Lidt netværksspørgsmål
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-11-10 14:04

Hej gruppe

Jeg har i øjeblikket et netværk, som består af en Linksys WRTG54S router.
Den kører trådløs til vores bærbare, samt 100mb til vores stationære pc'ere
via kabel.
Nu kunne jeg godt bruge lidt mere hastighed, mellem de stationære pc'ere, så
mit spørgsmål er følgene:
Kan jeg uden videre bare sætte en 1000mb switch foran Linksys routeren og
derfra fordele det kablede netværk gennem den, uden om Linksys, sådan at den
kun skal bruges til det trådløse signal?
Eller skal jeg evt. sætte en 1000mb router først?
Kræver 1000mb andre/bedre kabler, end f.eks. 100mb?
Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke syens at kunne finde en router der
kan klare både 1000mb kabel og trådløs forbindelse, men måske jeg har kikket
de forkerte steder.
De stationære har 1000mb netkort allerede, så det er ikke der flaskehalsen
er.

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Mcwm

Dato : 30-11-10 14:21

Den 30-11-2010 14:03, Per Beer Hansen skrev:
> Kan jeg uden videre bare sætte en 1000mb switch foran Linksys routeren
> og derfra fordele det kablede netværk gennem den, uden om Linksys, sådan
> at den kun skal bruges til det trådløse signal?
Du mener vel router>switch>pc'ere. Så er det ellers korrekt

Venligst
Mcwm

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-11-10 14:39

>"Mcwm" skrev i meddelelsen
>Du mener vel router>switch>pc'ere. Så er det ellers korrekt

Jeps, sorry

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-10 01:44

Per Beer Hansen skrev:

> Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke syens at kunne finde en router der
> kan klare både 1000mb kabel og trådløs forbindelse, men måske jeg har kikket
> de forkerte steder.

Ja, det har du. Sådan en svand har jeg kørende her ved siden af
mig. Det er en ældre sag: D-Link DGL-4300. Der er flere andre
D-Link routere. Jeg kan (ud fra ét apparat) kun anbefale
fabrikatet.

http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_P&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductFamily&cid=1197318823906&p=1197318959074&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

--
Bertel