Blokelement på afveje
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-11-10 11:44

Er der nogen der har et bud på, hvorfor denne Facebook boks havner
helt til venstre under indholdet i IE og Chrome:

http://www.puppetfestival.dk/

De tre kolonner burde da ligge i samme wrapper. På den anden side
laver Facebook scriptet nok en masse snavs.

Jeg prøvet at ændre bredden på boksen, men det synes ikke at være
problemet.

Hilsen

Mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-12-10 00:08

Mark Thomas Gazel skrev:

> De tre kolonner burde da ligge i samme
> wrapper. På den anden side laver
> Facebook scriptet nok en masse snavs.

Jamen, Facebook-skriptet laver sikkert
noget - prøv at fjerne det og valider siden,
bare for at tage det i etaper.

Den nuværende forside giver:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.puppetfestival.dk%2F

og:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css21&warning=0&uri=http%3A%2F%2Fwww.puppetfestival.dk%2F

Du har 11 forskellige css-filer plus noget inline,
så er det næsten umuligt at fejlsøge.

I Firefox ser det rimeligt ud, bortset fra at der ser
forfærdeligt ud på udskrift - sådan noget skal du
også tænke over.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-12-10 13:06

> [...]
>
> og:http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css21&warning=0&...
>
> Du har 11 forskellige css-filer plus noget inline,

Du har ret. Det vil være oplagt at fejlsøge ved at fjerne Facebook og
så ser hvad der sker.

> I Firefox ser det rimeligt ud, bortset fra at der ser
> forfærdeligt ud på udskrift - sådan noget skal du
> også tænke over.

Ja, jeg må installere et udskriftsplugin.

Tak for hjælpen.

Hilsen

Mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-12-10 23:08

Mark Thomas Gazel skrev:

> Ja, jeg må installere et udskriftsplugin.

Et plugin? Det er vist ikke nødvendigt. Det
drejer sig kun om at have en ekstra css-fil, der
udelukkende beskæftiger sig med udskrift.

Jeg bruger for eksempel:

<link href="vebelprint.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print"
/>

Den sørger for at slukke for menuen med:

#menu{
display:none;
}

.... og sætte diverse bredder på elementer, så
de kan være på et stykke papir.

Tjek det med "Vis udskrift" på dine sider, og se
hvor galt det går.

Der bør slukkes for alt der ikke kan klikkes på,
på et stykke papir, så det kun er den vigtige
information der kommer ud på papiret - og det
skal naturligvis kunne læses uden problemer.

Har du slet ikke tænkt på udskrivning og validering
i udviklingsfasen?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-12-10 00:05

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Der bør slukkes for alt der ikke kan klikkes på,
>på et stykke papir, så det kun er den vigtige
>information der kommer ud på papiret - og det
>skal naturligvis kunne læses uden problemer.

Med forlov, hvorfor slukker du så ikke for menuen ved print på
vebel.dk?

Og for den sags skyld de to w3c-ikoner.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-12-10 00:56

Kerim Ellentoft skrev:

> Med forlov, hvorfor slukker du så ikke for
> menuen ved print på vebel.dk?
>
> Og for den sags skyld de to w3c-ikoner.

Tak, Kerim, du er en skat Det er rettet nu.