Importprocedure, igen igen igen igen igen
Fra : LasseNC

Dato : 05-12-10 05:00

Jeg overvejer at importere mig et stykke sidevognscykel fra Germanien.

Thi jeg kender ej proceduren for indregistrering af denne i Kongeriget
Danmark.
Hvorledes foregår dette, når man antager cyklen står på matriklen og
jeg har det Germanske KFZ-Brief.

Sender jeg en begæring om syn til Told og Skat?

Så vidt jeg kan læse mig frem til på skat.dk skal jeg såmænd bare køre
til syn og få lavet et "Teknisk syn" og et "Toldsyn" og derefter sende
papirerne ind?

Mvh. Lasse

Fra : Carsten Jensen

Dato : 05-12-10 13:45

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kører til en synshal og beder om et syn og et toldsyn. Det klarer de på
lidt over den tid et alm syn tager og det koster ca dobbelt. Så går turen
til Skat, hvor du betaler afgiften. Derefter får du nummerplader.

Det vigtige er at du har lidt data med til syn. Da jeg synede min Norton var
synsmanden i tvivl om vægten, men et opslag i Heynes var nok.

Held og lykke med det.

Fra : JBA

Dato : 05-12-10 14:44

On Sun, 5 Dec 2010 13:44:31 +0100, "Carsten Jensen"
<Nonnebo.slot@mail.dk> wrote:

>Det vigtige er at du har lidt data med til syn. Da jeg synede min Norton var
>synsmanden i tvivl om vægten, men et opslag i Heynes var nok.

Helt enig. Hvis du forinden har gjort dig den ulejlighed at medbringe
en typegodkendelse på maskinen, så bliver synsmanden glad. Du kan søge
efter dem her:
http://www.fstyr.dk/koretojer/Typegodkendelser

/Jan

Fra : Jørn

Dato : 05-12-10 18:51

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det vigtige er at du har lidt data med til syn. Da jeg synede min Norton
> var synsmanden i tvivl om vægten, men et opslag i Heynes var nok.

Nu ved jeg ikke hvilken ekvipage du importerer, men tjek lige for en
sikkerheds skyld reglerne omkring betaling af afgift på motorcykel med
sidevogn. Du kan finde hjælp på sidevognsklubbens hjemmeside www.sidevogn.dk
eller på Højbjerg MC's hjemmeside.

Venlig hilsen
Anni Lunø

Fra : LasseNC

Dato : 05-12-10 11:04

On 5 Dec., 18:51, "J rn" <j...@gvdnet.dk> wrote:

> Nu ved jeg ikke hvilken ekvipage du importerer, men tjek lige for en
> sikkerheds skyld reglerne omkring betaling af afgift p motorcykel med
> sidevogn. Du kan finde hj lp p sidevognsklubbens hjemmesidewww.sidevogn.dk
> eller p H jbjerg MC's hjemmeside.
>
> Venlig hilsen
> Anni Lun

Jeg har tidligere importeret en sidevogn fra Tyskland og monteret den
uden noget afgift var indblandet. Skulle det blive en realitet her kan
jeg bare syne den som en solo cykel og så ellers igennem igen som
sidevognscykel.

Fra : Jørn

Dato : 05-12-10 20:44

--

Så har du været heldig sidste gang. Nu er det slået fast, at reglen er som
du skriver "kunne blive en realitet" - først syne og afgifte solo - og så

Anni