Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
gadget ?
Fra : ;o)-max-

Dato : 28-11-10 05:56

Min lokale foto handler har en ringflash adapter, den ser lidt
interessant ud. Er det noget nogen har erfaring med, er den værd at
rende rundt med, lidt stor og klodset ser den jo ud.?
-max-

Fra : Essox

Dato : 28-11-10 17:56

Den 28-11-2010 13:56, -max- skrev:
> [...]
> interessant ud. Er det noget nogen har erfaring med, er den værd at
> rende rundt med, lidt stor og klodset ser den jo ud.?
Hej.
Har selv for nyelig købe en ringflash, og er meget glad for den,
specielt til macro.

Fra : Ivar

Dato : 28-11-10 19:48

Essox skrev:

> specielt til macro.

Kan den bruges til andet?

Ivar Magnusson

Fra : Kenneth

Dato : 29-11-10 20:18

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kan den bruges til andet?
>

> Ivar Magnusson

Ringflash bruges primært til to typer fotografering,
- Makro for at få en god ensartet belysning af objektet og omgivelserne
- Portrætfoto for dels at få en rund highlight i øjet og så for at få den
relativt bløde skygge hele vejen rundt om modellen.
Nogen synes det er helt fantastisk lys til portræt og giver formuer for en
ringplash, personligt synes jeg ikke det er særligt flot med skyggen hele
vejen rundt og den runde klat i øjet laver jeg i studiet med min beautydish
på en af mine lamper.

Men det er jo smag og behag

// Kenneth - Fotograf //

Fra : /Peter

Dato : 28-11-10 19:42

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis det er den hvor der reklameres med den laver en "atraktiv halo",
altså en skygge hele vejen rundt om objektet, som den jeg havde
engang...
- det så ud af helvede til.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-10 20:39

On 2010-11-28 19:41:58 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> said:

> Hvis det er den hvor der reklameres med den laver en "atraktiv halo",
> altså en skygge hele vejen rundt om objektet, som den jeg havde
> engang...
> - det så ud af helvede til.

Ening, lyset fra en ring dur kun til macrofoto.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : ;o)-max-

Dato : 28-11-10 17:45

On Nov 29, 1:41 am, "/Peter"
> [...]
>
> Hvis det er den hvor der reklameres med den laver en "atraktiv halo",
> alts en skygge hele vejen rundt om objektet, som den jeg havde

Hvordan a helveds til ?
-max-

Fra : /Peter

Dato : 29-11-10 16:52

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
On Nov 29, 1:41 am, "/Peter"
> [...]
>
> Hvis det er den hvor der reklameres med den laver en "atraktiv halo",
> alts en skygge hele vejen rundt om objektet, som den jeg havde

Hvordan a helveds til ?

Enskygge hele vejen rundt om objeket - er det atraktivt ?

Det var dette sæt jeg havde:
http://www.alibaba.com/product-gs/200054672/Ring_Flash_Mobile_Kit_Aruaring_400.html

Fra : ;o)-max-

Dato : 29-11-10 08:58

On Nov 29, 10:51 pm, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:

> Hvordan a helveds til ?
>
> Enskygge hele vejen rundt om objeket - er det atraktivt ?

Er det værre end en slagskygge under næsen og hagen ?
Hvis motivet ikke står op ad en baggrund, får man vel næppe
en skygge ?

> Det var dette s t jeg havde:http://www.alibaba.com/product-gs/200054672/Ring_Flash_Mobile_Kit_Aru...

Uha da da den ser avanceret ud, den jeg har kigget på ligner denne:
http://www.flaghead.co.uk/pages/ringflash-intro.html

Du monterer den på din standart flash, den er vel ca 20cm i diameter,
men den er flad og vejer få hundred gram, så den er til at have med
rundt i foto tasken.
-max-

Fra : /Peter

Dato : 29-11-10 17:07

> [...]

Du monterer den på din standart flash, den er vel ca 20cm i diameter,
men den er flad og vejer få hundred gram, så den er til at have med

OK, den ser spooky ud

men idden er vel den samme, - i en annonce for den jeg købte stod der
at den lavede denne her "atraktive skygge" og jeg må indrømme at det
gjorde den ikke særlig atraktiv - derfor solgte jeg den.
bruger nu bare to eller tre Speedlite, hvis jeg har brug for andet lysd
end hvad een kan klare.

Fra : /Peter

Dato : 29-11-10 17:12

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> gjorde den ikke særlig atraktiv - derfor solgte jeg den.
> bruger nu bare to eller tre Speedlite, hvis jeg har brug for andet

Rayflash Ringflash ... nå jeg fandt den her:
http://tinyurl.com/2wazavc

Fra : /Peter

Dato : 29-11-10 17:09

> [...]

Du monterer den på din standart flash, den er vel ca 20cm i diameter,
men den er flad og vejer få hundred gram, så den er til at have med

den ser spændende ud... hvor køber man den ?

Fra : /Peter

Dato : 29-11-10 17:16

> [...]

