Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billedstørrelse på Cannon ixus 990 is
Fra : Slynglen

Dato : 10-12-10 12:49

Hjælp mig, jeg har fået mit cam hjem fra rep, og når jeg tager billeder nu,
er de så små på pc, og når jeg kører dem op i størrelse, er kvaliteten ikke
så god længere. Jeg har kigget på den, men kan ikke finde det. Når jeg tager
et billed, fylder den dog den lille skræm på cam ud.. Men er i lille format
på pc. Jeg bruger samme windows, og program som før den var til rep. Hvad
skal jeg gøre ?

Fra : Langgaard

Dato : 10-12-10 06:03

On 10 Dec., 12:49, "Slynglen" <in...@email.com> wrote:
> Hj lp mig, jeg har f et mit cam hjem fra rep, og n r jeg tager billeder nu,
> er de s sm p pc, og n r jeg k rer dem op i st rrelse, er kvaliteten ikke
> s god l ngere. Jeg har kigget p den, men kan ikke finde det. N r jeg tager
> et billed, fylder den dog den lille skr m p cam ud.. Men er i lille format
> p pc. Jeg bruger samme windows, og program som f r den var til rep.  Hvad
> skal jeg g re ?

Kan du sætte kameraet tilbage til "fabriksindstillingerne" og starte
forfra som da det var nyt?

--
Langgaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-12-10 14:57

"Slynglen" <intet@email.com> skrev i meddelelsen
> kvaliteten ikke så god længere

Nu er jeg ikke lige Ixus-fan, så det har jeg ikke haft, men jeg har haft
flere andre Canon modelller (300D, A40, G3 og G9) og der har i alle
tilfældene været et sted i menuerne, hvor man kan sætte
billedkvaliteten.

Følgende er fra G9, som er den eneste Canon, jeg har nu:

Det ene sted vælger man Normal/Fin/Meget fin - der er "Normal" den
dårligste - så vælg "Meget fin"

Et andet sted vælger man opløsning L/M1/M2/M3/S/WIDE/RAW, hvor L, WIDE
og RAW er bedst.

Sæt begge disse til bedst muligt - det er formentlig dem, der er pillet
ved.

Jan

Fra : Slynglen

Dato : 10-12-10 16:52

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> RAW er bedst.
>
> Sæt begge disse til bedst muligt - det er formentlig dem, der er pillet

TAKKER i 2, nu virker det igen. Skønt, så kan den rigtig blive brugt her i
julen..
Jeg er rigtig glad for mit cam, og jeg ved godt det ikke er verdens bedste,
men den er nem at finde ud af, holder rigtig godt strøm, og tager nogle gode
billeder.. Når bare ikke konen piller ved alting, kører den rigtig stabilt
..
God jul

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-12-10 17:04

"Slynglen" <intet@email.com> skrev i meddelelsen
> God jul

I lige måde

Jan

Fra : KsK

Dato : 20-12-10 19:18

I lige måde

Jan

du Off topic her .. den gruppe er kun beregnet til et snakke foto relatret
snak og til at fortælle andre at de har ramt den forkert gruppe

du bedes slette dit svare og bruge gruppe der hedder
dk.værsødvedhinandengruppe.fritid

så sød rar Netbetjent slette venligst dit off topic indlæg . og fri os frem
over for din venlighedere her i gruppe, her er vi enter modbydelig over for
hinanden , eller vi irettesætte folk der post forkert !!!

KsK

Fra : Kurd

Dato : 11-12-10 12:17

"Slynglen" <intet@email.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedste, men den er nem at finde ud af, holder rigtig godt strøm, og tager
> nogle gode billeder.. Når bare ikke konen piller ved alting, kører den

Det er mærkeligt, at Canon har udeladt omtale af denne indstilling i
brugervejledningen.

Fra : Langgaard

Dato : 20-12-10 11:59

On 10 Dec., 16:51, "Slynglen" <in...@email.com> wrote:

> Når bare ikke konen piller ved alting, kører den rigtig stabilt
>  ..
> God jul

Hej

De Canon jeg har, er udstyret med en grøn "firkant" på
programvælgeren, er kameraet indstillet på den, er der ikke meget der
kan gå galt, den indstilling tilsidesætter stort set alle andre
indstillinger, som man måtte have fået lavet

--
Langgaard