Find tomme felter
Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 07-12-10 04:50

Hej.

Jeg har en Access database hvor der i en kolonne er nogle tomme felter
når en bruger har glemt at udfylde dem.

Jeg vil gerne finde ALLE de poster hvor feltet er tomt i den
pågældende kolonne. Jeg har forsøgt forskelligt, men jeg kan ikke
finde den rette syntax.

Jeg har bedst held med denne, men den finder kun 1 post og der er ca
20.

"SELECT * FROM tblShortlink WHERE tblShortlink.LinkOrg = '' ;"

Datatype er sat til "notat"

Chr.

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-12-10 09:27

Christian Møller Nielsen wrote:
> [...]
> 20.
>
> "SELECT * FROM tblShortlink WHERE tblShortlink.LinkOrg = '' ;"

Kan denne hjælpe:
http://www.w3schools.com/SQL/sql_null_values.asp

MVH
Rune Jensen

Fra : Christian Møller Nie~

Dato : 10-12-10 09:06

> Kan denne hjælpe:http://www.w3schools.com/SQL/sql_null_values.asp
>
> MVH
> Rune Jensen- Skjul tekst i anførselstegn -

Mange tak, lige hvad jeg manglede

Chr.