Foto
IBM760 5420
Teil 3020
raw i photoshop cs
Fra : Niels

Dato : 09-12-10 16:33

hej har prøvet at finde et plugin til raw import i cs, men det tætteste jeg
kommer er til cs 5, er der nogen der hare en løsning ?

MvH Niels

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-12-10 18:41

On 2010-12-09 16:33:14 +0100, "Niels" <@> said:

> hej har prøvet at finde et plugin til raw import i cs, men det tætteste
> jeg kommer er til cs 5, er der nogen der hare en løsning ?
>
> MvH Niels

Hvilket kamera har du?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : none@none.com

Dato : 11-12-10 11:08

canon d7
MvH Niels

On 2010-12-09 16:33:14 +0100, "Niels" <@> said:

> hej har prøvet at finde et plugin til raw import i cs, men det tætteste
> jeg kommer er til cs 5, er der nogen der hare en løsning ?
>
> MvH Niels

Hvilket kamera har du?

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-12-10 12:30

On 2010-12-11 11:08:15 +0100, <none@none.com> said:

> canon d7
> MvH Niels
>
> "Hans Kruse" skrev i meddelelsen

> Hvilket kamera har du?

Canon 7D kan importere in i Photoshop CS (jeg går ud fra du virkelig
mener CS og ikke CSx). Den gamle CS kan måske importere DNG filer som
kan dannes ved brug af Adobes DNG converter.
Men netop 7D får du langt bedre resultater med ved at bruge den nyeste
ACR 6 eller Lightroom 3. ACR 6 kræver en opgradering til CS5.

Fra : none@none.com

Dato : 14-12-10 09:11

ok tak jeg vil virkelig overveje lightroom ... det ser godt ud

Fra : Jens G

Dato : 09-12-10 20:40

On Thu, 9 Dec 2010 16:33:14 +0100, "Niels" <@> wrote:

>hej har prøvet at finde et plugin til raw import i cs, men det tætteste jeg
>kommer er til cs 5, er der nogen der hare en løsning ?

Du kan måske bruge den gratis DNG konverter?
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4924

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : none@none.com

Dato : 11-12-10 11:09

Hej jeg har prøvet den men den vil ikke tage raw fra canon d7

Fra : none@none.com

Dato : 11-12-10 11:25

Hej igen. Jeg havde nok hentet den forkerte fil i første omgang, for efter
at have læst på kameralisten måtte jeg self prøve igen, det virkede ... tak
for det.
Meen det ville da være rarest med en direkte import i photoshop cs.

MvH Niels

Fra : Christian Cederberg

Dato : 11-12-10 15:36

On Sat, 11 Dec 2010 11:24:47 +0100, <none@none.com> wrote:

> [...]
>for det.
>Meen det ville da være rarest med en direkte import i photoshop cs.

Desværre opdaterer Adobe kun Camera RAW til nyeste version af
Photoshop. Dvs. Photoshop CS5. Du bliver derfor nødt til at opgradere
hvis du skal have fuld fornøjelse af programmet.
Med venlig hilsen
Christian
--
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
The steam locomotive teaches us that there's a viable alternative to the