Option explicit, checke alle variable
Fra : Leif Neland

Dato : 02-12-10 16:37

Classic asp/vbscript

Kan man checke om alle variable er defineret?

Normalt lader det til, at checket først bliver udført, når variablen
bliver brugt.

Altså giver dette ikke fejl:

<%
Option Explicit

if 0=1 then
Disse = ikke * defineret
end if
%>

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-12-10 01:48

Leif Neland wrote:
> Classic asp/vbscript
>
> Kan man checke om alle variable er defineret?
>
> Normalt lader det til, at checket først bliver udført, når variablen
> bliver brugt.
>
> Altså giver dette ikke fejl:
>
> <%
> Option Explicit
>
> if 0=1 then
> Disse = ikke * defineret
> end if
> %>

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener, så måske tager jeg fuldstændigt
fejl,

Jeg har selv ledt efter en editor, som kunne highlite også
ikkedefinerede variable, men i dag eksisterer der ikke rigtigt noget
for andet end NET.

Jeg har ikke afprøvet, men hvis din ASP-side ligger på en server, hvor
der er NET-adgang, kan du prøve at kompilere din ASP. Det burde vel
give nogle udslag, hvis der er ikkedefinerede variable. Problemet er
nemlig, at koden oversættes on the fly, og at ikke alt koden
oversættes.

MVH
Rune Jensen

MVH
Rune Jensen

Fra : Leif Neland

Dato : 04-12-10 11:15

Den 04-12-2010 09:48, Rune Jensen skrev:
> [...]
> give nogle udslag, hvis der er ikkedefinerede variable. Problemet er
> nemlig, at koden oversættes on the fly, og at ikke alt koden

Kunne du klippe det ud i pap?

Kompilere? Hvodden gør man det?

Leif

> MVH
> Rune Jensen
>

> MVH
> Rune Jensen

Alt for venligt

Leif

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-12-10 03:44

On 4 Dec., 11:14, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:

> Kunne du klippe det ud i pap?
>
> Kompilere? Hvodden gør man det?

Jomen, problemet er, jeg ikke ved hvoran man gør ;)

Jeg har fået at vide man kan i en diskussion om NET vs. ASP. Her var
der én, som nævnte compilering af ASP. Det er nomalt at kompilere NET,
så måske ved de det i dot.net-gruppen.

Selve kompileringen er, så vidt jeg ved, at man har et program, som
tager alt ASP-koden og laver det til en executable. Min formodning er,
hvis du har en eller anden professional Windows-udgave, eller i hvert
fald én som understøtter IIS-serveren, så kan du gøre det deri.

Jeg har søgt på nettet, men forvent ikke meget hjælp der, når det
gælder classic ASP, f.eks.:
http://stackoverflow.com/questions/2130948/does-anyone-know-of-a-syntax-checker-for-classic-asp

MVH
Rune Jensen