URL Haxing?
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-12-10 01:40

x-post dk.edb.sikkerhed og dk.videnskab.jura

http://www.business.dk/finans/topdanmark-politi-ind-i-hacker-sag

: Finanstilsynet fortolker sagen på en måde, som betyder, at Topdanmark
: har videregivet fortrolige oplysninger. Den vurdering er selskabet
: ikke enig i og venter nu, at sagen bliver overladt til politiet.
:
: - Topdanmark forventer, at Finanstilsynet overbringer nedenstående sag
: til nærmere politimæssig efterforskning. Topdanmark er uenig i
: Finanstilsynets vurdering. Topdanmark har ikke videregivet intern
: viden. Topdanmark har derimod været udsat for URL-hacking fra en
: udenforstående, der med forsæt og uden tilladelse har søgt efter og
: fundet ikke offentliggjort fortroligt regnskabsmateriale og derefter
: offentliggjort det, skriver Topdanmark.

"Topdanmark forventer, at Finanstilsynet..."

Holder den juridisk?

Det næste bli'r vel, at nyhedshunde ikke må rode i en affaldskontainer.

Og så ka' de lærer det, ka' de. Istedet for at lægge (udkastet til)
deres regnskaber på hjemmesiden uden link, så bestyrelsen og revisorer
kan hente materialet, mit gæt, skulle de selvfølgelig ha' fremsendt det
i en krypteret mail.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-12-10 07:47

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Og så ka' de lærer det, ka' de. Istedet for at lægge (udkastet til)
> deres regnskaber på hjemmesiden uden link

Hvis man kalder dokumentet regnskab_2010_Q1.doc, regnskab_2010_Q2.doc og så
fremdeles, så ender det med at nogen gætter det før eller siden, hvis stien
til dokumenterne er den samme hvert kvartal.

Om det er strafbart: Keine Ahnung

Fra : Michael Christensen

Dato : 15-12-10 07:19

On 8 Dec., 01:40, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:
> [...]
> deres regnskaber på hjemmesiden uden link, så bestyrelsen og revisorer
> kan hente materialet, mit gæt, skulle de selvfølgelig ha' fremsendt det

Ja, eller have haft regnskabet liggende på en beskyttet del af deres
hjemmeside - og ikke bare "beskyttet" af security-by-obscurity - som
ikke engang var meget obscure.