finnsailer 35
Fra : BoA

Dato : 08-12-10 14:29

Vi overvejer måske at anskaffe en finnsailer 35.
Er der nogen her som har nærmere kendskab til denne båd ?
Jeg har selvfølgelig søgt en hel del på nettet, og er klar over at den
betegnes som bl.a. solid, tung, rummelig, langsom, sødygtig osv. men er
der nogen her med kendskab til ting/problemer, som vi især skal passe på ?
Det forvirrer en smule, at der åbenbart findes både finnsailer 35 og
finnclipper 35, men det ser ud som om de er identiske. Er det bare to
forskellige navne for samme båd, eller er der faktisk forskel ?

På forhånd tak for eventuelle input

BoA

Fra : N/A

Dato : 09-12-10 09:09

Fra : BoA

Dato : 09-12-10 09:09

Den 08-12-2010 21:53, Bo Carlé skrev:
> Hej Boa
> Dér ér forskel
> Her er en sammenligning:
> Finnsailer; http://www.tempobaadsalg.dk/boat.php?id=147349 - værft:
> http://www.obroch.dk/bufas.htm
> Finnclipper:
> http://www.danae-yacht.dk/sejlbaade/Finnclipper_35/Finnclipper.htm -
> Værft: http://www.ferry-site.dk/ferry.php?id=9137997&lang=da
> <http://www.ferry-site.dk/ferry.php?id=9137997&lang=da>
> -
> Søg og du skal finde.....
> -----------------------------------

He-he Det var nu godt nok allerede gået op for mig, at der findes
"finnclippere" der er lidt større end 35 fod.
Bort set fra dét så bidrager du selv netop til at vise hvorfor jeg
spørger. Hvis man læser texten i annoncen for "Bufas", står der
udtrykkeligt at kun finnsaileren er udstyret med stabilisatorer, men de
udmærkede fotos af "Atlantis" viser helt tydeligt stabilisatorerne på
skroget, og på siden af "Atlantis" står ganske klart "finnclipper"

med bedste hilsner
fra
BoA