Fjernundervising Aarhus Maskinmesterskole
Fra : Jensen

Dato : 09-12-10 14:42

Hejsa.

Hvad siger i til den her?

Jeg blev optaget Aarhus maskinmesterskoles fjernundervisningstilbud i
oktober måned (helt præcist 4. oktober står der i brevet). Da det er
et fuldtidsstudie og skolens studievejledere kraftigt rådede til ikke
at have job ved siden har jeg taget konsekvensen og sagt mit job op
til 30 januar 2011.
I dag kommer der så et brev hvor der står at jeg ikke kan starte
alligevel. På deres hjemmeside står der såadan her:
http://www.aams.dk/uddannelsen/maskinmester/mfu.php
Som en konsekvens af finansloven for 2011, bliver der indført
begrænsninger på, hvor mange vi må optage på maskinmesteruddannelsen,
således vi over to år kommer på 2009-niveau. Det betyder at vi ikke
kan optage alle de der ansøger om optagelse, hvis den nuværende
interesse for studiet fortsætter, som den har været i 2010.

Skolens ledelse har derfor besluttet, at lukke for opstart af nye hold
på MFU med virkning fra august 2011 (dvs. sidste MFU-hold starter i
februar 2011). Endvidere er det besluttet at alle deltidshold lukkes
med virkning fra februar 2011. Studerende på deltidshold får tilbud om
at flytte til fuldtidsstudiet.

Fuldtidshold der er er startet fortsætter, således disse får mulighed
for at køre forløbet igennem som fjernstuderende.
Personligt vil jeg gerne bemærke, at jeg stadig er rystet over
beslutningen om at lukke dette tilbud, hvor vi er mange både
studerende og undervisere, der har skullet tænke nye tanker i forhold
til denne anderledes måde at gennemføre undervisning på, hvor jeg
syntes der har været den rette pionerånd hos alle deltagere, hvilket
har gjort MFU til et spændende sted at være.
Hvis du er utilfreds med beslutningen og vil klage over denne, bedes
du kontakte prorektor Leif Tranborg.

Nå, men nu står jeg altså uden job og studie, og endda med udsigt til
5 ugers karantæne fra A-kassen, og mit spørgsmål er ganske simpelt:
Kan det overhovedet være lovligt det skolen gør? Altså først er man
optaget, og så er man ikke alligevel??

I hvert tilfælde er de nu skyld i at jeg står i en rigtig
lortesituation.....

Jan Jensen, der i øvrigt bor så langt væk fra Århus at det ikke kan
lade sig gøre at studere på "fremmødeholdet"