/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Gennemsejling med bro over Chr.Havns Kanal
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 09-12-10 06:57

Det er ud til at Københavns Kommune vil bygge en tiltrækkende
turistfornøjelse, hvor gæsterne ved selvsyn kan beskue og forundres
over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
cykelbro over Chr. Havns Kanal.

Se Christianshavns Lokalråds notat lavet på baggrund af COWI´s
skibstælling:

http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id=718

Ja man må undres!
og håbe på gennemførelse af en fredning af området.

Mvh/Harding

 
 
blueocean (10-12-2010)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 10-12-10 02:55

On 9 Dec., 14:56, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Det er ud til at Københavns Kommune vil bygge en tiltrækkende
> turistfornøjelse, hvor gæsterne ved selvsyn kan beskue og forundres
> over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
> cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>
> Se Christianshavns Lokalråds notat lavet på baggrund af COWI´s
> skibstælling:
>
> http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id....
>
> Ja man må undres!
> og håbe på gennemførelse af en fredning af området.
>
> Mvh/Harding

Hvad havde du forstillet dig at de uduliger akadimikkere kan tænke i
praktiske gøremål..... Nej vel.

Men det vel den slags metoder man bruger når man vil nå sine mål,
nemlig at få tømt chr. havns kanals mange både, og få en "ren" kanal,
for manforvente at de der ligger der bliver så trætte af al den
ventetid og spiltid at de selv søger væk.


Gert

steffen skov (10-12-2010)
Kommentar
Fra : steffen skov


Dato : 10-12-10 15:33

Glædelig jul
På trods af Århus kommunes skamløse strategi for Århus havn, så har
politikkerne alligevel været så fornuftige at planlægge tunneler under
sejlløbene, så byens gående og cyklende borgere kan komme til det "bynære
havnemiljø" uden gene for det sejlende folk. Jeg fatter ikke, at København
ikke bruger den samme strategi?
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:214ea547-d83c-459f-999c-774b48dcfeeb@l8g2000yqh.googlegroups.com...
On 9 Dec., 14:56, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Det er ud til at Københavns Kommune vil bygge en tiltrækkende
> turistfornøjelse, hvor gæsterne ved selvsyn kan beskue og forundres
> over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
> cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>
> Se Christianshavns Lokalråds notat lavet på baggrund af COWI´s
> skibstælling:
>
> http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id...
>
> Ja man må undres!
> og håbe på gennemførelse af en fredning af området.
>
> Mvh/Harding

Hvad havde du forstillet dig at de uduliger akadimikkere kan tænke i
praktiske gøremål..... Nej vel.

Men det vel den slags metoder man bruger når man vil nå sine mål,
nemlig at få tømt chr. havns kanals mange både, og få en "ren" kanal,
for manforvente at de der ligger der bliver så trætte af al den
ventetid og spiltid at de selv søger væk.


Gert



Bjarke@Escape (12-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 12-12-10 23:36

OK, så fik man lige den ... jeg er akademiker, så jeg må hellere lade være
med at komme med uduelige tanker om sagen....





"blueocean" skrev i meddelelsen
news:214ea547-d83c-459f-999c-774b48dcfeeb@l8g2000yqh.googlegroups.com...

On 9 Dec., 14:56, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
snip

Hvad havde du forstillet dig at de uduliger akadimikkere kan tænke i
praktiske gøremål..... Nej vel.

snip

Gert


Ukendt (13-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-12-10 12:37

Hej Bjarke.
Nu ikke så tyndhudet
Jeg formoder, der alene med udtrykket sigtes på det segment af akademikere,
der nok er intilligente, men samtidig ret dumme - uvidende--.
Men alligevel føler sig begavet med en form for guddommelig evne til at
stikke snuden ind i snart sagt alt.
Også sager, der ligger aldeles udenfor deres snævre felt.

På sømandsk: Et er søkort at forstå, et andet skib at føre.

Nogen kan begge dele.
Andre kun een af delene, og nogle ingen af delene.

Lidt kan man undrer sig over, at netop akademikerstanden er så tyndhudet.
Og ikke kan/vil erkende, at der indenfor alle faggrupper findes både genier
og tåber.

Så glem surheden, og fortsæt med at ytrer dig.


MVH
Egon




"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4d054e6a$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
> OK, så fik man lige den ... jeg er akademiker, så jeg må hellere lade
> være med at komme med uduelige tanker om sagen....
>
>
>
>
>
> "blueocean" skrev i meddelelsen
> news:214ea547-d83c-459f-999c-774b48dcfeeb@l8g2000yqh.googlegroups.com...
>
> On 9 Dec., 14:56, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
> wrote:
> snip
>
> Hvad havde du forstillet dig at de uduliger akadimikkere kan tænke i
> praktiske gøremål..... Nej vel.
>
> snip
>
> Gert


Bjarke@Escape (13-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 13-12-10 23:02

Jeg tror en af mine personlige udfordringer er, at jeg er ualmindeligt
tykhudet Så ingen risiko der.

Jeg synes bare det er en lidt useriøs måde at argumentere på. Jeg er født og
opvokset i en håndværkerhjem og/men er 'gået hele vejen' i skolen med stort
set alt hvad man kan få. Inkl fin business school i Svejts. Og jeg har
arbejdet med hvid kittel på et hospital, blandt ufaglærte og smede på NKT og
i et fint konsulentfirma med hvide skjorter og hugo boss habitter.

Min erfaring er: Der er INGEN sammenhæng mellem tendensen til at 'spille
klog' og så hvor man arbejder og hvordan man er uddannet. Så når en
non-akademiker skyder på en akademiker, så gør han sig selv skyldig i det
han kritiserer akademikerne for. Underlødig argumentation.

Lad os få nogle fakta om sagen på banen istedet for at kritisere hinandens
beggrunde. Heldigvis er folkestyret jo konstrueret således at
gennemsnitsevnerne i folkestyret svarer nogenlunde til befolkningen
generelt. selvom det nogle gange kan være svært at acceptere. Så man må
formode at folkestyret i København ender med at vælge den løsning som
flertallet vil have.

Og som minoritetsinteressegruppe må vi blot håbe på at blive hørt og vores
argumenter ikke vejer 'lettere' end de andre ting Københanvnerne vil have.

Bjarke



"news tele dk" skrev i meddelelsen
news:4d060774$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Hej Bjarke.
Nu ikke så tyndhudet
Jeg formoder, der alene med udtrykket sigtes på det segment af akademikere,
der nok er intilligente, men samtidig ret dumme - uvidende--.
Men alligevel føler sig begavet med en form for guddommelig evne til at
stikke snuden ind i snart sagt alt.
Også sager, der ligger aldeles udenfor deres snævre felt.

På sømandsk: Et er søkort at forstå, et andet skib at føre.

Nogen kan begge dele.
Andre kun een af delene, og nogle ingen af delene.

Lidt kan man undrer sig over, at netop akademikerstanden er så tyndhudet.
Og ikke kan/vil erkende, at der indenfor alle faggrupper findes både genier
og tåber.

Så glem surheden, og fortsæt med at ytrer dig.


MVH
Egon




"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4d054e6a$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...
> OK, så fik man lige den ... jeg er akademiker, så jeg må hellere lade
> være med at komme med uduelige tanker om sagen....
>
>
>
>
>
> "blueocean" skrev i meddelelsen
> news:214ea547-d83c-459f-999c-774b48dcfeeb@l8g2000yqh.googlegroups.com...
>
> On 9 Dec., 14:56, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
> wrote:
> snip
>
> Hvad havde du forstillet dig at de uduliger akadimikkere kan tænke i
> praktiske gøremål..... Nej vel.
>
> snip
>
> Gert


Harding E. Larsen (11-12-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 11-12-10 03:24

Ja det er godt at Aarhus kan vise vejen modsat københavneriet.
Det minder mig om et skriv i en avis:

Kulturforskelle selvfølgelig.

