Andet multimedie
bentjuul 3670
Billedtekst inde i billedfilen
Fra : Kurt G

Dato : 05-12-10 13:41

Til en hjemmeside skal jeg bruge nogle billeder med en billedtekst til.
Jeg kan selvfølgelig lave en txt-fil, der har samme navn som billedfilen
(bortset fra .txt) og skrive teksten deri. Men jeg kunne godt tænke mig
stedet at få billedtekst og billede i samme fil for at få samling på
filerne!

Er der nogen, der har forslag til, hvordan man kan gøre det?

Jeg bruger PHP til hjemmesiden!

Mvh Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-12-10 17:13

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev :

> [...]
>(bortset fra .txt) og skrive teksten deri. Men jeg kunne godt tænke mig
>stedet at få billedtekst og billede i samme fil for at få samling på

Går ud fra, at du bruger Windows.

Højreklik på en billedfil => Egenskaber => Dokumentinfo
Her kan du indsætte tekst i kommentarfeltet.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Kurt G

Dato : 05-12-10 17:49

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Går ud fra, at du bruger Windows.
>
> Højreklik på en billedfil => Egenskaber => Dokumentinfo
> Her kan du indsætte tekst i kommentarfeltet.
> [...]

Tak for svaret.

Det er WinXP!
Den kendte jeg ikke, nok fordi jeg næsten aldrig bruger stifinder (jeg har
TotalCmd)!
Så skal jeg have fundet ud af hvordan får jeg kommentarerne plukket ud igen
og skrevet på en linie under billedet på hjemmesiden, men det er nok et
andet sted, jeg skal spørge!

Mvh Kurt

Fra : Pico

Dato : 05-12-10 18:27

Den 05-12-2010 17:48, Kurt G skrev:
> [...]
> og skrevet på en linie under billedet på hjemmesiden, men det er nok et

Kan du ikke bare i et billedbehandlingsprogram gøre "lærredet" større og
så skrive teksten der. Så vidt jeg forstod gælder det bare om at få en
tekst under billedet på hjemmesiden ?

--
MVH
Pico

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-12-10 22:29

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev :

>Den kendte jeg ikke, nok fordi jeg næsten aldrig bruger stifinder (jeg har
>TotalCmd)!

Der ligger det i Fil => Egenskaber

>Så skal jeg have fundet ud af hvordan får jeg kommentarerne plukket ud igen
>og skrevet på en linie under billedet på hjemmesiden, men det er nok et
>andet sted, jeg skal spørge!

Kopier og sætte ind.

Fra : Kurt G

Dato : 06-12-10 20:53

> Der ligger det i Fil => Egenskaber

> Kopier og sætte ind.
> --
> Kerim
> http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft
Det kan nok ikke lade sig gøre så enkelt.
Jeg skal have billedfil og tekst adskilt på en server på nettet og det skla
nok ske med PHP, hvis det kan lade sig gøre!
Tak for hjælpen.

Mvh Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 06-12-10 22:00

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev :

>Jeg skal have billedfil og tekst adskilt på en server på nettet og det skla
>nok ske med PHP, hvis det kan lade sig gøre!

Det kan det muligvis, men så skal du over i