html kode i php filer i Fire Fox
Fra : Smile

Dato : 06-12-10 13:31

Jeg har lavet en webside i php, der er en del alm. html kode i
mine filer.
html delen, - som er tekst i tabeller for formateringen skyld -
fungere fint i Explore, men Firefox synes ikke at kunne læse
Tabler m.m. kan den Firefox godt 'læse', men ikke ny linie.

Hvad er det lige jeg mangler at vide?

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-12-10 13:50

Efter mange tanker skrev Smile:
> [...]
> fungere fint i Explore, men Firefox synes ikke at kunne læse
> Tabler m.m. kan den Firefox godt 'læse', men ikke ny linie.

Hvis du vil have nogen til at hjælpe dig, er det nok den anden vej der
mangler noget.
Et link f.eks., så vi kan se hvad det hanlder om.

Tekst i tabeller for formatteringen? Det meste af resten af verden er
nået til år 2010. Hvor langt er du kommet?
Tabeller er til tabulære data - hverken til layout eller formattering.
Det har vi CSS til - og det gør det væsentlig bedre!

Det hedder <br> i HTML eller <br /> (shortform) i XHTML (eller skrevet
helt ud <br></br>)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-12-10 14:27

Birger Sørensen tastede følgende:

> [...]
> har vi CSS til - og det gør det væsentlig bedre!

> Det hedder <br> i HTML eller <br /> (shortform) i XHTML (eller skrevet helt

Jeg bruger selv Notepadd+
Jeg kan ikke juske hvor, men det var nyligt, at der blev diskuteret
mht. kompozer, hvor Kim fortalte at kompozer ikke tillader php (eller
andet) før headeren.
Nu hængte jeg mig ikke så meget i det, fordi jeg ikke selv bruger
kompozer.
Men problemet vil betyde, at du ikke kan bruge f.eks $_SESSION, og
andre php features, der skal initialiseres før der skrives egentligt
output.
Og jeg ved godt at du måske ikke lige forstår det, men det bliver i det
lange løb en alvorlig hæmsko.

Jeg forstår godt, at du gerne vil skrive din tekst andetsteds en mellem
HTML tags - selvom det måske nok bare er en vanesag.
Jeg forstår så ikke WYSIWYG tilgangen. Skal teksten indsættes i færdige
HTML tags, skal den være uformatteret - altså du'r WYSIWYG ikke.
Hvad med bare at åbne en ny fane i Notepad++, skrive teksten og kopiere
den til der hvor den hører til?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-12-10 14:33

Efter mange tanker skrev Birger Sørensen:
> [...]
> tags, skal den være uformatteret - altså du'r WYSIWYG ikke.
> Hvad med bare at åbne en ny fane i Notepad++, skrive teksten og kopiere den

Og hvorfor det kom her aner jeg ikke - det hører til i en anden tråd...
Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Smile

Dato : 06-12-10 15:37

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Tekst i tabeller for formatteringen? Det meste af resten af verden er
> nået til år 2010. Hvor langt er du kommet?

Der var jeg godt nok ved at stå af - Sikke en gang sort snak - godt du fik
det sidste med.

For det første så er jeg løbet fuldstændig sur i css og div'er. Gider ikke
mere lige til denne opgave det roder rundt og bliver ikke som jeg vil -
derfor tabeller, der er kun to kolonner og en række, som egentlig gør det
fint lige men vist kun i IE.

Et af problemerne er at siden blot er en visning af andres arbejde.
Conventus - hvis du kender det. Du behøver ikke have en mening om det ,
for det er det er udgangspunktet.

For det andet så har jeg før lavet siden (med et andet udseende) via xhtml
dokumenter, med div'er og css.
Nu har jeg lavet det om til php for at kunne bruge noget lånt kode (en fin
menu designet med css) og hente php-filer ind i mine tidligere xhtml, men
nu php dokumenter, det kan godt være at det her er en tilsnigelse at kalde
det php. Jeg er bestemt ikke særlig php - kyndig

Du får lidt kode uden tabel, som heller ikke virker.
Alle </br> synes at være ikke ekstisterende når siden skal vises i Firefox
På forhånd tak.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<head>
<title>XX</title>
/>
@import url(XX.css);
</head>

<h1>XX<br />

<?php include("faner.inc.php");?>

<h2 class="overskrift">Medlemmer - praktiske oplysninger og
medlemslogin</h2>

Tilmelding og betaling til hold foregår via internettet.</br></br>

   Medlemslogin bruges:</br></br>
   1) når du skal rette i dine stamoplysninger og/eller</br>
   2) når du skal tilmelde dig et hold som du har en reserveret plads på
eller </br>
    står på venteliste til.
Hvis du f.eks. flytter, skifter e-mail adresse eller mobilnummer, skal du
ændre dine oplysninger.
Du kan også ændre dit tilsendte kodeord til noget du bedre kan huske.
Kan du ikke huske dit kodeord, kan du anmode om et nyt.
"Medlemslogin".
Har du ikke spillet på holdet før eller er du ny:</br>
se under menupunkterne Ungdom og Senior.

<script type="text/javascript"
src="https://www.conventus.dk/dataudv/www/medlemslogin.php?foreningsid=XXX
&layout=2&boks=1"></script>

<?php include("footer.inc.php");?>

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-12-10 16:07

Smile tastede følgende:

> [...]
> "Medlemslogin".
> Har du ikke spillet på holdet før eller er du ny:</br>
> se under menupunkterne Ungdom og Senior.

skriver jeg så lige igen.

Nej jeg kender ikke conventus.
Og jeg har hverken tid eller lyst til at copy/paste og uploade til egen
server, for at kunne hjælpe dig. Det ser heller ikke lige ud til at
være muligt - der mangler da både css, js og op til flere include
filer.

Jeg forstår godt, det kan være vanskeligt - jeg mener så ikke at give
op og bruge forældet teknologi er den rigtige løsning.
Men det er du selvfølgelig selv herre over.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Smile

Dato : 06-12-10 18:50

Du

> skriver jeg så lige igen.

Kan blot konstatere at jeg alligevel ikke var ved at stå af - Jeg stod helt
af. Fik ikke lige fat i den lille detalje, så tak for at få den en gang til.
Du havde helt ret. TAK