Valg af newsreader
Fra : Petersen Michael

Dato : 05-12-10 13:16

Hej Ng.

Efter et skift til Windows7, og dermed et "fravalg" af outlook express,
føler jeg mig noget handicappet.
Blandt andet mangler jeg en ordentlig newsreader.
Jeg læser news fra tdc´s server.
Med orentlig reader, mener jeg noget der matcher outlook-express, der
vha quotefix, kunne bringes til at fungere ok.

Jeg har prøvet med MesNews - den bruger jeg lige nu, men er ikke
tilfreds, måske er det et spørgsmål om at jeg ikke kan finde ud af at
sætte den ordentligt op?
Måske er det et spørgsmål om at den ikke lever op til mine krav?

Jeg er utilfreds med at tråde automatisk er bredt ud - jeg vil når jeg
entrerer en gruppe, kun se det første indlæg i hver tråd, ikke hele
tråden.
Jeg vil have tydeligere markering på de tråde jeg følger (rød farve) på
overskriften.
Er det muligt med MesNews, eller skal jeg videre? (Jeg har kigget i
opsætnings og indstillingsfanerne uden at finde det jeg søgte)

--
Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden

Michael E. Petersen

Fra : Martin [TMM]

Dato : 05-12-10 13:52

Hej
On 05-12-2010 13:16, Petersen Michael wrote:
> Efter et skift til Windows7, og dermed et "fravalg" af outlook express,
> føler jeg mig noget handicappet.
> Blandt andet mangler jeg en ordentlig newsreader.

Thunderbird.
Er selv skiftet over til TB, og har ikke set mig tilbage siden.

Mvh
Martin

Fra : Per H

Dato : 05-12-10 18:34

kan den klare og vise binære filer?

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-12-10 18:37

Per H skrev:

> kan den klare og vise binære filer?

Ja, bare de ikke er delt i flere posts, da den ikke kan kombinere og
afkode det

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rene Schnoor

Dato : 05-12-10 14:37

Petersen Michael forklarede:
> [...]
> ordentligt op?
> Måske er det et spørgsmål om at den ikke lever op til mine krav?

Jeg er selv lige begyndt med MesNews og er godt tilfreds efter at jeg
har indstillet Fonts og farver.

> Jeg er utilfreds med at tråde automatisk er bredt ud - jeg vil når jeg
> entrerer en gruppe, kun se det første indlæg i hver tråd, ikke hele tråden.

Der skal fjernes et hak i: Indstillinger / Prgramindstillinger /
Visning / Visning / Vis alle meddelelser i tråde (udvid)

> Jeg vil have tydeligere markering på de tråde jeg følger (rød farve) på
> overskriften.

Hvis du mener dem du har svaret på skal farven sættes i: Indstillinger
/ Programindstillinger / Farver / Egne meddelelser

Du kan også sætte baggrundsfarven på den meddelelse du klikker på (hvis
det er det du mener) under Indstillinger / Programindstillinger /
Farver / Element i Fokus.

> Er det muligt med MesNews, eller skal jeg videre? (Jeg har kigget i
> opsætnings og indstillingsfanerne uden at finde det jeg søgte)

Det er lidt kringlet, godt nok, der er mange indstillinger, men det er
jo både et gode og et onde.

Fra : Petersen Michael

Dato : 05-12-10 15:57

Den 05-12-2010 14:36, Rene Schnoor skrev:
> [...]
>

> Der skal fjernes et hak i: Indstillinger / Prgramindstillinger / Visning
> / Visning / Vis alle meddelelser i tråde (udvid)

Ja ok

> Hvis du mener dem du har svaret på skal farven sættes i: Indstillinger /
> Programindstillinger / Farver / Egne meddelelser

Jeg mener tråde som jeg vil følge "Følg tråd" hedder det i MesNews

> Du kan også sætte baggrundsfarven på den meddelelse du klikker på (hvis
> det er det du mener) under Indstillinger / Programindstillinger / Farver
> / Element i Fokus.

Nej jeg har det fint med en hvis baggrund

> Det er lidt kringlet, godt nok, der er mange indstillinger, men det er
> jo både et gode og et onde.

