Suzuki DM50
Fra : Steffen

Dato : 29-11-10 17:52

Hej - Er ved at forhandle om køb af en Suzuki DM 50 Samurai. Sælger oplyse
at "stemplet klaprer" og at benzintanken er utæt. Jeg har ikke teknisk
indsigt, og skal have et værksted til at lave det. Kan I sige noget om hvad
der er galt i motoren, og om man kan tætne en utæt tank. Hvad kan det komme
til at koste?

Fra : Ivar

Dato : 29-11-10 21:53

Steffen skrev:

> Kan I sige noget om hvad der er galt i motoren, og om man kan tætne en utæt
> tank. Hvad kan det komme til at koste?

At stemplet klaprer er et tegn på slid. Måske er det nok med nyt
stempel og ringe, måske skal der et cylinder kit til som
dette:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4541939725&n=-2040411425&pn=-2040411288
Måske er der også slid på krumtap.

Hvis tanken er utæt, kan det være den er rustet op, så er det
bedst at få fat på en anden tank. Søg efter en brugt.

Gamle knallerter er lette at arbejde med selv, men hvis du ikke
har mod på det, synes jeg, at du skal gå efter en nyere.

Ivar Magnusson