Men husk på at det er Jylland der leverer unge til LivGarden og til
politikorpset.

Københavneri er for politikerne sagen,
men det er blot om dagen.
de glemmer alt om vi stærke seje jyder.
Der som politi om natten går i mørke gyder.
Københavneren tror at han er så kæk
men han tør ikke gå ud af bare skræk.

Derfor gemmer han sig i dynerne men de er også jyske.

Mvh/Harding



On 10 Dec., 15:33, "steffen skov" <Xssk...@vip.cybercity.dk> wrote:
> Gl delig jul
> P trods af rhus kommunes skaml se strategi for rhus havn, s har
> politikkerne alligevel v ret s fornuftige at planl gge tunneler under
> sejll bene, s byens g ende og cyklende borgere kan komme til det "byn re
> havnemilj " uden gene for det sejlende folk. Jeg fatter ikke, at K benhavn
> ikke bruger den samme strategi?
> Hilsen Steffen
> ---
> "E`BAAD", Pd nr. 18,
> B dlauget Krogen, rhus
>
> "blueocean" <gert.kj...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:214ea547-d83c-459f-999c-774b48dcfeeb@l8g2000yqh.googlegroups.com...
> On 9 Dec., 14:56, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
> wrote:
>
> > Det er ud til at K benhavns Kommune vil bygge en tiltr kkende
> > turistforn jelse, hvor g sterne ved selvsyn kan beskue og forundres
> > over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
> > cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>
> > Se Christianshavns Lokalr ds notat lavet p baggrund af COWI s
> > skibst lling:
>
> >http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id....
>
> > Ja man m undres!
> > og h be p gennemf relse af en fredning af omr det.
>
> > Mvh/Harding
>
> Hvad havde du forstillet dig at de uduliger akadimikkere kan t nke i
> praktiske g rem l..... Nej vel.
>
> Men det vel den slags metoder man bruger n r man vil n sine m l,
> nemlig at f t mt chr. havns  kanals mange b de, og f en "ren" kanal,
> for manforvente at de der ligger der bliver s tr tte af al den
> ventetid og spiltid at de selv s ger v k.
>
> Gert


Harding E. Larsen (11-12-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 11-12-10 03:26

Hej Thomas, så flytter vi indlægget tilbage i tråden:
Tag ikke fejl, jeg holder med sejlerne! Men deres argumenter minder
mig
spørgsmålet: Hvis det taget 10 minutter at koge 1 æg, hvor lang tid
tager
det så at koge 7 æg?


"Er der 5 skibe på hver side og estimerer vi at det vil tage 90
sekunder
pr. skib at lægge fra (det er hurtigt – ikke alle skippere vil kunne
mestre dette), samt 60 sekunders sejltid for at passere broen, vil
hver
broåbning kræve 21⁄2 minut per skib. Med et gennemsnit på 10 ventende
skibe pr. broåbning vil broen skulle være åben for skibspassage i
mindst
25 minutter."


Det er jo ikke sådan, at man venter med at lægge fra, til det
foregående
skib har passeret broen. Hvis det første skib bruger 90 sekunder på
at
lægge fra, så vil skib nr to jo også bruge tiden på at køre sig klar.
Og
når første skib har lagt fra, så kan skib nr to jo følge trop
umiddelbart
efter. Der er ingen grund til at vente 60 sekunder, til første skib
har
passeret broen.


Jeg skal ikke gøre mig klog på hvor lang tid det i praksis vil tage,
men
deres eksempel er da helt hen i skoven... Er det noget de har siddet
og
lavet ude på Christiania?


--
Thomas Jensen, Horsens
- tidligere christianshavner





Harding E. Larsen (11-12-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 11-12-10 03:53

Nej dt r ikke så urealistisk som du vil gøre det til, det er ikke bare
tal og udregning.
Læg især mærke til kanalrundfarten tegner sig for en bådpassage for
hvert 3. - 5. minut. Det er i kanalen store både der kræver styrefart.
Med åbningens bredde kan både med mast ikke gøre andet end at sejle
efter hinanden.
Kanalerne er så smalle at der højest kan ligge to ventende uden på
hinanden. Der skal være fornøden plads til 90 graders drej næsten
under den åbne bro og det giver ikke plads til "modkørende". Når der
så er en kraftig vind tillige skal der være en vis afstand mellem
bådene for sikkersejlads.
De disse videoklip fra stedet.
http://www.youtube.com/watch?v=xLkZE3I3Vpg
http://www.youtube.com/watch?v=JH2W4V9gqzI&NR=1
Det er ovedr det smalle 90 graders knæk, i afslutningen af sidste
videoklip, hvor broen skal laves over.
Stedet giver ikke megen plads til manøvrering især ikke med det store
antal passerende.

Mvh/Harding


On 11 Dec., 11:25, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
wrote:
> Hej Thomas, så flytter vi indlægget tilbage i tråden:
> Tag ikke fejl, jeg holder med sejlerne! Men deres argumenter minder
> mig
> spørgsmålet: Hvis det taget 10 minutter at koge 1 æg, hvor lang tid
> tager
> det så at koge 7 æg?
>
> "Er der 5 skibe på hver side og estimerer vi at det vil tage 90
> sekunder
> pr. skib at lægge fra (det er hurtigt – ikke alle skippere vil kunne
> mestre dette), samt 60 sekunders sejltid for at passere broen, vil
> hver
> broåbning kræve 21⁄2 minut per skib. Med et gennemsnit på 10 ventende
> skibe pr. broåbning vil broen skulle være åben for skibspassage i
> mindst
> 25 minutter."
>
> Det er jo ikke sådan, at man venter med at lægge fra, til det
> foregående
> skib har passeret broen. Hvis det første skib bruger 90 sekunder på
> at
> lægge fra, så vil skib nr to jo også bruge tiden på at køre sig klar.
> Og
> når første skib har lagt fra, så kan skib nr to jo følge trop
> umiddelbart
> efter. Der er ingen grund til at vente 60 sekunder, til første skib
> har
> passeret broen.
>
> Jeg skal ikke gøre mig klog på hvor lang tid det i praksis vil tage,
> men
> deres eksempel er da helt hen i skoven... Er det noget de har siddet
> og
> lavet ude på Christiania?  
>
> --
> Thomas Jensen, Horsens
> - tidligere christianshavner


Per (11-12-2010)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 11-12-10 15:28

Harding E. Larsen wrote:
> Det er ud til at Københavns Kommune vil bygge en tiltrækkende
> turistfornøjelse, hvor gæsterne ved selvsyn kan beskue og forundres
> over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
> cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>
> Se Christianshavns Lokalråds notat lavet på baggrund af COWI´s
> skibstælling:
>
> http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id=718
>
> Ja man må undres!
> og håbe på gennemførelse af en fredning af området.
>

Hej Harding.

Der skulle være flere elementer i forslaget så vidt jeg har hørt.

1: Man er træt af både, der bare ligger uden at blive brugt til at sejle med
(men kun til hygge) = optager plads for mange som gerne vil sejle.

2: sejlbådene er for store til den lille kanal = øjebæ

3: Man ser gerne flere mindre både, herunder motorbåde for at skabe mere liv
pga. der faktisk bliver sejlet med motorbådene og at de ikke bare "ligger
hen"

4: ovennævnte løses vha. en bro og en tilgodeseelse af cyklisterne !

