Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nu er der ikke nogen udskyldning ...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-12-10 10:26

Så venner, nu er der ikke nogen udskyldning for ikke at lave nogle på
en snevejrs søndag.

En bruger har postet flg. link på www.fotonaton.dk - som viser, hvordan
man kan lave nogle spændende billder af vanddråber som rammer en
vandoverflade.

http://www.youtube.com/user/PhotoGavin#p/u/53/fwExpFDUC9Y

Og man behøver ikke at ha' en trådløs blitzudløser, det kan sagtens
laves med et alm. kabel mellem kamera og blitz.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Lasse H

Dato : 05-12-10 11:35

Det første link duer ikke

Fra : Soeren Friberg

Dato : 05-12-10 11:38

Den 05-12-2010 11:34, Lasse H skrev:
> Det første link duer ikke

Det skal åbenbart se sådan ud:

http://fotonation.dk/

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-12-10 17:11

On 2010-12-05 11:38:29 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Det skal åbenbart se sådan ud:
>
> http://fotonation.dk/

Ja det er rigtigt, jeg beklager fejlen...

Fra : KimT

Dato : 06-12-10 17:18

> En bruger har postet flg. link på www.fotonaton.dk - som viser, hvordan

Har du link til hans billeder?

> http://www.youtube.com/user/PhotoGavin#p/u/53/fwExpFDUC9Y
>
> Og man behøver ikke at ha' en trådløs blitzudløser, det kan sagtens
> laves med et alm. kabel mellem kamera og blitz.

Tak for link, jeg tror jeg vil prøve det.
Det er altid godt med inspiration af den slags.
Det leder mig til et spørgsmål:
Jeg synes denne gruppe er tæt på at nå det kritiske antal poster, hvis
gruppen da ikke allerede er langt under.
Hvilke andre gode forums bruger I andre?

Er der i øvrigt nogle som har link til brugbare baggrunde til
dråbebillederne?

Mvh
Kim

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-12-10 09:37

On 2010-12-06 17:18:25 +0100, KimT <virker-ikke@virker-slet.ikke> said:

> [...]
> Hvilke andre gode forums bruger I andre?
>
> Er der i øvrigt nogle som har link til brugbare baggrunde til dråbebillederne?

Det er korrekt, at der over tid er sket et markant fald i aktiviteten i
nyhedsgrupperne her på UseNet, og det skyldes helt sikkert en
stivnakket administration af systemet, og så er folk sivet ud på
debatforaer på www, som også er blevet meget mere funktionelle.

Jeg deltager selv aktivt på fem forskellige web-foraer, der fokuseret
på emner, som ikke er dækket med en dedikerede grupper her på UseNet,
og der er meget velfungerende.

Der findes flere foto-communities med meget aktive debatforaer, men en
fællesnævner er, at de desværre er modereret alt for stramt, og jeg
gider ikke bruge min tid på at skrive nogle indlæg i en tråd, for så at
opleve, at hele tråden bliver låst eller slettet.

http://www.liquidsculpture.com/index.htm - kan du hente inspiration
til dråbebilleder.

Fra : KimT

Dato : 07-12-10 17:58

> Tak for link, jeg tror jeg vil prøve det.

Jeg har været i gang og det er ganske fascinerende at se billederne
efterfølgende. Smukt fænomen!

Jeg kom til at fundere over hvordan "livs-cyklus" er får sådan et
dråbeplask. Ganske interessant, så jeg synes jeg vil dele med jer alle:
http://www.youtube.com/watch?v=CJ-AX1G0SmY
http://www.youtube.com/watch?v=3U3FMCGfEa0

Mvh
Kim