Auto logon på win2003 server
Fra : gertc@msn.com

Dato : 06-12-10 13:54

Vi har en Windows 2003 Server i vores "arbejdsgruppe" netværk.
De gamle winXP maskiner hopper automatisk på netværksdrevet, men på
de nye Vista og Win7 maskiner skal man indtaste brugernavn og kode ved hver
opstart.
Der er krydset af i "husk adgangskode".

hvad kan man gøre ?

På forhånd tak

/Gert

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-12-10 14:37

<gertc@msn.com> crashed Echelon writing

> [...]
> De gamle winXP maskiner hopper automatisk på netværksdrevet, men på
> de nye Vista og Win7 maskiner skal man indtaste brugernavn og kode

Når brugeren ikke er ens mellem server og klien (Win7 og Vista), og du
ønsker at gemme denne til næste opstart, skal du anvende net kommandoen.

Denne artikel skulle give dig hint.
http://kb.wisc.edu/helpdesk/page.php?id=7196

--
Bjarke Andersen

Fra : Max

Dato : 06-12-10 14:50

Hej Gert

> hvad kan man gøre ?

Hvis tweakui virker på maskinerne, ja så brug den.

Max

Fra : N_B_DK

Dato : 07-12-10 08:33

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Gert

> Hvis tweakui virker på maskinerne, ja så brug den.

Som kun virker til at logge på windows, ikke net shares.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Max

Dato : 07-12-10 12:57

Hej N_B_DK

> Som kun virker til at logge på windows, ikke net shares.

Se der er så noget du kan lære, den logger fint
en PC på netværket. Og ja, jeg har haft fler maskiner
der netop kunne gå på win2003 servere uden at
man skulle indtaste brugernavn og password.

Max

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-12-10 13:18

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> crashed Echelon writing

> Se der er så noget du kan lære, den logger fint
> en PC på netværket. Og ja, jeg har haft fler maskiner
> der netop kunne gå på win2003 servere uden at
> man skulle indtaste brugernavn og password.

Fordi den bruger du har på din klient PC matcher en bruger, som også
forefindes på serveren.

Du kan lære hvordan Windows håndterer CIFS/SAMBA forbindelser.

--
Bjarke Andersen

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-12-10 13:22

Den 07-12-2010 12:56, Max skrev:
> Se der er så noget du kan lære, den logger fint
> en PC på netværket. Og ja, jeg har haft fler maskiner
> der netop kunne gå på win2003 servere uden at
> man skulle indtaste brugernavn og password.

en mulighed er at Vista/W7 som standard bruger en lidt mere avanceret
protokol.
Du kunne lige prøve at sætte:
“HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\LMCompatibilityLevel”
til “1”.

Jeg mener den defaulter til 4 i w7/vista, og kan køre med 3, men
med 1 burde det virke. (hvis dette er problemet)
- jeg løste et problem "mage til" mod min NAS.

//finn

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-12-10 13:30

Den 07-12-2010 13:21, cykelsmeden skrev:
> “HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\LMCompatibilityLevel”
> til “1”.

husk lige, at sådan ændring kræver reboot for at virke!

//finn

Fra : N_B_DK

Dato : 10-12-10 11:20

> [...]
> en PC på netværket. Og ja, jeg har haft fler maskiner
> der netop kunne gå på win2003 servere uden at
> man skulle indtaste brugernavn og password.

Se det fungerer kun hvis brugernavnet og password på klienten er det samme
som brugernavn/password på serveren.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Max

Dato : 11-12-10 20:12

Hej N_B_DK

> Se det fungerer kun hvis brugernavnet og password på klienten er det
> samme som brugernavn/password på serveren.

Hvordan logger man en klient med et andet brugernavn,
end det der findes på serveren, logget på serveren ?

Max

Fra : N_B_DK

Dato : 11-12-10 20:55

> Hvordan logger man en klient med et andet brugernavn,
> end det der findes på serveren, logget på serveren ?

Hvis klienten (eller serveren) ikke er med i et domæne og user/password
styres der igennem, og man skal mappe et share, og man vil undgå at skrive
brugernavn hver gang, så anvender man kommandoen net use hvor man angiver
brugernavn OG password, tweak UI kan udelukkende bruges til at logge
automatisk på windows, og har INTET at gøre med shares eller noget som helst
andet.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Max

Dato : 11-12-10 22:58

Hej N_B_DK

> net use hvor man angiver brugernavn OG password, tweak UI kan
> udelukkende bruges til at logge automatisk på windows, og har INTET
> at gøre med shares eller noget som helst andet.

Ja, men UI har den lækre mulighed at få Windows til at huske
hvem der sidst loggede på serveren med hvilket username
og password.

Max

Fra : N_B_DK

Dato : 12-12-10 02:09

> Ja, men UI har den lækre mulighed at få Windows til at huske
> hvem der sidst loggede på serveren med hvilket username
> og password.

Hvor finder du den feature?

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 10-12-10 11:21

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej N_B_DK

> Se der er så noget du kan lære,

Ikke af dig da, for det er noget sludder det du skriver.

--
MVH. N_B_DK