Kan ikke få vist baggrundsbillede -
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 06-12-10 15:56

Kan ikke få baggrundsimage frem
Hej

Jeg har et problem som jeg ikke kan gennemskue. Der er i min CSS fil
lagt følgende baggrundsbillede ind

body,td,th {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
color: #333;
background-image: url(Images/baggrund4.jpg);
}
men henvisningen til mit baggrundsbillede virker ikke

Billedet ligger i :
http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/Images/baggrund4.jpg

Min CSS fil: main.css ligger her
http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/css/main.css
og så ligger resten i test.html filen

Link til siden
http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/test.html

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 06-12-10 16:09

On 06-12-2010 15:55, Steen Mikkelsen wrote:
> [...]
> background-image: url(Images/baggrund4.jpg);
> }
> men henvisningen til mit baggrundsbillede virker ikke

Du skal "tilbage fra /css/ til /svendsen/ og så skal du ind i /Images/
efter billedet.

Din linie vil da se således ud:

background-image: url(../Images/baggrund4.jpg);

Med forbehold for andre fejl

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-12-10 16:09

Steen Mikkelsen frembragte:
> [...]
> background-image: url(Images/baggrund4.jpg);
> }
> men henvisningen til mit baggrundsbillede virker ikke

Prøv at sætte anførselstegn om billednavnet.
http://www.w3.org/TR/CSS21/colors.html#propdef-background-image

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-12-10 16:13

Steen Mikkelsen formulerede mandag:
> [...]
> background-image: url(Images/baggrund4.jpg);
> }
> men henvisningen til mit baggrundsbillede virker ikke

Du har to definitioner til body - en i line 10 og en i linie 50.
Den i linie 50 overskriver billedet i linie 10 med ingenting, derfor er
der ikke noget billede...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 06-12-10 16:27

Den 06-12-2010 16:12, Birger Sørensen skrev:
> [...]
>
> Du har to definitioner til body - en i line 10 og en i linie 50.
> Den i linie 50 overskriver billedet i linie 10 med ingenting, derfor er

Hej
Birger

Tak for svaret, du har ret i at der er 2 definitioner ...