Jeg kunne forestille mig, at motorbådsfolket jubler og det evt tiltag !?

mvh. Per




steffen skov (11-12-2010)
Kommentar
Fra : steffen skov


Dato : 11-12-10 17:09

Hejsa
Per du rammer jo lige hovedet på sømmet. Skal de "bynære havnemiljøer" kun
være tilgængelige for vandrende, cyklende og i sommersæsonen motorbåds-
folk? I dag er der stadig et miljø i havnene skabt gennem flere hundrede år,
men beslutningstagerne ønsker at gøre dette miljø til en uudtømmelig
pengetank. Vi oprindelige brugere af et miljø, som vi har vedligeholdt og nu
skal gøres til en pengemaskine, ønsker vi ikke. For så holder politikkernes
udsagn om, "hyggeligt havnemiljø" ikke længere. Vi er steget 300 % i husleje
i Århus, og miljøet i havnen er overtaget af kapitalen. Skal miljøet
fortsætte, bør fastepladser og langtidsliggere prioriteres højere end
daglige anløb af rigmandsmotorbåde.
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4d038a94$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Harding.
> Der skulle være flere elementer i forslaget så vidt jeg har hørt.
> 1: Man er træt af både, der bare ligger uden at blive brugt til at sejle
> med (men kun til hygge) = optager plads for mange som gerne vil sejle.
> 2: sejlbådene er for store til den lille kanal = øjebæ
> 3: Man ser gerne flere mindre både, herunder motorbåde for at skabe mere
> liv pga. der faktisk bliver sejlet med motorbådene og at de ikke bare
> "ligger hen"
> 4: ovennævnte løses vha. en bro og en tilgodeseelse af cyklisterne !
> Jeg kunne forestille mig, at motorbådsfolket jubler og det evt tiltag !?
> mvh. Per



Harding E. Larsen (12-12-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 12-12-10 03:41

Chr. Havns kanal er som du ser på videoklippene delt op i flere
sektioner faktisk separeret af de nuværende broer.
De sektioner der ligger syd for broerne kan kun nås hvis bådene er så
lave at de kan komme under hhv. broerne i kanalen eller de kan komme
under Knippels bro og derfra ind i sydenden af kanalen.
Disse områder er næsten øde og tomme både a.h.t. bådhøjder og ikke
mindst at de nye lejere/ejere af de nyopførte boliger langs kanalen i
syd: Købte boligerne p.g.a. miljøet; men derefter ikke ønskede dette
miljø.
I den gamle nordlige del er bådpladserne hhv. alm. lejede pladser og
en del er lejede pladser hvor kun de der bor langs kanalen kommer i
betragtning.
Det har gennem årene udviklet sig til den brogede bådskare lige fra
moderne og velholdte både til konstante selvbyggerprojekter og
husbåde. De sidste i gennemsnit af meget høj skønhedi et sikkert miljø
året rundt på havnefronten.
Bådene der ligger i den del af havnen har gennemsnitlig samme
størrelse hvad enten det er motorbåde eller sejlbåde og for at de kan
komme ud skal en evt. ny bro åbnes.
Der er heller ikke en tilgodeseelse af cyklister, da en beregning i år
har påvist at den store gruppe cyklister som Bondam troede ville køre
over broen, slet ikke vil køre den vej da det vil være en omvej på
omkring 0,5 km x 2 til og fra arbejde.

Ingen jubler, men alle ryster på hovedet af at det overhovedet kunne
opstå i nogle politikeres hjerne, og der er indtil nu brugt over 12
mill på det.
Det projekt der er oppe i tiden er så ugennemtænkt både a.h.t.
cyklister/gående og til havnens brug at det er himmelrådende og vil
blive en skamplet for Københavns politikere og et stort tab for
København. Området burde hellere totalfredes.

En tunnel fra Havnegade over til Operaøen vil binde byen sammen. Den
burde være en del af en kommende langsgående havnetunnel med mange
afkørsler og underjordiske parkeringsanlæg.

Mvh/Harding

On 11 Dec., 15:27, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Harding E. Larsen wrote:
> > Det er ud til at K benhavns Kommune vil bygge en tiltr kkende
> > turistforn jelse, hvor g sterne ved selvsyn kan beskue og forundres
> > over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
> > cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>
> > Se Christianshavns Lokalr ds notat lavet p baggrund af COWI s
> > skibst lling:
>
> >http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id....
>
> > Ja man m undres!
> > og h be p gennemf relse af en fredning af omr det.
>
> Hej Harding.
>
> Der skulle v re flere elementer i forslaget s vidt jeg har h rt.
>
> 1: Man er tr t af b de, der bare ligger uden at blive brugt til at sejle med
> (men kun til hygge)  = optager plads for mange som gerne vil sejle.
>
> 2: sejlb dene er for store til den lille kanal = jeb
>
> 3: Man ser gerne flere mindre b de, herunder motorb de for at skabe mere liv
> pga. der faktisk bliver sejlet med motorb dene og at de ikke bare "ligger
> hen"
>
> 4: ovenn vnte l ses vha. en bro og en tilgodeseelse af cyklisterne !
>
> Jeg kunne forestille mig, at motorb dsfolket jubler og det evt tiltag !?
>
> mvh. Per


Harding E. Larsen (12-12-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 12-12-10 04:56

Chr. Havns kanal er som du ser på videoklippene delt op i flere
sektioner faktisk separeret af de nuværende broer.
De sektioner der ligger syd for broerne kan kun nås hvis bådene er så
lave at de kan komme under hhv. broerne i kanalen eller de kan komme
under Knippels bro og derfra ind i sydenden af kanalen.
Disse områder er næsten øde og tomme både a.h.t. bådhøjder og ikke
mindst at de nye lejere/ejere af de nyopførte boliger langs kanalen i
syd, købte boligerne p.g.a. miljøet; men derefter ikke ønskede dette
miljø.
I den gamle nordlige del er bådpladserne hhv. alm. lejede pladser og
en del er lejede pladser hvor kun de der bor langs kanalen kommer i
betragtning.
Det har gennem årene udviklet sig til den brogede bådskare, der findes
der, lige fra moderne og velholdte både til konstante
selvbyggerprojekter og
husbåde. De sidste i gennemsnit af meget høj skønhed i et sikkert
miljø
året rundt på havnefronten.
Bådene der ligger i den del af havnen har gennemsnitlig samme
størrelse hvad enten det er motorbåde eller sejlbåde og for at de kan
komme ud skal en evt. ny bro åbnes.
Der er heller ikke en tilgodeseelse af cyklister, da en beregning i
år
har påvist at den store gruppe cyklister, som Bondam troede ville
køre
over broen, slet ikke vil køre den vej, da det vil være en omvej på
omkring 0,5 km x 2 til og fra arbejde.

Ingen jubler, men alle ryster på hovedet af, at det overhovedet kunne
opstå i nogle politikeres hjerne, og der er indtil nu brugt over 12
mill. på det.
Det projekt der er oppe i tiden er så ugennemtænkt både a.h.t.
cyklister/gående og til havnens brug, at det er himmelråbende og vil
blive en skamplet for Københavns politikere og et stort tab for
København. Området burde hellere totalfredes.

En tunnel fra Havnegade over til Operaøen vil binde byen sammen. Den
burde være en del af en kommende langsgående havnetunnel med mange
afkørsler og underjordiske parkeringsanlæg.