I mellemtien har jeg fået sat Thunderbird op, og det er jeg meget glad ved.
Eneste minus er at den forkorter navnene på newsgroups
fx. d.e.i.s.mail+news
Men det kan jeg leve med..

--
Jeg mangler vist en signatur, men det kommer
VH Michael

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-12-10 16:26

Petersen Michael skrev den 05-12-2010 15:57:
> I mellemtien har jeg fået sat Thunderbird op, og det er jeg meget glad ved.
> Eneste minus er at den forkorter navnene på newsgroups

Det er der råd for. Vælg funktioner -> indstillinger -> avanceret ->
generelt -> avancerede indstillinger. Klik OK hvis der kommer en besked
om, at du bevæger dig ind på farligt område. Indtast
mail.server.default.abbreviate i filteret og dobbeltklik på linien
nedenunder, så værdien ændrer sig til false. Næste gang, Thunderbird
startes, vises newsgruppernes hele navne.

Fra : Petersen Michael

Dato : 05-12-10 17:25

Den 05-12-2010 16:25, Jens Jensen skrev:

> [...]
> nedenunder, så værdien ændrer sig til false. Næste gang, Thunderbird
> startes, vises newsgruppernes hele navne.

Jeps, det var fint

Jeg kan også se at jeg har valgt at ville bruge signatur.
Funktioner > Kontoindstillinger > komposition & adressering.
Flueben i Brug signatur i svar
Flueben i Brug signatur ved videresendelse

Jeg kan ikke se hvor jeg opretter en signatur?

--
Michael

Før eller siden bliver det godt..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-12-10 18:16

Petersen Michael skrev:

> Jeg kan ikke se hvor jeg opretter en signatur?

det gør du som i flere af den slags programmer i det gode program
Notesblok

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Petersen Michael

Dato : 05-12-10 19:04

Den 05-12-2010 18:16, Ivan V. Klattrup skrev:

> det gør du som i flere af den slags programmer i det gode program
> Notesblok

Det lyder til at have mede at gøre
Kan du give lidt mere hjælp og fortælle hvor jeg plotter teksten ind -
jeg tænker i stil med værktøjslinje, menu....

--
Michael
Der synes godt om de gode gamle dage.

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-12-10 23:00

Petersen Michael skrev den 05-12-2010 17:25:
> [...]
> Flueben i Brug signatur i svar
> Flueben i Brug signatur ved videresendelse
>
> Jeg kan ikke se hvor jeg opretter en signatur?

Det må være den signatur, som kan indtastes i funktioner ->
kontoindstillinger -> klik på kontonavn -> tekstsignatur, eller
indholdet af den fil, som kan angives i feltet nedenunder.

Fra : Petersen Michael

Dato : 06-12-10 17:12

Den 05-12-2010 23:00, Jens Jensen skrev:

> Det må være den signatur, som kan indtastes i funktioner ->
> kontoindstillinger -> klik på kontonavn -> tekstsignatur, eller
> indholdet af den fil, som kan angives i feltet nedenunder.

Mange tak, det var den jeg havde overset..

--
Med venlig hilsen Michael E. Petersen Residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-10 19:05

"Petersen Michael" <petersen_michael@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Ng.
>
> Efter et skift til Windows7, og dermed et "fravalg" af outlook express,
> føler jeg mig noget handicappet.
> Blandt andet mangler jeg en ordentlig newsreader.

Jeg kører med Windows Mail fra Vista. Det virker nøjagtig som Outlook
Exspress. Kopier programmappen fra en Vista-opsætning, og lav selv de
genveje du ønsker.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Petersen Michael

Dato : 05-12-10 19:28

Den 05-12-2010 19:05, Ole Axelsen skrev:

> Jeg kører med Windows Mail fra Vista. Det virker nøjagtig som Outlook
> Exspress. Kopier programmappen fra en Vista-opsætning, og lav selv de
> genveje du ønsker.

Kan man støde ind i problemer omkring en Win7 64 bit, mod en Vista 32 bit?
Hvad med det Quotefix der var behov for i Outlook Express?

--
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-10 19:39

"Petersen Michael" <petersen_michae-dengyldnemaagel@mail.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4cfbd9c6$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kan man støde ind i problemer omkring en Win7 64 bit, mod en Vista 32 bit?
> Hvad med det Quotefix der var behov for i Outlook Express?
>
> --
> Michael

64/32 bit? Pas, ved det ikke.

Quotefix? Kørte selv med den under XP, har den ikke nu, men kan faktisk ikke
huske om den vil køre. Jeg synes dog ikke jeg savner den. De simple quotes
fungerer uden hjælp.

Fra : Petersen Michael

Dato : 05-12-10 19:55

Den 05-12-2010 19:39, Ole Axelsen skrev:

> 64/32 bit? Pas, ved det ikke.

Pointen er at jeg har en 64 bit Win7
Og jeg kan vist kun komme i nærheden af en 32 bit Vista
Men det må komme an på en prøve..

> Quotefix? Kørte selv med den under XP, har den ikke nu, men kan faktisk
> ikke huske om den vil køre. Jeg synes dog ikke jeg savner den. De simple
> quotes fungerer uden hjælp.

Jeg er skiftet direkte fra XP til Win7 og Outlook Express under XP er
ikke meget bevendt som newsreader uden Quotefix..

--
Michael

Fra : cykelsmeden

Dato : 05-12-10 20:02

Den 05-12-2010 19:54, Petersen Michael skrev:

> Jeg er skiftet direkte fra XP til Win7 og Outlook Express under XP er
> ikke meget bevendt som newsreader uden Quotefix..

QF gør som navnet antyder, FIXer en fejl i OEs quoting.
Da der ikke er fejl i TBs håndtering, er den ikke nødvendig.
Har iøvrigt lige fået bekræftet at TB direkte kan "overtage" Vistas
..emlfiler, så fra Winmail på Vista til et postsystem på W7, er TB en
oplagt kandidat.

//finn

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-12-10 20:04

Ole Axelsen wrote:

> Quotefix? Kørte selv med den under XP, har den ikke nu, men kan
> faktisk ikke huske om den vil køre. Jeg synes dog ikke jeg savner
> den. De simple quotes fungerer uden hjælp.

Jeg benytter OE-Quotefix sammen med Windows Mail på Windows Vista, det
fungerer fint.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jan Riber

Dato : 05-12-10 19:58

Den 05-12-2010 19:28, Petersen Michael skrev:

> Kan man støde ind i problemer omkring en Win7 64 bit, mod en Vista 32 bit?

Jeg har flyttet WM over til 32 bit W7, fra 32 bit Vista. Dengang mener
jeg at jeg læste i anvisningen at begge styresystemer, enten skulle være
32 bit eller 64 bit, hvis overflytningen skulle lykkes.

> Hvad med det Quotefix der var behov for i Outlook Express?

Det synes jeg aldrig der har været behov for i Windowsmail.

Vh. Jan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-12-10 22:32

Jan Riber <j_riberDUR@IKKEhotmail.com> skrev :

>Det synes jeg aldrig der har været behov for i Windowsmail.

Jo da.

Ihvertfald til at indsætte citationstegn i indlæg, der er postet
i Quoted Printable.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Jan Riber

Dato : 05-12-10 22:53

Den 05-12-2010 22:32, Kerim Ellentoft skrev:

> Jo da.
>
> Ihvertfald til at indsætte citationstegn i indlæg, der er postet
> i Quoted Printable.

Det vidste jeg så ikke at Q-Fix kunne gøre noget ved.
I så fald trækker jeg mit udsagn tilbage, da jeg faktisk har oplevet at
WM ikke indsatte citationstegn i nogle få af mine indlæg.

Vh. Jan.

Fra : Carl Drud

Dato : 05-12-10 23:11

Jan Riber <j_riberDUR@IKKEhotmail.com> writes:

> I så fald trækker jeg mit udsagn tilbage, da jeg faktisk har oplevet
> at WM ikke indsatte citationstegn i nogle få af mine indlæg.

MS har videreudviklet lidt på det, så Windows Live Mail 2011 nu undlader
citationstegn.

--
Carl