlerne! Men deres argumenter minder mig
spørgsmålet: Hvis det taget 10 minutter at koge 1 æg, hvor lang tid tager
det så at koge 7 æg?

"Er der 5 skibe på hver side og estimerer vi at det vil tage 90 sekunder
pr. skib at lægge fra (det er hurtigt – ikke alle skippere vil kunne
mestre dette), samt 60 sekunders sejltid for at passere broen, vil hver
broåbning kræve 21⁄2 minut per skib. Med et gennemsnit på 10 ventende
skibe pr. broåbning vil broen skulle være åben for skibspassage i mindst
25 minutter."

Det er jo ikke sådan, at man venter med at lægge fra, til det foregående
skib har passeret broen. Hvis det første skib bruger 90 sekunder på at
lægge fra, så vil skib nr to jo også bruge tiden på at køre sig klar. Og
når første skib har lagt fra, så kan skib nr to jo følge trop umiddelbart
efter. Der er ingen grund til at vente 60 sekunder, til første skib har
passeret broen.

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvor lang tid det i praksis vil tage, men
deres eksempel er da helt hen i skoven... Er det noget de har siddet og
lavet ude på Christiania?

--
Thomas Jensen, Horsens
- tidligere christianshavner

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-12-10 19:41

Okay, denne kommentar skulle være havnet i tråden "Gennemsejling med bro
over Chr.Havns Kanal"...

Thomas

Fra : -

Dato : 13-12-10 00:43

Den 10-12-2010 19:40, Thomas Jensen skrev:
> Okay, denne kommentar skulle være havnet i tråden "Gennemsejling med bro
> over Chr.Havns Kanal"...

//
Så skal du være rar at lade være med at ændre i emnelinien, så er der
større sandsynlighed for at ramme.

Mvh. Claus

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-12-10 07:23

On Mon, 13 Dec 2010 00:43:04 +0100, - wrote:

> //
> Så skal du være rar at lade være med at ændre i emnelinien, så er der
> større sandsynlighed for at ramme.
>

> Mvh. Claus

Keder du dig?

--
Thomas Jensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-12-10 07:04

On Tue, 14 Dec 2010 00:40:08 +0100, - wrote:

> Var bare et velment råd. Take it or leave it.

Okay, så misforstod jeg dig. Sorry.

--
Thomas Jensen, Horsens
- der nok lige skal drikke sin morgenkaffe,