Mvh/Harding




On 11 Dec., 15:27, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Harding E. Larsen wrote:
> > Det er ud til at K benhavns Kommune vil bygge en tiltr kkende
> > turistforn jelse, hvor g sterne ved selvsyn kan beskue og forundres
> > over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
> > cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>
> > Se Christianshavns Lokalr ds notat lavet p baggrund af COWI s
> > skibst lling:
>
> >http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id....
>
> > Ja man m undres!
> > og h be p gennemf relse af en fredning af omr det.
>
> Hej Harding.
>
> Der skulle v re flere elementer i forslaget s vidt jeg har h rt.
>
> 1: Man er tr t af b de, der bare ligger uden at blive brugt til at sejle med
> (men kun til hygge)  = optager plads for mange som gerne vil sejle.
>
> 2: sejlb dene er for store til den lille kanal = jeb
>
> 3: Man ser gerne flere mindre b de, herunder motorb de for at skabe mere liv
> pga. der faktisk bliver sejlet med motorb dene og at de ikke bare "ligger
> hen"
>
> 4: ovenn vnte l ses vha. en bro og en tilgodeseelse af cyklisterne !
>
> Jeg kunne forestille mig, at motorb dsfolket jubler og det evt tiltag !?
>
> mvh. Per


Ukendt (12-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-12-10 17:13


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4d038a94$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harding E. Larsen wrote:
>> Det er ud til at Københavns Kommune vil bygge en tiltrækkende
>> turistfornøjelse, hvor gæsterne ved selvsyn kan beskue og forundres
>> over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
>> cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>>
>> Se Christianshavns Lokalråds notat lavet på baggrund af COWI´s
>> skibstælling:
>>
>> http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id=718
>>
>> Ja man må undres!
>> og håbe på gennemførelse af en fredning af området.
>>
>
> Hej Harding.
>
> Der skulle være flere elementer i forslaget så vidt jeg har hørt.
>
> 1: Man er træt af både, der bare ligger uden at blive brugt til at sejle
> med (men kun til hygge) = optager plads for mange som gerne vil sejle.
>
> 2: sejlbådene er for store til den lille kanal = øjebæ
>
> 3: Man ser gerne flere mindre både, herunder motorbåde for at skabe mere
> liv pga. der faktisk bliver sejlet med motorbådene og at de ikke bare
> "ligger hen"
>
> 4: ovennævnte løses vha. en bro og en tilgodeseelse af cyklisterne !
>
> Jeg kunne forestille mig, at motorbådsfolket jubler og det evt tiltag !?
>
> mvh. Per
>


Jeg tror ikke, at du har ret, Per.
De nævnte tanker ar skam alt for avancerede for nutidens politikere.

Hovedårsagen til miseeren er jo nok, at ham der "Møller", med djævelens vold
og magt, skulle slikke kongehuset et vidst sted, og samtidig mænge sig ind i
"aksen".
Skatteyderne betaler, politikerne bukker og skraber, osv.

Derudover har politikerne jo i mange år ligget på maven for de absolut
værste kapitalisttyper, der øjnede en hurtig fortjeneste, ved at plastrer
havnen til med kontorbygninger. Ivrigt hjulpet af elerndige såkaldte
Arkitekter---
Da samme har de bedste politikere, de har kunnet købe for penge, har
tilladelserne jo hængt løst--

Samtidig med, at der skråles op om "milieu", turister og så videre.

Havde man udnyttet havnen, hvor mange sejlende turister kunne handelsstanden
i Kbhvn, mon have haft glæde af?

Over det ganske land ser vi jo sådanne mildest talt sindssyge projekter
blive gennemført.

Til glæde for hvem?

Udover før omtalte gruppe, der har købt og betalt politikerne?

MVH

Egon











- (13-12-2010)
Kommentar
Fra : -


Dato : 13-12-10 00:39

Den 12-12-2010 17:13, news tele dk skrev:
>
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4d038a94$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Harding E. Larsen wrote:
>>> Det er ud til at Københavns Kommune vil bygge en tiltrækkende
>>> turistfornøjelse, hvor gæsterne ved selvsyn kan beskue og forundres
>>> over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
>>> cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>>>
>>> Se Christianshavns Lokalråds notat lavet på baggrund af COWI´s
>>> skibstælling:
>>>
>>> http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id=718
>>>
>>>
>>> Ja man må undres!
>>> og håbe på gennemførelse af en fredning af området.
>>>
>>
>> Hej Harding.
>>
>> Der skulle være flere elementer i forslaget så vidt jeg har hørt.
>>
>> 1: Man er træt af både, der bare ligger uden at blive brugt til at
>> sejle med (men kun til hygge) = optager plads for mange som gerne vil
>> sejle.
>>
>> 2: sejlbådene er for store til den lille kanal = øjebæ
>>
>> 3: Man ser gerne flere mindre både, herunder motorbåde for at skabe
>> mere liv pga. der faktisk bliver sejlet med motorbådene og at de ikke
>> bare "ligger hen"
>>
>> 4: ovennævnte løses vha. en bro og en tilgodeseelse af cyklisterne !
>>
>> Jeg kunne forestille mig, at motorbådsfolket jubler og det evt tiltag !?
>>
>> mvh. Per
>>
>
>
> Jeg tror ikke, at du har ret, Per.
> De nævnte tanker ar skam alt for avancerede for nutidens politikere.
>
> Hovedårsagen til miseeren er jo nok, at ham der "Møller", med djævelens
> vold og magt, skulle slikke kongehuset et vidst sted, og samtidig mænge
> sig ind i "aksen".
> Skatteyderne betaler, politikerne bukker og skraber, osv.
>
> Derudover har politikerne jo i mange år ligget på maven for de absolut
> værste kapitalisttyper, der øjnede en hurtig fortjeneste, ved at
> plastrer havnen til med kontorbygninger. Ivrigt hjulpet af elerndige
> såkaldte Arkitekter---
> Da samme har de bedste politikere, de har kunnet købe for penge, har
> tilladelserne jo hængt løst--
>
> Samtidig med, at der skråles op om "milieu", turister og så videre.
>
> Havde man udnyttet havnen, hvor mange sejlende turister kunne
> handelsstanden i Kbhvn, mon have haft glæde af?
>
> Over det ganske land ser vi jo sådanne mildest talt sindssyge projekter
> blive gennemført.
>
> Til glæde for hvem?
>
> Udover før omtalte gruppe, der har købt og betalt politikerne?
>
> MVH
>
> Egon
>
Hej Egon.

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dine påstande om at Møller og
kapitalisterne styrer udviklingen, og køber politikerne. Dels har der
mig bekendt ingen som helst planer været om at udbygge mulighederne for
fritidssejlere i Københavns Havn der hvor operahuset ligger, dels er der
rent faktisk sket en stor udvikling i forhold til antallet af pladser
til lystbåde, foranlediget af den store vækst i antallet af boliger
langs havnefronten, hvor man har ønsket dette havnemiljø. Det er så
ganske rigtigt at disse boliger og bådpladser næppe er opnåelige for en
arbejdsløs svejser fra det hedengangne B&W, men heldigvis er der da
flere og flere i Danmark der ikke er medlem af den klub. Når så
rekordtumper som Bondam og tilsvarende politikere vil kompensere med en
supersocialistisk ideologi om at cyklerne skal kunne komme frem overalt,
på bekostning af alle andre, så ender man med denne slags tåbelige
dummepeter løsninger som den her illustrerede. I praksis er det nok ikke
så slemt som det lyder, men alene det, at en cyklist kan risikere at
skulle vente på noget som helst i mere end 10 sekunder, resulterer ofte
i grove lovbrud eller farlige situationer. Bare se på hvordan
københavnske cyklister for 90%'s vedkommende er totalt anarkister ved
lyskryds eller i ensrettede gader. Og det kan da også til en vis grad
forstås hvis man igen, som man gjorde i '60erne, risikerer at komme 15
minutter for sent på arbejde, fordi "broen var oppe".
Men at tænke tingene ind i en større sammenhængende plan er desværre
ikke en mulighed i det københavnske politiske miljø som det er idag.

