padi kursus ?
Fra : oz3bto

Dato : 02-12-10 22:51

Turen går til Grækenland til sommer hvor vi meget gerne skulle ud og dykke

Jeg har CMAS** og div udstyr ... Kæresten har også udstyret men ingen
certifikat hverkken cmas eller padi

Hvor hurtig kan man tage padi OWA og hvad ligger prisen normalt på ?

CMAS tager jo en hel vinter og jeg har fået afvide at padi jo ingen tid
tager

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 02-12-10 23:22

On 02-12-2010 22:51, oz3bto wrote:
> [...]
> certifikat hverkken cmas eller padi
>
> Hvor hurtig kan man tage padi OWA og hvad ligger prisen normalt på ?

I Danmark normalt 5 dage (om sommeren).

> CMAS tager jo en hel vinter og jeg har fået afvide at padi jo ingen tid
> tager

Cmas * kan du også godt tage på 5-6 dage. ** er en anden sag, men det
har også mere indhold end et PADI OWD kursus, så det er ikke
sammenligneligt.

Om du finder et dykkercenter/klub der afholder kurser i åbentvand nu er
en helt anden sag

I grækenland skulle det dog ikke være et problem at blive certificeret.
I kan jo lave det via referal, hvior din bedre halvdel tager teori og
svømmehal herhjemme og på dansk, og så kun åbentvands dyk i grækenland.

Rigtig god ferie.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : oz3bto

Dato : 03-12-10 01:20

"Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> certifikat hverkken cmas eller padi
>
> Hvor hurtig kan man tage padi OWA og hvad ligger prisen normalt på ?

Ja vi bor så godtnok i Norge.. men det kunne du jo ikke vide ;)
----

> [...]

Cmas * kan du også godt tage på 5-6 dage. ** er en anden sag, men det
har også mere indhold end et PADI OWD kursus, så det er ikke

------
Ved godt de ikke kan samlignes..... CMAS * kan vi ikke rigtig bruge da vi
gerne skulle ha en flaske på ryggen også ned på 25M.. Vil jeg nødig gøre
med snorkel og finner
-------

Om du finder et dykkercenter/klub der afholder kurser i åbentvand nu er
en helt anden sag

-------
Altså vi havde skam åbenvands dyk midt på vinteren da jeg tog CMAS**
-----

[...]

Må lige have undersøgt det sidste der da det lyder som det mest rigtige

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 05-12-10 20:31

On 03-12-2010 01:19, oz3bto wrote:

> [...]
> gerne skulle ha en flaske på ryggen også ned på 25M.. Vil jeg nødig gøre

Cmas * er da også med flaske, der findes både cmas * snorkeldykning, og
cmas * apparart dykning.
En simpel google søgning gav mig følgende:
http://www.sportsdykning.dk/page.php?id=34&page=433

Så kan du læse om cmas'es kurser.

Padi's kurser kan du læse mere om her:
http://www.padi.com/scuba/padi-courses/default.aspx

Padi OWD, kan du heller ikke bruge da det er max 18 meter.

Så du skal enten bruge en hel vinter på cmas **, eller Padi OWD + Padi
AOWD, med sidstnævnte må du dykke til max 30 meter.

> [...]
> en helt anden sag
>
> -------
> Altså vi havde skam åbenvands dyk midt på vinteren da jeg tog CMAS**

Ud fra jeg skrev et cmas ** tog en hel vinter, er jeg skam bekendt med
at der dykkes om vinteren, det gør jeg også selv.

p.s. Sæt din newsreader client op til at indentere korrekt, det er noget
rod at læse.

Fra : Rolf Hansen

Dato : 02-12-10 23:29

Den 02.12.2010 kl. 22:51 skrev oz3bto <no@in.dk>:
> CMAS tager jo en hel vinter og jeg har fået afvide at padi jo ingen tid
> tager

Hej

Bare rolig, der er altid muligt at købe lidt ekstra undervisning hvis der
er behov for det ;) . Hvad er det du mener med ingen tid? Da du søgte
efter "padi open water kursus" fik du vel et overblik over mulighederne.

--
Venlig hilsen
Rolf Hansen

Fra : oz3bto

Dato : 03-12-10 01:13

"Rolf Hansen" <rolf@invalid> skrev i en meddelelse
news.vm3x3dxitp51e1@mus-laptop...

> [...]
> er behov for det ;) . Hvad er det du mener med ingen tid? Da du søgte
> efter "padi open water kursus" fik du vel et overblik over mulighederne.

Fik flere forskellige svar ved at søge fra 2 dage til 14 dage derfor ville
jeg høre her da nogen her jo sikkert vidste det ret sikkert

Fra : Peter

Dato : 13-12-10 00:08

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> Fik flere forskellige svar ved at søge fra 2 dage til 14 dage derfor
> ville jeg høre her da nogen her jo sikkert vidste det ret sikkert

Nu lyder det som om, at et kursus i dine øjne blot er et nødvendigt onde for
at kunne dykke.
Kurserne er lavet for at højne sikkerheden, din sikkerhed og din kærestes
sikkerhed, så måske er det mere rimeligt at sikre sig, at kurserne opfylder
det formål, at holde en ny dykker i live, end at undersøge hvor længe de
tager.
Det vigtigste ved en dykker undervisning er fortrolighed med vand. Jo bedre
vandtilvænding, jo mere teoretisk kendskab, jo mere træning, jo mindre
chance for panik og efterfølgende drukning.
Dykning er en super god og spændende sport, men kræver et vist kendskab til
hvordan man skal forholde sig, eller er chancerne for at man ikke overlever
ret gode.
Overholder man de regler der er, er dykning ikke spor mere farligt end anden
vandsport.

En gammel ex. dykker
med 15 år som træner

Fra : oz3bto

Dato : 13-01-11 20:29

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> overlever ret gode.
> Overholder man de regler der er, er dykning ikke spor mere farligt end

Har dykket siden jeg var 16 er 32 nu .. Har vbist styr på det..

Stod det til mig så kom kæresten med ned uden certifikat.. Men de godtages
jo ikke div steder med guided dyk

Begge er habile svømmere og snorkle dykkere så vi er også vant med at være
under vand begge 2.. Kæresten har skam også et par dyk bag sig bla i
lillebælt

Fra : Peter

Dato : 13-01-11 22:29

> [...]
>
> Begge er habile svømmere og snorkle dykkere så vi er også vant med at
> være under vand begge 2.. Kæresten har skam også et par dyk bag sig bla i

Ja, det er jo utroligt. Du har dykket i 16 år, og har ikke lært en skid. Du
lyder lige så uansvarlig, som du formodentlig var, da du var 16år.
Den gang var du undskyldt, p.g.a. din unge alder, det er du ikke i dag.
Alene det, at du har taget kæresten med på dyk i et så krævende dykkerområde
som Lillebælt, er direkte forkasteligt.
Jeg kender dig ikke, men i mine øjne er det dykkere som dig, der direkte
eller indirekte, kan være medvirkende til den dårlige omtale sportsdykning
får, hver gang der sker en ulykke.

Du minder mig lidt om dykkeren i en lille historie fra engang i 80'erne:

En gruppe dykkere fra en fynsk dykkerklub, havde lokaliseret et anker i
Lillebælt, men havde den dag ikke mulighed for at bjerge det.
Efter en del planlægning, besluttedes det så at hæve ankeret, og en gruppe
blev sendt ud for at gen-finde det. En af dykker blev væk fra de andre og
var pludselig ved ankeret. I stedet for at vente på at de andre ankom, ville
Kloge Åge hæve ankeret alene, han bandt sig fast til ankeret, og pustede sin
tørdragt op, så han til sidst lå som en spærre ballon, fuldstændig
hjælpeløs. Med det ringe sigt, der er normalen i Lillebælt var han utrolig
heldig, for det lykkedes også andre dykkere i gruppen at finde ankeret, og
hjælpe ham fri.
Det skulle vel ikke være nødvendig at tilføje, at historien er sand og at
Kloge Åge havde et PADI bevis.

En gammel eks dykker og
træner gennem 15 år (CMAS)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-01-11 16:35

oz3bto <no@in.dk> wrote:

> [...]
>
> Begge er habile svømmere og snorkle dykkere så vi er også vant med at være
> under vand begge 2.. Kæresten har skam også et par dyk bag sig bla i

Jeg har ikke selv noget certifikat, men har planer om at tage et for at
lære den korrekte måde at dykke og håndtere eventuelle kriser på.

Hvordan i himlens navn kan du finde på at tage din kæreste med UDEN
certifikat? Det er jo direkte livsfarligt.

Hvor du er medlem af en klub, så håber jeg da at de ved hvem du er, så
de kan tage en alvorssnak med dig.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jim Andersen

Dato : 06-12-10 10:50

oz3bto wrote:
> Kæresten har også udstyret men ingen
> certifikat hverkken cmas eller padi
>
> Hvor hurtig kan man tage padi OWA og hvad ligger prisen normalt på ?

Ved ikke lige hvad du mener med OWA.
Hvor dybt skal kæresten ned?

/jim