SQL og < > =
Fra : Nederbasse

Dato : 08-12-10 08:38

Hej

Vi har et booking system hvor man kan reservere en pc på jobbet.
Jeg vil gerne have vist alle de udlån der er fra i dag og frem
Med den nuværende søgestreng viser den ikke dagen idag

$pc = mysql_query("SELECT id, navn, afd, laan_fra, laan_til, bem, laan FROM
udlaan WHERE (laan_til >= CURDATE() ) AND laan IN ('Pc1', 'Pc2', 'Pc3')
ORDER BY 'laan_fra' ASC ");

Jeg kan ikke få den til at virke som jeg gerne vil så måske er der en andden
fejl?

Lars

Fra : scootergrisen

Dato : 08-12-10 11:34

Den 08-12-2010 08:38, Nederbasse skrev:
> [...]
> ORDER BY 'laan_fra' ASC ");
>
> Jeg kan ikke få den til at virke som jeg gerne vil så måske er der en andden

Jeg tror vi for brug for at se noget mere kode.

Men umiddelbart ser det ud til at være noget med :
laan_til>= CURDATE()

Men ud fra din kode kan man ikke se hvad laan_til og CURDATE() indenholder.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-12-10 12:09

scootergrisen kom med følgende:

> Jeg tror vi for brug for at se noget mere kode.
>
> Men umiddelbart ser det ud til at være noget med :
> laan_til>= CURDATE()
>
> Men ud fra din kode kan man ikke se hvad laan_til og CURDATE() indenholder.

CURDATE() er den aktuelle dato
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/date-and-time-functions.html#function_curdate

Jeg er ikke sikker på at >= lige går med datoer, selvom den burde...
Brug evt. DATEDIFF(), og sammenlign på resultatet i stede. Det skulle
også virke, hvis laan er defineret som DATETIME

Elles se også på
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/date-and-time-functions.html
- der er ret mange at vælg imellem...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-12-10 10:18

Birger Sørensen wrote:

> [...]
> Brug evt. DATEDIFF(), og sammenlign på resultatet i stede. Det skulle
> også virke, hvis laan er defineret som DATETIME

OP skriver at den ikke viser dagen i dag. Det tolker jeg som at den
viser de følgende dage korrekt, så det er jo ikke sammenlignen i sig
selv der går galt.

Spørgsmålet er hvilket format laan_til er?

Martin

Fra : Nederbasse

Dato : 21-12-10 10:14

SNIP

> Spørgsmålet er hvilket format laan_til er?
>
> Martin

laan_til er date format i databasen

Lars