Mvh. Claus

Ukendt (13-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-12-10 12:44


"-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen
news:4d055d11$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 12-12-2010 17:13, news tele dk skrev:
>>
>> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4d038a94$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Harding E. Larsen wrote:
>>>> Det er ud til at Københavns Kommune vil bygge en tiltrækkende
>>>> turistfornøjelse, hvor gæsterne ved selvsyn kan beskue og forundres
>>>> over endnu en af kommunens bekostelige fejlinvesteringer, den kommende
>>>> cykelbro over Chr. Havns Kanal.
>>>>
>>>> Se Christianshavns Lokalråds notat lavet på baggrund af COWI´s
>>>> skibstælling:
>>>>
>>>> http://www.christianshavnslokalraad.dk/pub/dokument.php?token=&dok_id=718
>>>>
>>>>
>>>> Ja man må undres!
>>>> og håbe på gennemførelse af en fredning af området.
>>>>
>>>
>>> Hej Harding.
>>>
>>> Der skulle være flere elementer i forslaget så vidt jeg har hørt.
>>>
>>> 1: Man er træt af både, der bare ligger uden at blive brugt til at
>>> sejle med (men kun til hygge) = optager plads for mange som gerne vil
>>> sejle.
>>>
>>> 2: sejlbådene er for store til den lille kanal = øjebæ
>>>
>>> 3: Man ser gerne flere mindre både, herunder motorbåde for at skabe
>>> mere liv pga. der faktisk bliver sejlet med motorbådene og at de ikke
>>> bare "ligger hen"
>>>
>>> 4: ovennævnte løses vha. en bro og en tilgodeseelse af cyklisterne !
>>>
>>> Jeg kunne forestille mig, at motorbådsfolket jubler og det evt tiltag !?
>>>
>>> mvh. Per
>>>
>>
>>
>> Jeg tror ikke, at du har ret, Per.
>> De nævnte tanker ar skam alt for avancerede for nutidens politikere.
>>
>> Hovedårsagen til miseeren er jo nok, at ham der "Møller", med djævelens
>> vold og magt, skulle slikke kongehuset et vidst sted, og samtidig mænge
>> sig ind i "aksen".
>> Skatteyderne betaler, politikerne bukker og skraber, osv.
>>
>> Derudover har politikerne jo i mange år ligget på maven for de absolut
>> værste kapitalisttyper, der øjnede en hurtig fortjeneste, ved at
>> plastrer havnen til med kontorbygninger. Ivrigt hjulpet af elerndige
>> såkaldte Arkitekter---
>> Da samme har de bedste politikere, de har kunnet købe for penge, har
>> tilladelserne jo hængt løst--
>>
>> Samtidig med, at der skråles op om "milieu", turister og så videre.
>>
>> Havde man udnyttet havnen, hvor mange sejlende turister kunne
>> handelsstanden i Kbhvn, mon have haft glæde af?
>>
>> Over det ganske land ser vi jo sådanne mildest talt sindssyge projekter
>> blive gennemført.
>>
>> Til glæde for hvem?
>>
>> Udover før omtalte gruppe, der har købt og betalt politikerne?
>>
>> MVH
>>
>> Egon
>>
> Hej Egon.
>
> Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dine påstande om at Møller og
> kapitalisterne styrer udviklingen, og køber politikerne.

Har du hørt om Operaen?
Og de tilhørende planer?
Også om broer.


>Dels har der mig bekendt ingen som helst planer været om at udbygge
>mulighederne for fritidssejlere i Københavns Havn der hvor operahuset
>ligger, dels er der rent faktisk sket en stor udvikling i forhold til
>antallet af pladser til lystbåde, foranlediget af den store vækst i
>antallet af boliger langs havnefronten, hvor man har ønsket dette
>havnemiljø.

Havnemilieu?
Tjah--
For mig at se, er der tale om et beton og glashelvede, aldeles uden liv og
milieu.


Det er så
> ganske rigtigt at disse boliger og bådpladser næppe er opnåelige for en
> arbejdsløs svejser fra det hedengangne B&W, men heldigvis er der da flere
> og flere i Danmark der ikke er medlem af den klub.

Bekræfter du hermed, at det er de kapitalstærke, der dikterer "udviklingen"?
Til egen fordel?


Når så
> rekordtumper som Bondam og tilsvarende politikere vil kompensere med en
> supersocialistisk ideologi om at cyklerne skal kunne komme frem overalt,
> på bekostning af alle andre, så ender man med denne slags tåbelige
> dummepeter løsninger som den her illustrerede. I praksis er det nok ikke
> så slemt som det lyder, men alene det, at en cyklist kan risikere at
> skulle vente på noget som helst i mere end 10 sekunder, resulterer ofte i
> grove lovbrud eller farlige situationer. Bare se på hvordan københavnske
> cyklister for 90%'s vedkommende er totalt anarkister ved lyskryds eller i
> ensrettede gader. Og det kan da også til en vis grad forstås hvis man
> igen, som man gjorde i '60erne, risikerer at komme 15 minutter for sent på
> arbejde, fordi "broen var oppe".
> Men at tænke tingene ind i en større sammenhængende plan er desværre ikke
> en mulighed i det københavnske politiske miljø som det er idag.
>
> Mvh. Claus

Vi er jo nok enige om sidste afsnit.
Bortset fra, at du vidst har overset, at det reelt er den samlede
københavnske politikerstand, der trækker i nævnte retning.
Og ikke specielt de postulerede "Socialister".

Og ja-- Jeg ved, at vi er ved at kører af sporet i forhold til gruppens
formål.
Og så alligevel--

MVH
Egon








- (14-12-2010)
Kommentar
Fra : -


Dato : 14-12-10 00:38

Den 13-12-2010 12:44, news tele dk skrev:
>
> "-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen
> news:4d055d11$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den 12-12-2010 17:13, news tele dk skrev:
klip//

>>
>> Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dine påstande om at Møller
>> og kapitalisterne styrer udviklingen, og køber politikerne.
>
> Har du hørt om Operaen?
> Og de tilhørende planer?
> Også om broer.
>
Jeg har hørt om mange planer, og finder det egentlig ikke
forargelsesværdigt at et af Danmarks defacto mest magtfulde (og
betydningsfulde) mennesker forærer en gave til byen, ej heller at han
selv vil have indflydelse på, hvordan den vil præsenterer sig,
ihukommende at det vil være hans mindesmærke i byen. Christian den 4.
gjorde såmænd det samme.
En gangbro over havnen er så til gengæld heller ikke en optimal løsning,
selv om den kan klappes sammen. Om det iøvrigt var en del af Møllers
planer har jeg da også min tvivl om. Det er snarere endnu en nødløsning,
pga. det røde flertal i BR's autofobi, så der ikke kunne etableres P
pladser og tilkørsler til opera området.

>> Dels har der mig bekendt ingen som helst planer været om at udbygge
>> mulighederne for fritidssejlere i Københavns Havn der hvor operahuset
>> ligger, dels er der rent faktisk sket en stor udvikling i forhold til
>> antallet af pladser til lystbåde, foranlediget af den store vækst i
>> antallet af boliger langs havnefronten, hvor man har ønsket dette
>> havnemiljø.
>
> Havnemilieu?
> Tjah--
> For mig at se, er der tale om et beton og glashelvede, aldeles uden liv
> og milieu.
Den mening må du have lov at have. Jeg deler den ikke.
>
>
> Det er så
>> ganske rigtigt at disse boliger og bådpladser næppe er opnåelige for
>> en arbejdsløs svejser fra det hedengangne B&W, men heldigvis er der da
>> flere og flere i Danmark der ikke er medlem af den klub.
>
> Bekræfter du hermed, at det er de kapitalstærke, der dikterer
> "udviklingen"?
> Til egen fordel?
Hvis man vil opbygge noget er man nødt til at have kapital i ryggen, og
kapital investeres kun i projekter der har udsigt til at kunne give et
afkast. De eneste der kan finansiere på anden måde er de sociale
boligselskaber. For at illustrere min mening om dem, og den måde de
håndterer deres opgaver på, vil jeg bare nævne nogle eksempler:
Mjølnerparken, Tingbjerg, Voldparken. Sidstnævnte ligger lige ned til
Utterslev Mose, og der må man ikke engang medbringe sin lystbåd.
Men udviklingen har faktisk gjort det muligt for en stor del mennesker
med ganske almindelige lønninger at få en lejlighed i de nye boliger i
Ørestad og ved havnen. Og en hel del af de der investerede, har måttet
sande at der er en risiko forbundet med sådanne projekter, og har måtte
indkassere store tab. Det er således ikke altid at de kapitalstærke
ender med at styre udviklingen. Og så lige for at sætte tingene i
perspektiv, Danmark er det land i verden der har den største økonomiske
lighed, så lidt har "Danmarkssocialismen" da fået gennemført. Nogle af
de store investorer er vores egne pensionsselskaber, ATP fx., som
investerer vores egne penge. Klaus Riskjær har fx. ikke meget at investere.
>
>
> Når så
>> rekordtumper som Bondam og tilsvarende politikere vil kompensere med
>> en supersocialistisk ideologi om at cyklerne skal kunne komme frem
>> overalt, på bekostning af alle andre, så ender man med denne slags
>> tåbelige dummepeter løsninger som den her illustrerede. I praksis er
>> det nok ikke så slemt som det lyder, men alene det, at en cyklist kan
>> risikere at skulle vente på noget som helst i mere end 10 sekunder,
>> resulterer ofte i grove lovbrud eller farlige situationer. Bare se på
>> hvordan københavnske cyklister for 90%'s vedkommende er totalt
>> anarkister ved lyskryds eller i ensrettede gader. Og det kan da også
>> til en vis grad forstås hvis man igen, som man gjorde i '60erne,
>> risikerer at komme 15 minutter for sent på arbejde, fordi "broen var
>> oppe".
>> Men at tænke tingene ind i en større sammenhængende plan er desværre
>> ikke en mulighed i det københavnske politiske miljø som det er idag.
>>
>> Mvh. Claus
>
> Vi er jo nok enige om sidste afsnit.
> Bortset fra, at du vidst har overset, at det reelt er den samlede
> københavnske politikerstand, der trækker i nævnte retning.
> Og ikke specielt de postulerede "Socialister".
Tja, men er man ikke med i den røde blok, har man ikke mange chancer for
at få et ben til jorden. Ellers har du nok ret.
>
> Og ja-- Jeg ved, at vi er ved at kører af sporet i forhold til gruppens
> formål.
> Og så alligevel--
He, det er da også rigtigt, så for at komme tilbage på sporet, så ville
det have pyntet enormt på Københavns Kommunes image, hvis man havde
åbnet op for mulighederne for nogle flere lystbådepladser til ganske
almindelige Københavnere inden for Kbh.s Havn. Der er jo reelt plads nok
i havnen, eftersom den erhvervsmæssige trafik er næsten væk fra alt i
den sydlige ende. Det er også fuldstændig glemt, at man for få år siden
lovede pladser til husbåde. Nu smider man i stedet dem ud, der allerede
er der. Underlig dobbeltmoral!

Mvh. Claus

Ukendt (14-12-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-10 14:12


"-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen
news:4d06ae73$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 13-12-2010 12:44, news tele dk skrev:
>>
>> "-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen
>> news:4d055d11$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Den 12-12-2010 17:13, news tele dk skrev:
> klip//
>>
>> Og ja-- Jeg ved, at vi er ved at kører af sporet i forhold til gruppens
>> formål.
>> Og så alligevel--
> He, det er da også rigtigt, så for at komme tilbage på sporet, så ville
> det have pyntet enormt på Københavns Kommunes image, hvis man havde åbnet
> op for mulighederne for nogle flere lystbådepladser til ganske almindelige
> Københavnere inden for Kbh.s Havn. Der er jo reelt plads nok i havnen,
> eftersom den erhvervsmæssige trafik er næsten væk fra alt i den sydlige
> ende. Det er også fuldstændig glemt, at man for få år siden lovede pladser
> til husbåde. Nu smider man i stedet dem ud, der allerede er der. Underlig
> dobbeltmoral!
>
> Mvh. Claus


Nu er vi jo ved at være der
Nemlig den underlige tilgang københavnske politikere har til havnen.
Ligesom så mange andre, har de ganske glemt, at danmark er og bliver en
søfartsnation.
Og ikke et bondeland, som de fleste tror.
Jævnfør forskellen på behandlingen af vore gamle skibe og bøndernes rønner,
der er flyttet på museum.-((

Naturligvis burde havnen vrimle med b.la. lystbåde.
De handlende i byen kunne måske oven i købet profiterer herpå.
Vi er jo mange, der ganske bevidst undgår København og byens underlige
kræmmer og optrækkermentalitet.

Ang. Husbåde:

Sådanne anser jeg for gement svineri.
Alene noget for den konverserende klasse og deres medløbere.
I stedet for et kolonihavehus, vil de lægge beslag på havnepladser, til et
vrag, de alligevel bliver træt af, efter nyhedesværdien blandt
omgangskredsen har lagt sig.
Heldigvis har de fleste kommunalpolitikere dog regnefærdighed nok til at
kunne skelne mellem værdien mellem et par enkelte husbådsejeres stemmer og
resten af havnenes brugeres.


MVH
Egon




Bjarke@Escape (14-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 14-12-10 17:03

Måske. Hvis der var så meget 'salg' og 'liv' i lystbådeejere, hvorfor kan de
fleste (endda store) havne så ikke engang holde en købmand/proviant kørende
? Måske fordi moderne sejlere foretrækker kvantitet og kører lang for at få
billige øl i Tyskland og selv tager ting og sager med ned i havnen fra de
store lavprisvarehuse der ligger i vores indutrikvarterer. Jerg tvivler på
at sejlerne i Kbh's havn bidrager ret meget til næringslivet. Desværre. Gid
det var anderledes.

Jeg var ikke klar over at det primært var pensionister, psykologer og
foredragholdere der boede i husbåde. Er det ikke de klasser der konverserer
mest ? <it's a joke>

Bjarke


"news tele dk" skrev i meddelelsen
news:4d076fc2$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

snip

Nu er vi jo ved at være der
Nemlig den underlige tilgang københavnske politikere har til havnen.
Ligesom så mange andre, har de ganske glemt, at danmark er og bliver en
søfartsnation.
Og ikke et bondeland, som de fleste tror.
Jævnfør forskellen på behandlingen af vore gamle skibe og bøndernes rønner,
der er flyttet på museum.-((

Naturligvis burde havnen vrimle med b.la. lystbåde.
De handlende i byen kunne måske oven i købet profiterer herpå.
Vi er jo mange, der ganske bevidst undgår København og byens underlige
kræmmer og optrækkermentalitet.

Ang. Husbåde:

Sådanne anser jeg for gement svineri.
Alene noget for den konverserende klasse og deres medløbere.
I stedet for et kolonihavehus, vil de lægge beslag på havnepladser, til et
vrag, de alligevel bliver træt af, efter nyhedesværdien blandt
omgangskredsen har lagt sig.
Heldigvis har de fleste kommunalpolitikere dog regnefærdighed nok til at
kunne skelne mellem værdien mellem et par enkelte husbådsejeres stemmer og
resten af havnenes brugeres.


MVH
Egon



- (15-12-2010)
Kommentar
Fra : -


Dato : 15-12-10 00:00

Den 14-12-2010 14:12, news tele dk skrev:
>
> "-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen
> news:4d06ae73$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den 13-12-2010 12:44, news tele dk skrev:
>>>
>>> "-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen
>>> news:4d055d11$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Den 12-12-2010 17:13, news tele dk skrev:
>> klip//
>>>
>>> Og ja-- Jeg ved, at vi er ved at kører af sporet i forhold til gruppens
>>> formål.
>>> Og så alligevel--
>> He, det er da også rigtigt, så for at komme tilbage på sporet, så
>> ville det have pyntet enormt på Københavns Kommunes image, hvis man
>> havde åbnet op for mulighederne for nogle flere lystbådepladser til
>> ganske almindelige Københavnere inden for Kbh.s Havn. Der er jo reelt
>> plads nok i havnen, eftersom den erhvervsmæssige trafik er næsten væk
>> fra alt i den sydlige ende. Det er også fuldstændig glemt, at man for
>> få år siden lovede pladser til husbåde. Nu smider man i stedet dem ud,
>> der allerede er der. Underlig dobbeltmoral!
>>
>> Mvh. Claus
>
>
> Nu er vi jo ved at være der
> Nemlig den underlige tilgang københavnske politikere har til havnen.
> Ligesom så mange andre, har de ganske glemt, at danmark er og bliver en
> søfartsnation.
> Og ikke et bondeland, som de fleste tror.
> Jævnfør forskellen på behandlingen af vore gamle skibe og bøndernes
> rønner, der er flyttet på museum.-((
>
> Naturligvis burde havnen vrimle med b.la. lystbåde.
> De handlende i byen kunne måske oven i købet profiterer herpå.
> Vi er jo mange, der ganske bevidst undgår København og byens underlige
> kræmmer og optrækkermentalitet.
>
> Ang. Husbåde:
>
> Sådanne anser jeg for gement svineri.
> Alene noget for den konverserende klasse og deres medløbere.
//
Mener nu nok der kan være plads til alle, - dog ikke på samme sted. Og
så iøvrigt skal det jo ikke være sådan, at politikerne udelukkende
tækkes de, der kunne tænkes at stemme på dem, men tilgodeså flest muligt
forskellige mennesker.

