Andagt: Nye kræfter
Fra : Ole Madsen

Dato : 28-11-10 05:49

Der staar skrevet
Svend Rehling

November 28

NYE KRÆFTER
Herren skal altid lede dig - og give dig nye Kræfter. Esajas 58, 11.

Nye Kræfter - det er just, hvad de fleste af os trænger til. For det kan i
Sandhed siges om den Tid, vi er oppe i nu, at den slider. Den gaar paa
Nerverne i mere end een Forstand. Økonomisk er den fuld af Bryderier, og det
daglige Arbejde stiller En bestandig overfor nye Vanskeligheder; det er
svært at holde Humøret oppe, naar det baade udenlands og indenlands ser ud,
som det gør; det følger En helt ind i Nattesøvnen, som bliver underlig
spredt og urolig. Og det ene med det andet tager slemt paa Kræfterne.

Dertil kommer, at der stilles store Krav til det aandelige Liv; det er
sværere end nogensinde at bevare Troen og Haabet og Kærligheden. Man vilde
jo gerne midt i alt det her staa fast i sin Kristendom; men der er Kamp paa
alle Fronter, og tidt kan Sjælen føle sig saa træt, saa træt. Er der noget,
vi baade i timelig og aandelig Forstand har Brug for, saa er det da netop -
nye Kræfter. Men hvor skal vi faa dem fra?

Ovenfra, naturligvis. Hvor ellers? Maaske Ordet i Dag kan blive os en Hjælp.
Det lød jo saadan: »Herren skal altid lede dig - og give dig nye Kræfter.«
Og heri gemmer der sig den Sandhed: at Gud kun kan give os de nye Kræfter,
vi længes efter, hvis han faar Lov til altid at lede os.

Naar vi tænker efter, maa vi da ikke indrømme, at det, som mere end noget
andet sled paa os, var vor ulyksalige Tilbøjelighed til at gaa paa egen
Haand? Vi syntes, vi skulde selv, og mente, at vi kunde. Og Resultatet var,
at vi blev dødtrætte. Det hele vilde blive anderledes og bedre, hvis vi
altid var under Guds Ledelse. Baade timeligt og aandeligt. Saa fik vi nok
fra Dag til Dag de Kræfter, vi behøvede.

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 29-11-10 07:55

On 28 Nov., 05:48, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> altid var under Guds Ledelse. Baade timeligt og aandeligt. Saa fik vi nok
> fra Dag til Dag de Kræfter, vi behøvede.

ikke mange forstår hvad det vil sige at bane vejen for en højere ånd
du kan bringe en højre ånd til dette sted
når du forstår det første og største bud
og for at forstå det første og største bud skal du kende dystre mørke
og træthed og opgivelse
men vis du i dit legemes sorte beg af dysterhed , tilbeder den
kærlighed du ikke har
som om at du havde
så vil du straks se hvad der mangler
og du vil i dig selv prøve at forene dine ord med følelsen af
herlighed
og taler du nu fra følelsen af herlighed
så vil den formørkede mærke det
og føle , at der er noget om snakken
Men dette er lidt svært at forstå
Derfor siger Jesus
Bed uden ophør
Og gør du det
Så vil herlighed strømme fra dine ord til den som læser dine ord
At der ikke er nogen herlighed ved mine ord her ,som kan mærkes
Det er fordi jeg lige nu ,er for passiv

Fra : tkruse

Dato : 29-11-10 09:29

On 29 Nov., 16:32, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> som om at du havde
> s vil du straks se hvad der mangler
> og du vil i dig selv pr ve at forene dine ord med f lelsen af
> herlighed
> og taler du nu fra f lelsen af herlighed
> s vil den form rkede m rke det
> og f le , at der er noget om snakken
> Men dette er lidt sv rt at forst
> Derfor siger Jesus
> Bed uden oph r
> Og g r du det
> S vil herlighed str mme fra dine ord til den som l ser dine ord
> At der ikke er nogen herlighed ved mine ord her ,som kan m rkes

ærgeligt at Æ,Ø,Å forsvinder
jeg ser det jeg selv skriver med æ,ø,å
men i dit svar mangler det æ,ø,å
hvordan retter man op på det ?

Fra : Lyrik

Dato : 29-11-10 17:07

On 29 Nov., 17:28, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> ærgeligt at Æ,Ø,Å forsvinder
> jeg ser det jeg selv skriver med æ,ø,å
> men i dit svar mangler det æ,ø,å
> hvordan retter man op på det ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Helt enkelt ved at være flexibel. Det er alle de stædige horder hvis
indlæg mangler æ, ø og å! De har et gammelt newslæserprogram og det
holder de stædigt fast ved for det er et: "rigtigt newslæserprogram",
der var godt nok til min far og farfar og så er det også godt nok til
mig! Iøvrigt duede det perfekt under Windows 95, var det vist!?
Deres stædighed udviser foragt for alle andre og deres mulighed for at
læse det de skriver. De er skide-ligeglade med alt og alle! For ellers
ville de bare PRØVE at finde en løsning på deres "sure-tær-problemer!"

Nogle gange er det som står deres indlæg på hovedet med mærkelige
tegn! Men rører det dem? No! De tromler bare videre derudaf! Deres
meninger ligner bogstaverne. Meget af det er kun til selvhøjtidelig
selvophøjelse. Så passer de manglende bogstaver perfekt ind i
billedet. Alt det usagte som skal give mening til resten af deres
"kaudervælsk!" Eller rettere"Kauderv lsk!"

Mvh
Jens

Fra : tkruse

Dato : 04-12-10 15:18

> [...]
> altid var under Guds Ledelse. Baade timeligt og aandeligt. Saa fik vi nok
> fra Dag til Dag de Kræfter, vi behøvede.

jeg fik nye kræfter af dette

http://www.youtube.com/watch?v=0ShDZfZ1OLM