Regelsæt og krav til virksomhed
Fra : Mikkel

Dato : 30-11-10 10:46

Hej
Findes der et sted på nettet hvor man kan læse om hvilke regler og
krav der ligger til virksomheder
Det kan som i mit tilfælde være feks at jeg ikke bare må lægge
udskiftede dæk direkte på jorden, at de skal ligge på fliser til de
bliver afhentet, og div andre regler og miljøkrav som der jo nok er
mange af.

dæk38 v.
Peter Micheelsen
Møllebakken 38
5690 Tommerup
Phone +45 22487761

Email:
Website : kommer senere når jeg starter op i starte af 2011

Fra : Elmand

Dato : 30-11-10 12:57

"Mikkel" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Phone +45 22487761
>
> Email:
> Website : kommer senere når jeg starter op i starte af 201

Så langt håber jeg ikke vi kommer ud, vi lever jo ikke i det tidligere DDR..
Mange ting også for virksomheder klares med sund fornuft.
Held og lykke med opstart.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Henning

Dato : 30-11-10 13:59

On 2010-11-30 12:57, Elmand wrote:
> Så langt håber jeg ikke vi kommer ud, vi lever jo ikke i det tidligere DDR..
> Mange ting også for virksomheder klares med sund fornuft.

Jeg læser prolemet som værende modsat. Han ønsker en liste over alle de
krav der findes.

Hvis det er et krav at han ikke må lægge dæk direkte på jorden, men skal
gøre det på fliser, må det jo findes et eller andet sted.

alt det detr så ikke er et regulært krav må derefter overgives til sund
fornuft - hvad det så dækker over

/Henning

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-11-10 23:57

"Mikkel" <no@spam.dk> wrote in message

> Findes der et sted på nettet hvor man kan læse om hvilke regler og
> krav der ligger til virksomheder

www.retsinfo.dk, men det er nok et ret håbløst sted at starte.

Der er regler for arbejdsmiljø, regnskaber, affald m.m.

Miljøregler:
http://www.kk.dk/Erhverv/Miljoe/GroenneErhverv/VidenOgV%C3%A6rkt%C3%B8jer/VidenOmMiljoeOgSundhed/Miljoelovgivning.aspx

Om der er noget specifikt for dækskifte er nok ret usandsynligt. Det lyder
ret ufarligt, måske lidt støjende?

Måske du skulle starte med at spørge et eksisterende firma i branchen?

Fra : alexbo

Dato : 01-12-10 09:21

"Mikkel" skrev

> Findes der et sted på nettet hvor man kan læse om hvilke regler og
> krav der ligger til virksomheder

Ikke noget samlet der findes jo mange regler, fra miljø til regnskab.

> [...]
> udskiftede dæk direkte på jorden, at de skal ligge på fliser til de
> bliver afhentet, og div andre regler og miljøkrav som der jo nok er

Det nemmeste er nok at tage kontakt til miljøtilsynet i din kommune, du får
formentlig snart besøg alligevel, du bliver automatisk tilmeldt men det gør
ingen skade at være på forkant med tingene.
http://www.assens.dk/Miljoe-og-Natur/Virksomhed/Administrationsgebyr-for-farligt-affald.aspx

Men lige med dæk der ligger til afhentning kan du jo spørge dem der skal
afhente.
Gamle blyklodser skal i hvert fald opbevares forsvarligt, men de bliver vel
også solgt til genbrug.

mvh
Alex Christensen