Bo Asmus Kjeldgaard skriver på sin hjemmeside:
"Jeg er rigtig glad for den afgørelse, naturklagenævnet har truffet. De
nye broer over Inderhavnen og kanalerne binder byen sammen, så cyklister
og fodgængere kan komme hurtigt fra Indre By til Christianshavn og
Amager Strand. Men for at være sikker på, at vi ikke kun tilgodeser
cyklister og fodgængere, men også det unikke sejlerliv i Christianshavns
Kanal, har vi i Teknik- og Miljøforvaltningen lavet et udspil til en
broåbningspolitik, som blandt andet gør det gratis for sejlerne at
passere broerne. På den måde håber vi at gøre København til en attraktiv
by for alle både sejlere, cyklister og fodgængere."

Det var sjovt nok ikke hvad han sagde på TV Lorry idag, der ville han
pisse på sejlerne, for de skulle ikke være i vejen for at København
kunne blive en sammenhængende by! Det vil han så sjovt nok ikke have
stående på sin hjemmeside. Sikken en foragt for folk af anden mening!
Og så vil han gøre broerne gratis at sejle under!!! Eller med andre ord,
de har åbenbart seriøst overvejet at gøre det betalbart at sejle under
broerne. Det skal såmænd nok komme, når de finder ud af hvordan det kan
gøres. Jamen han lider da åbenbart også af den forestilling at alle
sejlere, ligesom alle bilister, er storkapitalister som bare skal punge
ud til hans egotrip.

Mvh. Claus



Bjarke@Escape (15-12-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 15-12-10 22:33

Sejlads har nok lidt et image af (uberettiget) at være en rigmandssport. Og
socialisterne prioriterer jo ikke rige bådejere. Måske er problemet at vi i
virkeligheden er en meget lille, men bred skare. Og derfor ikke naturligt
'prioriteres' af holdninger eller politiske standpunkter.

Vi må klare os selv.

Bjarke

"-" skrev i meddelelsen news:4d07f70c$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...

Den 14-12-2010 14:12, news tele dk skrev:
snip
//
Mener nu nok der kan være plads til alle, - dog ikke på samme sted. Og
så iøvrigt skal det jo ikke være sådan, at politikerne udelukkende
tækkes de, der kunne tænkes at stemme på dem, men tilgodeså flest muligt
forskellige mennesker.

Bo Asmus Kjeldgaard skriver på sin hjemmeside:
"Jeg er rigtig glad for den afgørelse, naturklagenævnet har truffet. De
nye broer over Inderhavnen og kanalerne binder byen sammen, så cyklister
og fodgængere kan komme hurtigt fra Indre By til Christianshavn og
Amager Strand. Men for at være sikker på, at vi ikke kun tilgodeser
cyklister og fodgængere, men også det unikke sejlerliv i Christianshavns
Kanal, har vi i Teknik- og Miljøforvaltningen lavet et udspil til en
broåbningspolitik, som blandt andet gør det gratis for sejlerne at
passere broerne. På den måde håber vi at gøre København til en attraktiv
by for alle både sejlere, cyklister og fodgængere."

Det var sjovt nok ikke hvad han sagde på TV Lorry idag, der ville han
pisse på sejlerne, for de skulle ikke være i vejen for at København
kunne blive en sammenhængende by! Det vil han så sjovt nok ikke have
stående på sin hjemmeside. Sikken en foragt for folk af anden mening!
Og så vil han gøre broerne gratis at sejle under!!! Eller med andre ord,
de har åbenbart seriøst overvejet at gøre det betalbart at sejle under
broerne. Det skal såmænd nok komme, når de finder ud af hvordan det kan
gøres. Jamen han lider da åbenbart også af den forestilling at alle
sejlere, ligesom alle bilister, er storkapitalister som bare skal punge
ud til hans egotrip.

Mvh. Claus


Harding E. Larsen (14-12-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 14-12-10 09:07

"Etisk Råd" advarer mod "hjernedoping". Det overrasker ingen. For jo
bedre vore hjerner fungerer, jo mindre får vi brug for
smagsdommere...så som "Etisk Råd"

Mvh/Harding

On 14 Dec., 14:12, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
>
> Nu er vi jo ved at v re der
> Nemlig den underlige tilgang k benhavnske politikere har til havnen.
> Ligesom s mange andre, har de ganske glemt, at danmark er og bliver en
> s fartsnation.
> Og ikke et bondeland, som de fleste tror.
> J vnf r forskellen p behandlingen af vore gamle skibe og b ndernes r nner,
> der er flyttet p museum.-((
>
> Naturligvis burde havnen vrimle med b.la. lystb de.
> De handlende i byen kunne m ske oven i k bet profiterer herp .
> Vi er jo mange, der ganske bevidst undg r K benhavn og byens underlige
> kr mmer og optr kkermentalitet.
>
> Ang. Husb de:
>
> S danne anser jeg for gement svineri.
> Alene noget for den konverserende klasse og deres medl bere.
> I stedet for et kolonihavehus, vil de l gge beslag p havnepladser, til et
> vrag, de alligevel bliver tr t af, efter nyhedesv rdien blandt
> omgangskredsen har lagt sig.
> Heldigvis har de fleste kommunalpolitikere dog regnef rdighed nok til at
> kunne skelne mellem v rdien mellem et par enkelte husb dsejeres stemmer og
> resten af havnenes brugeres.
>
> MVH
> Egon- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


Harding E. Larsen (15-12-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 15-12-10 13:00

Det er jo lige de argumenter fra BAK der gør hele projektet til grin.
Cyklisterne til og fra arbejde vil ikke bruge broerne , da det for dem
er gennemsnitligt en stor omvej, og køretiden her skal være kortest
mulig.
Når broerne skal bruge i sommerweekenderne for at komme til og fra
Amager Strand (Rivieraen) er der også rigtig mange sejler der besøger
Chr. Havns Kanal og det vil holde broen åben næsten hele tiden.
Begrænser man denne åbning vil kanalen ende som en tom kanal. De
lokale vil flytte ud til andre havne, måske den nye der ikke er blevet
færdig ved Prøvestene, fordi københavns Kommune ikke kan blive enige
med Københavns Havnevæsen, eller til andre havne langs kysten.
København bliver en meget tom by.

Problemet med hvad politikere siger i forskellige sammenhæng og foraer
falder kun tilbage på dem selv, om vi blot husker alt det de har gjort
forkert og ikke ved valgene blot stemmer som vi altid har gjort og som
vores forældre gjorde.
Der skal nye kræfter til, nogen med afsluttede uddanndelser.
Måske skulle de have 100 point når de starter, fratages deres job når
de når 50 point, gå gå på dagpenge, det går hurtigt. Når den når 0
point skal de fratages dagpenge, det går også hurtigt.
Det vil give en hurtig udskiftning indtil vi får repræsentanter der
følger vælgernes ønsker for en god by.

