Falck-app
Fra : Leif Neland

Dato : 30-11-10 00:20

Det ville da være smart med en app, der kunne læse gps og sende
koordinater, kundenr og beskrivelse (kørt fast/motorstop/ulykke) til
falck/vejhjælp/alarmcentral, og man så blev ringet tilbage centralen,
der vidste præcist hvor man var.

Hvorfor mon ikke det er lavet?

Fra : Christen Fihl

Dato : 30-11-10 00:42

Til alarmcentraler, så hedder det eCall, evt også e911, e112
Det er mest noget med når der er biler med i en ulykke.

Danmark har også meldt sig med på "vognen"
http://www.beredskabsinfo.dk/indland/2334-minister-vil-arbejde-for-automatiske-nodopkald-i-danmark

Mobil telefoner er allerede idag rimelig lokaliseret når der ringes til
alarmcentralen.

Til andre som Falck, da kunne der sagtens laves en smart apps. Men der skal
standardiseres en del så der ikke kommer 30 apps, med hver deres måde at
gøre tingene på.

--
Christen Fihl

Fra : cykelsmeden

Dato : 30-11-10 10:31

Den 30-11-2010 00:19, Leif Neland skrev:
> [...]
> koordinater, kundenr og beskrivelse (kørt fast/motorstop/ulykke) til
> falck/vejhjælp/alarmcentral, og man så blev ringet tilbage centralen,

er det ikke også det der er i de nye Audi, BMw og Mercedes, som
automatisk ringer NotRuf når de påkører/s?

//finn

Fra : Leif Neland

Dato : 30-11-10 23:11

Den 30-11-2010 10:30, cykelsmeden skrev:

> er det ikke også det der er i de nye Audi, BMw og Mercedes, som
> automatisk ringer NotRuf når de påkører/s?

Nu er der jo andet end Audi, BMW og Mercedes, der kan køre galt
Der findes efterhånden en hel del smartphones med gps.

Leif

Fra : cykelsmeden

Dato : 02-12-10 14:39

Den 30-11-2010 23:11, Leif Neland skrev:

> Nu er der jo andet end Audi, BMW og Mercedes, der kan køre galt
> Der findes efterhånden en hel del smartphones med gps.
du spurgte hvorfor det ikke er lavet - det er det så
og som de fleste andre "features" som er startet på de dyrere biler, er
det nok også standard på de billigere om et par år!
//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-12-10 21:01

cykelsmeden skrev:

> er det ikke også det der er i de nye Audi, BMw og Mercedes, som
> automatisk ringer NotRuf når de påkører/s?

NotRuf - er det 112 eller er det en mekaniker i Tyskland?

Hvis det er 112, vil jeg håbe på det bliver forbudt. Tænk hvis
ingen kom særligt til skade og bilerne selv kan køre. Hvad skulle
man så ulejlige det livsvigtige nødberedskab for?

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 02-12-10 21:37

> [...]
> ingen kom særligt til skade og bilerne selv kan køre. Hvad skulle
> man så ulejlige det livsvigtige nødberedskab for?

Man kunne da tænke at compterstemmen i bilen spurgte om alt var ok, og
sagde, at den ville ringe efter hjælp, hvis man ikke trykkede på den
røde knap inden 15 sekunder.

Fra : cykelsmeden

Dato : 06-12-10 20:44

Den 02-12-2010 21:36, Leif Neland skrev:

> Man kunne da tænke at compterstemmen i bilen spurgte om alt var ok, og
> sagde, at den ville ringe efter hjælp, hvis man ikke trykkede på den
> røde knap inden 15 sekunder.
Svjf, så udløses den sammen med en airbag-udløsning, kalder 112 og
angiver nogle faste data samt gps-position.

Men jeg har ikke økonomi til en af de biler som har udstyret ;(

//finn

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-12-10 19:07

> [...]
> koordinater, kundenr og beskrivelse (kørt fast/motorstop/ulykke) til
> falck/vejhjælp/alarmcentral, og man så blev ringet tilbage centralen,

Jeg har faktisk tænk på det samme.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-12-10 20:20

> [...]
> koordinater, kundenr og beskrivelse (kørt fast/motorstop/ulykke) til
> falck/vejhjælp/alarmcentral, og man så blev ringet tilbage centralen,

Der kommer en app i 1. kvaltal 2011

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Z

Dato : 11-12-10 01:52

> [...]
> koordinater, kundenr og beskrivelse (kørt fast/motorstop/ulykke) til
> falck/vejhjælp/alarmcentral, og man så blev ringet tilbage centralen,

Det er det også. Bare ikke til brug i Danmark:
http://www.sos.dk/da/Consumer/DetRoedeKort/iPhone_applikation/index.html