Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Er Lån & Spar Bank sund?
Fra : Steen

Dato : 01-12-10 12:40

Er der nogle af jer oplyste hoveder der kan fortælle om Lån & Spar Bank
er en veldrevet bank med orden i økonomien?
Jeg ville såmen gerne selv undersøge sagerne, men med al den information
der i dag er til rådighed, er jeg blevet mere forvirret end oplyst.

Mvh
Steen

Fra : Elmer

Dato : 10-12-10 20:27

Den 01-12-2010 12:40, Steen skrev:
> [...]
> Jeg ville såmen gerne selv undersøge sagerne, men med al den information
> der i dag er til rådighed, er jeg blevet mere forvirret end oplyst.

Jeg er da ikke nervøs, har brugt banken i mere end 20 år.
Sidst jeg talte med rådgiveren, fortalte han, og det lyder rigtigt, at
den forskel der er i indlånsrente, mellem bankerne, skyldes bankens
interesse; om de gerne vil have flere indskud(fordi de mangler penge)
eller om de har penge nok= lav rente.

Elmer

Fra : Sømand1

Dato : 12-01-11 10:26

"Steen" <-@-.dk> wrote in message
> Er der nogle af jer oplyste hoveder der kan fortælle om Lån & Spar Bank er en
> veldrevet bank med orden i økonomien?

Ingen bank er veldrevet og med orden i økonomien.

> Jeg ville såmen gerne selv undersøge sagerne, men med al den information der i
> dag er til rådighed, er jeg blevet mere forvirret end oplyst.

det er ikke meningen at folk selv skal kunne forstå pengeinformation.
Igennem flere hundrede år er denne (forholdsvis enkle) information blevet
systematisk tåget til og i dag er det de færreste af de færreste økonomer og
andre pengeeksperter som forstår tingene og dem der gør lever typisk rimeligt
godt af at folk ikke forstår.