Mvh/Harding


On 15 Dec., 00:00, - <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> wrote:
> Den 14-12-2010 14:12, news tele dk skrev:
>
>
>
>
>
> > "-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen
> >news:4d06ae73$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Den 13-12-2010 12:44, news tele dk skrev:
>
> >>> "-" <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> skrev i meddelelsen
> >>>news:4d055d11$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
> >>>> Den 12-12-2010 17:13, news tele dk skrev:
> >> klip//
>
> >>> Og ja-- Jeg ved, at vi er ved at k rer af sporet i forhold til gruppens
> >>> form l.
> >>> Og s alligevel--
> >> He, det er da ogs rigtigt, s for at komme tilbage p sporet, s
> >> ville det have pyntet enormt p K benhavns Kommunes image, hvis man
> >> havde bnet op for mulighederne for nogle flere lystb depladser til
> >> ganske almindelige K benhavnere inden for Kbh.s Havn. Der er jo reelt
> >> plads nok i havnen, eftersom den erhvervsm ssige trafik er n sten v k
> >> fra alt i den sydlige ende. Det er ogs fuldst ndig glemt, at man for
> >> f r siden lovede pladser til husb de. Nu smider man i stedet dem ud,
> >> der allerede er der. Underlig dobbeltmoral!
>
> >> Mvh. Claus
>
> > Nu er vi jo ved at v re der
> > Nemlig den underlige tilgang k benhavnske politikere har til havnen.
> > Ligesom s mange andre, har de ganske glemt, at danmark er og bliver en
> > s fartsnation.
> > Og ikke et bondeland, som de fleste tror.
> > J vnf r forskellen p behandlingen af vore gamle skibe og b ndernes
> > r nner, der er flyttet p museum.-((
>
> > Naturligvis burde havnen vrimle med b.la. lystb de.
> > De handlende i byen kunne m ske oven i k bet profiterer herp .
> > Vi er jo mange, der ganske bevidst undg r K benhavn og byens underlige
> > kr mmer og optr kkermentalitet.
>
> > Ang. Husb de:
>
> > S danne anser jeg for gement svineri.
> > Alene noget for den konverserende klasse og deres medl bere.
>
> //
> Mener nu nok der kan v re plads til alle, - dog ikke p samme sted. Og
> s i vrigt skal det jo ikke v re s dan, at politikerne udelukkende
> t kkes de, der kunne t nkes at stemme p dem, men tilgodes flest muligt
> forskellige mennesker.
>
> Bo Asmus Kjeldgaard skriver p sin hjemmeside:
> "Jeg er rigtig glad for den afg relse, naturklagen vnet har truffet. De
> nye broer over Inderhavnen og kanalerne binder byen sammen, s cyklister
> og fodg ngere kan komme hurtigt fra Indre By til Christianshavn og
> Amager Strand. Men for at v re sikker p , at vi ikke kun tilgodeser
> cyklister og fodg ngere, men ogs det unikke sejlerliv i Christianshavns
> Kanal, har vi i Teknik- og Milj forvaltningen lavet et udspil til en
> bro bningspolitik, som blandt andet g r det gratis for sejlerne at
> passere broerne. P den m de h ber vi at g re K benhavn til en attraktiv
> by for alle b de sejlere, cyklister og fodg ngere."
>
> Det var sjovt nok ikke hvad han sagde p TV Lorry idag, der ville han
> pisse p sejlerne, for de skulle ikke v re i vejen for at K benhavn
> kunne blive en sammenh ngende by! Det vil han s sjovt nok ikke have
> st ende p sin hjemmeside.  Sikken en foragt for folk af anden mening!
> Og s vil han g re broerne gratis at sejle under!!! Eller med andre ord,
> de har benbart seri st overvejet at g re det betalbart at sejle under
> broerne. Det skal s m nd nok komme, n r de finder ud af hvordan det kan
> g res. Jamen han lider da benbart ogs af den forestilling at alle
> sejlere, ligesom alle bilister, er storkapitalister som bare skal punge
> ud til hans egotrip.
>
> Mvh. Claus- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


Harding E. Larsen (20-12-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 20-12-10 03:28

Prøv at læse afgørelsen:

http://www.danskebaadejere.dk/Nyheder/2010/December/~/media/Baseline_site/Nyhedder/Naturklagenævnets%20afgørelse%20i%20brosagen.ashx

Magen til vås skal man lede længe efter. Læs især side 2 og 3
"Baggrund for fredning".
Man bukker og skraber for de 200 mill. kr. man har fået af Møllers
fond til almene formål.
Nogle hæfter sig ved der årlige udgifter til Kongehuset ca. 342 mill.
Tilsyneladende hæfter man sig mindre ved de 390 mill kr som Københavns
Kommune ved beskæftigelses- og integrations- borgmester Klaus Bondam
har "misbrugt" som kræves tilbagebetalt af Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Bondam var også fortaleren for Cykelbroerne frem for en egnet
tunnelforbindelse fra Nyhavn til Operaen, som nok var det Mærsk
ønskede.
Det vil være ret så komisk at se damer i lange gesvanter og herrer i
jakkesæt cykle fra København til en oplevelse i Operaen.
Jeg tror ikke at Mærsk havde forestillet sig en spaghettiforbindelse
fra byen til Operaen.

Mvh/Harding


On 15 Dec., 22:33, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-kr lleA-gmail.com>
wrote:
> Sejlads har nok lidt et image af (uberettiget) at v re en rigmandssport. Og
> socialisterne prioriterer jo ikke rige b dejere. M ske er problemet at vi i
> virkeligheden er en meget lille, men bred skare. Og derfor ikke naturligt
> 'prioriteres' af holdninger eller politiske standpunkter.
>
> Vi m klare os selv.
>
> Bjarke
>
> "-"  skrev i meddelelsennews:4d07f70c$0$23760$14726298@news.sunsite.dk....
>
> Den 14-12-2010 14:12, news tele dk skrev:
> snip
> //
> Mener nu nok der kan v re plads til alle, - dog ikke p samme sted. Og
> s i vrigt skal det jo ikke v re s dan, at politikerne udelukkende
> t kkes de, der kunne t nkes at stemme p dem, men tilgodes flest muligt
> forskellige mennesker.
>
> Bo Asmus Kjeldgaard skriver p sin hjemmeside:
> "Jeg er rigtig glad for den afg relse, naturklagen vnet har truffet. De
> nye broer over Inderhavnen og kanalerne binder byen sammen, s cyklister
> og fodg ngere kan komme hurtigt fra Indre By til Christianshavn og
> Amager Strand. Men for at v re sikker p , at vi ikke kun tilgodeser
> cyklister og fodg ngere, men ogs det unikke sejlerliv i Christianshavns
> Kanal, har vi i Teknik- og Milj forvaltningen lavet et udspil til en
> bro bningspolitik, som blandt andet g r det gratis for sejlerne at
> passere broerne. P den m de h ber vi at g re K benhavn til en attraktiv
> by for alle b de sejlere, cyklister og fodg ngere."
>
> Det var sjovt nok ikke hvad han sagde p TV Lorry idag, der ville han
> pisse p sejlerne, for de skulle ikke v re i vejen for at K benhavn
> kunne blive en sammenh ngende by! Det vil han s sjovt nok ikke have
> st ende p sin hjemmeside.  Sikken en foragt for folk af anden mening!
> Og s vil han g re broerne gratis at sejle under!!! Eller med andre ord,
> de har benbart seri st overvejet at g re det betalbart at sejle under
> broerne. Det skal s m nd nok komme, n r de finder ud af hvordan det kan
> g res. Jamen han lider da benbart ogs af den forestilling at alle
> sejlere, ligesom alle bilister, er storkapitalister som bare skal punge
> ud til hans egotrip.
>
> Mvh. Claus


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407943
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste