pakning
Fra : Claus Frørup

Dato : 29-11-10 01:18

Hejsa.

Jeg er ved at skifte de hydrauliske løftere på min Honda Shadow 750
årgang 1983.
Der sad noget gummistads mellem topstykke og ventildæksel da jeg tog
toppen af. Det må have været en flydende pakning.
Se billede her:
http://www.froerup.dk/claus/tomside6.htm

Jeg vil naturligvis helst have en rigtig pakning når det skal samles
igen, men det lader til at de ganske enkelt ikke findes.

Jeg har søget på:
http://www.cmsnl.com/honda-vt750c-shadow-750-1983-usa_model791/partslist/

og på:
http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/1983-honda-motorcycle-vt750c-shadow/o/m2877

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken flydende pakning der er den
bedste at bruge mellem topstykke og ventildæksel?

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-10 07:35

On Mon, 29 Nov 2010 01:18:29 +0100, Claus Frørup wrote:

> [...]

> Der sad noget gummistads mellem topstykke og ventildæksel da jeg tog
> toppen af. Det må have været en flydende pakning.

Der skal ikke være nogen (fast) pakning dér. Topdækslet har jo lejepasning
til knastakslen, og derfor vil en traditionel pakning give for store
tolerancer.

Du skal bruge en tynd stribe flydende højtemperatur silicone, (kan købes i
Biltema, eller T-Svansen, ganske billigt), rundt på yderkanten af
topdækslet.

Brug kun ganske lidt så der ikke ender en tyk pølse indvendig i motoren når
delene spændes sammen. Faktisk skal pakfladen kun lige være fedtet.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 26-8-2010

Fra : Claus Frørup

Dato : 29-11-10 12:05

Isang tao pinangalanan, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> nagsulat:

>Der skal ikke være nogen (fast) pakning dér. Topdækslet har jo lejepasning
>til knastakslen, og derfor vil en traditionel pakning give for store
>tolerancer.

Ahhh... naturligvis.... den detalje havde jeg lige overset.

Det forklarer jo hvorfor der ikke findes nogen pakning i
reservedelsoversigterne.

> [...]
>
>Brug kun ganske lidt så der ikke ender en tyk pølse indvendig i motoren når
>delene spændes sammen. Faktisk skal pakfladen kun lige være fedtet.

Skal der ikke noget på de indvendige flader?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-12-10 12:43

> Skal der ikke noget på de indvendige flader?

Nej

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-12-10 18:17

Isang tao pinangalanan, Jens Jacob Bager Jensen nagsulat:

>Nej

Ok

Fra : Richard

Dato : 29-11-10 13:16

On 29 Nov., 01:18, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> Jeg har søget på:http://www.cmsnl.com/honda-vt750c-shadow-750-1983-usa_model791/partsl...
> og på:http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/1983-honda-motorcycle-vt...

Nu er det ikke aktuelt, men andre udenbys kilder til lidt ældre Honda-
dele er davidsilverspares.com (evt.skriv og spørg dem)
og div tyske og franske forhandlere på eBay, søg blot i hele EU

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-11-10 02:32

Isang tao pinangalanan, Richard nagsulat:

Tak for info

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-12-10 12:41

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg er ved at skifte de hydrauliske løftere på min Honda Shadow 750
> årgang 1983.

Jeg skal renovere en VT 1100 motor for min far. Hvordan ved man om de
hydrauliske løftere er gået?

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-12-10 18:17

> [...]

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg skal renovere en VT 1100 motor for min far. Hvordan ved man om de

Det er når motoren begynder at "tikke" også ved omdrejninger over
2000. Det er især ved den foreste cylinder "tikkeriet" begynder.
Det er et velkendt problem på Hondas VT motorer, at de har svært ved
at holde olietrykke højt nok oppe til den foreste cylinder ved lave
omdrejninger.

Har du ikke en manual kan den findes her:
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp