Inland Electronic Navigational Chart Encod~
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 29-11-10 08:14

For dem der bruger ENC kort på indre vandveje er her manualen med
symboler m.m.

http://www.openecdis.org/files/inlandenc1.2.pdf

Mvh/Harding

Fra : HEME

Dato : 29-11-10 19:35

Og så, inden du trykker på linket, her er den nyeste version
http://www.openecdis.org/files/inlandenc1.3.1.pdf

mvh
HEME

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 29-11-10 12:51

Og svaret fremkommer:
"This file is damaged and could not be repaired"

Mvh/Harding

Fra : HEME

Dato : 29-11-10 21:57

Beklager for dig, jeg har hentet den og kigget i den uden problemer.
Filen fylder 17.2 MB, og på er på 260 sider. Måske er din pdf reader for
gammel, min er dog en ½gammel fyr. Ver. 7.0

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 29-11-10 22:25

HEME wrote:
> [...]
>
> mvh
> HEME

> Ja sporbarhed er vi ikke helt enige om; men det nytter ikke noget blot

At råbe i tågen!!

Fra min nuværende og indtil videre selvvalgte position på sidelinjen - ikke
at det bidrager til noget nyt eller noget, der er relevant i forbindelse med
begrebet sejlads, men alligevel er jeg ret sikker på, at HEL nok skal komme
frem til en respons

Vi får at se, hvad der sker.

Harding får det sidste ord - tro mig!
Han ved mere om min båd og min motor, end jeg selv ved, så den slags
mennesker kan man ikke hamle op med
Godt at de findes den slags og vil retlede andre uvidende mennesker.

UNDSKYLD, men .......

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 29-11-10 14:30

Jeg kører også med ver. 7.0. Downloaded for 14 dage siden.
East asia Hydrographic Commission har anbefalet anvendelse af 1.2 da
den er stabil. Derfor angav jeg denne version.

Mvh/Harding

Fra : HEME

Dato : 29-11-10 23:28

Jeg kender ikke til den nævnte anbefaling, blot antager jeg at den nyeste
version er den mest relevante, især når forskellen er så stor som den er
mellem de nævnte versioner: 1.2 er Edition 1, Version 2 December 2006, altså
4 år gammel. 1.3.1 12 Edition 1, Version 3.1 May 2008, altså mere end 2 år
yngre. Dermed er den uden tvivl mere up to date.
PS: jeg klantrer dig ikke for din anbefaling, men påpeger at der findes en
nyere version, når du (og jeg) nu kommer med direkte download links. Istedet
kunne folk selv vælge:
http://www.openecdis.org/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=56
Alle fire muligheder

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-11-10 01:26

Fint, den nyeste 1.3.1 kommer igennem fra dette site.
Jo selvfølgelig er det altid bedst med nyeste og senest udgivne
version.

Mvh/Harding