Der fartøy flyte kan
Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-12-10 16:59

PÃ¥ DR1 sender de for tiden en norsk serie om skibe og sejlads omkring de
norske kyster. Den bliver sendt sent på aftenen, så der gik et stykke tid
før jeg opdagede det. Jeg har prøvet at finde ud af om man kan købe
serien på DVD, men det er vist kun muligt hvis man er en
undervisningsinstitution.

Men man kan se det på nettet:

http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/574/

Tænkte det måske kunne interessere nogen her i gruppen...

--
Thomas Jensen

Fra : blueocean

Dato : 06-12-10 12:09

On 6 Dec., 16:58, Thomas Jensen <lianergo...@tj-software.dk> wrote:
> [...]
>
> Men man kan se det på nettet:
>
> http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/574/
>
> Tænkte det måske kunne interessere nogen her i gruppen...

Tak for linket, jeg har set nogen af dem de er ret
interessante...............

Fra : steffen skov

Dato : 10-12-10 15:39

Hejsa
Jeg så sidste udsendelse nr. 8 i går på DR1 kl. 23:55, og på dansk hedder
det: "Skibet skal sejle".
Jeg skal prøve at skaffe udsendelserne via vores undervisningmiddelcenter
(hvis de har optaget det).
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-10 17:13

Hej !

Jeg har optaget 3-5 og 7-8 !

Fylder ca. 1,5gb pr afsnit

Mvh. Per

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-12-10 18:07

On Fri, 10 Dec 2010 17:13:29 +0100, Per. wrote:

> Jeg har optaget 3-5 og 7-8 !
>
> Fylder ca. 1,5gb pr afsnit

.... og det er lykkedes mig at gemme den stream som NKR sender, så jeg har
alle 8 afsnit i nogenlunde okay kvalitet. Fylder ca. 200 MB pr afsnit.

Jeg har også konverteret dem til mpeg2, så jeg kan lægge dem på dvd og
ses på almindeligt tv. Jeg har tilpasset kvaliteten, så det passer med at
alle 8 afsnit kan være på 2 dvd'er. Hvis nogen er interesserede, så send
mig 2 blanke dvd'er, så skal jeg brænde dem over.