IP-adresser på router
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-10 12:59

Jeg har problemmer med at holde forbindelse til internet hos en gammel
moster langt ude i Vildmosen, som jeg hjælper med "al det moderne noget" via
fjernbetjening - TeamViewer.

Hvis jeg FRA HENDES PC skal ping'e en IP-adresse, kunne jeg jo tage min egen
routers, som har været den samme i, jeg ved ikke hvor længe og lave en
fortløbende log og skrive ned i en fil.

Men hvordan finder jeg hendes IP-adresse, når jeg ikke kan få forbindelse
til hende - for jeg vil gerne lave en tilsvarende log af forbindelsen FRA
MIN pc til hendes routers IP-adresse. Jeg har prøvet at se i den seneste
mail, som jeg har fået fra hende, og her kan jeg se en IP, som lokaliseres
til Brovst (nord for Limfjorden, som ligger noget langt fra hende (syd for
Limfjorden) synes jeg - men der ER faktisk ikke forbindelse til denne IP -
men er det IP-en på hendes router ?

Hun kan IKKE køre en IPConfig og JEG kan ikke fortolke de "nye/lange
IP-halløjsaer", som den er begyndt at vise, siden jeg brugte den sidst.

Mvh
KSor

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-12-10 13:11

"KS" <keld DOT soerensen SNABELA os DOT dk> crashed Echelon writing

> Hun kan IKKE køre en IPConfig og JEG kan ikke fortolke de "nye/lange
> IP-halløjsaer", som den er begyndt at vise, siden jeg brugte den sidst.

Forudsat hun kan komme på nettet, så myip.dk

--
Bjarke Andersen

Fra : cykelsmeden

Dato : 06-12-10 13:24

Den 06-12-2010 12:59, KS skrev:
> [...]
>
> Hun kan IKKE køre en IPConfig og JEG kan ikke fortolke de "nye/lange
> IP-halløjsaer", som den er begyndt at vise, siden jeg brugte den sidst.

Lav en genvej på hendes skrivebord til www.myip.dk
så får hun, ved klik på denne, ipadressen serveret i pensionistvenlige
typer

//finn

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-10 15:49

"cykelsmeden" skrev i meddelelsen

Den 06-12-2010 12:59, KS skrev:
> [...]

Lav en genvej på hendes skrivebord til www.myip.dk
så får hun, ved klik på denne, ipadressen serveret i pensionistvenlige

Ja, Bjarke og cykelsmeden, men det kræver hun
har forbindelse, og det har hun jo netop ikke.

Mvh KSor

Fra : Henning

Dato : 06-12-10 16:24

On 2010-12-06 15:48, KS wrote:
> Ja, Bjarke og cykelsmeden, men det kræver hun
> har forbindelse, og det har hun jo netop ikke.

En del routere hatr mulighed for at sætte en dynamisk dns, så
moster-i-vildmosen.dyndns.org automatisk bliver holdt opdateret.

Det styrer routeren selv. Men et helt andet problem er jo når "hun ingen
forbindelse har" bliver det nok lidt svært at komme ind til hende.

Men hvis fobindelse er i orden, og maskinen kører kan du finde den igen.

/Henning

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-10 17:18

On 2010-12-06 15:48, KS wrote:
> [...]

forbindelse har" bliver det nok lidt svært at komme ind til hende.

Men hvis fobindelse er i orden, og maskinen kører kan du finde den igen.

Hun kan i korte øjeblikke komme på, så det
kan lykkes hende at sende en mail - så jeg
tænkte, at jeg kunne se i denne mails
egenskaber/indstillinger fra hvilken IP den
kom.

Den sidste mail jeg fik fra hende, viser
en IP-adresse, som der rent faktisk ikke
i dag har være forbindelse til overhovedet.
(testet hvert 10. sekund)

Denne IP lokaliseres til BROVST (nord for
Limfjorden) og hun bor syd for. men det kan
måske godt passe,at det er TDC's sidste central
inden hendes router.

Mvh
KSor

Fra : cykelsmeden

Dato : 06-12-10 17:09

Den 06-12-2010 15:48, KS skrev:
> Ja, Bjarke og cykelsmeden, men det kræver hun
> har forbindelse, og det har hun jo netop ikke.
nu forstod jeg således at hun har forbindelse, men at du ikke kunne nå
hendes maskine fordi hu pludselig havde en ny IP
(var det ikke sådan du skrev?)

hvis hun pludselig ikke har forbindelsen skal fejlsøgningen jo
principielt gøres fra hendes pc, men så må du jo en tur i mosen. Den er
iøvrigt ret fast i øjeblikket.

når hun taber forbindelsen, hjælper det så ikke at genstarte udstyret?
hvem er udbyderen?
//finn på kanten af mosen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-10 17:24

Den 06-12-2010 15:48, KS skrev:
> [...]

iøvrigt ret fast i øjeblikket.

når hun taber forbindelsen, hjælper det så ikke at genstarte udstyret?

N...jow, måske - i hvert fald er det lykkedes
hende at sende nogle mails.

Og når hun konstaterer at forbindelsen mangler,
venter hun bare tl næste dag - og så er den der
igen - kortvarigt.

Der er TDC og de har være nødt til at sætte hende
ned i hastighed for at højne stabiliteten - si'r hun at
TDC-supporten har sagt til hende.

Er der meget ustabilitet i området ?

Mvh
KSor

Fra : cykelsmeden

Dato : 06-12-10 20:30

Den 06-12-2010 17:23, KS skrev:
> [...]
> igen - kortvarigt.
>
> Der er TDC og de har være nødt til at sætte hende
> ned i hastighed for at højne stabiliteten - si'r hun at

Hvordan er hun koblet op?

modem (ved nogen her hvad det er?)? isdn? adsl?

jeg har haft flere kunder i mosen, hvor forbindelser har været ustabile.
De er alle (efter kamp med TDC) mod betaling blevet opgraderet fra
telefon[modem] til enten ISDN eller ADSL, og DEREFTER (stadig efter mere
kamp) fået ny linieføring. Mosevand er sikkert aggressivt mod kobber
- en har opsagt sin adsl, og kører nu fejlfrit med det gamle 9600
modem! _ dog KUN mail

//finn

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-10 09:24

Den 06-12-2010 17:23, KS skrev:
> [...]

kamp) fået ny linieføring. Mosevand er sikkert aggressivt mod kobber
- en har opsagt sin adsl, og kører nu fejlfrit med det gamle 9600

Hun har ADSL.

Mv
KSor