Du monterer den på din standart flash, den er vel ca 20cm i diameter,
men den er flad og vejer få hundred gram, så den er til at have med

OK, prøv lige at se billde 4. med og uden:
http://tinyurl.com/2wazavc

kraftig skygge uden og denne "halo" skygge med ringflashen
men helt undgå skygge kan man åbenbart ikke,
det er næsten kun muligt ved at bounce direkte op i loftet....

Fra : ;o)-max-

Dato : 29-11-10 09:14

On Nov 29, 11:08 pm, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:

> den ser sp ndende ud... hvor k ber man den ?

Den lokale fotohandler her i Thailand, men mon ikke du kan
finde den på nettet.... -max-

Fra : Langgaard

Dato : 29-11-10 09:17

On 29 Nov., 17:08, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:

> Er det v rre end en slagskygge under n sen og hagen ?
> Hvis motivet ikke st r op ad en baggrund, f r man vel n ppe
> en skygge ?

> Uha da da den ser avanceret ud, den jeg har kigget p ligner denne:http://www.flaghead.co.uk/pages/ringflash-intro.html
>
> Du monterer den p din standart flash, den er vel ca 20cm i diameter,
> men den er flad og vejer f hundred gram, s den er til at have med
> rundt i foto tasken.
>
> den ser sp ndende ud... hvor k ber man den ?

Hej

F.eks:

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=rayflash&_sacat=See-All-Categories

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 29-11-10 14:08

On 29 Nov., 20:39, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ening, lyset fra en ring dur kun til macrofoto.

Hej Niels

Her er der da et ok portræt taget med ringflash:

www.phosee.dk/picture/234409-et-ringflash-skud-fra-min-workshop

--
Langgaard

Fra : Allan

Dato : 29-11-10 22:25

Den 29-11-2010 22:07, Langgaard skrev:

> Hej Niels
>
> Her er der da et ok portræt taget med ringflash:

> [...]
som netop ser ud ad helved til

Fra : Niels

Dato : 29-11-10 14:18

On Nov 28, 7:48 pm, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Kan den bruges til andet?

Til videnskabelig fotografering - f.eks.: arkæologisk og medicinsk
fotografering.

--
Niels

Fra : Langgaard

Dato : 29-11-10 14:46

On 29 Nov., 22:24, Allan <afu...@mail.dk> wrote:

> som netop ser ud ad helved til

Du kan ikke lide det, det er ikke ensbetydende med at andre ikke kan,
vel!

Jeg mener det er et spændende billede med et anderledes lys, et godt
pift til de millioner traditionelle der ellers findes. At der så
mangler modulation, er en anden snak, det er det traditionel
"portrætlys" kan.

--
Langgaard

Fra : Allan

Dato : 30-11-10 05:53

Den 29-11-2010 22:45, Langgaard skrev:

> Du kan ikke lide det, det er ikke ensbetydende med at andre ikke kan,
> vel!
Som det ses af afsender er jeg en enkelt person. Mit indlæg forholder
mig ikke til, hvad andre synes.

> [...]
> pift til de millioner traditionelle der ellers findes. At der så
> mangler modulation, er en anden snak, det er det traditionel
Det er ganske pussigt, at du nydeligt og pænt ganske er klar over lidt
af min uvilje mod ringlys til portrætter.
Men desværre har du tilsyneladende overset min vigtigste, nemlig
ringreflektionerne i øjnene.
Man ser samme beskæmmende uvirkelighed ved kasselys, som også benyttes
fejlagtigt, og man får firkantede reflekser i øjnene. Det ser også ud ad
helved til!

Ringlys er udemærket til opgaver, hvor optikken er så tæt på objektet,
at lyser i virkeligheden bliver til sidelys (hele vejen rundt). Og her
er det endvidere muligt ved afdæmpning af lidt af ringen, at modulere
lyset. Og så er alt som det altid har været. Men jeg synes, der er for
få, der har opdaget denne finurlighed (modulation af ringlys).

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-10 22:49

On 2010-11-30 05:53:27 +0100, Allan <afuttb@mail.dk> said:

> Det er ganske pussigt, at du nydeligt og pænt ganske er klar over lidt
> af min uvilje mod ringlys til portrætter.
> Men desværre har du tilsyneladende overset min vigtigste, nemlig
> ringreflektionerne i øjnene.

Det er nyttesløst at du diskuterer med langgaard, for han mener altid
det modsatte af hvad jeg mener, og min holdning til ringflash er, at
den kun er egnet til macrofoto, og at man i det hele taget skal prøve
at undgå, at bruge flash.

Fra : N_B_DK

Dato : 30-11-10 23:18

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> [...]
> det modsatte af hvad jeg mener, og min holdning til ringflash er, at
> den kun er egnet til macrofoto, og at man i det hele taget skal prøve

Beklager, men det virker som du er mindst ligeså umulig.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-10 23:45

On 2010-11-30 23:18:22 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> said:

> Beklager, men det virker som du er mindst ligeså umulig.

Det skal du være meget velkommen til at mene, men på den anden side må
jeg også konstatere, at jeg anser din mening for at være tæt på
betydningsløs, for ind til videre, så har du jo ikke rigtig bidraget
med noget, som har været af afgørende betydning for fotogrupperne.

Fra : smiley

Dato : 30-11-10 22:51

On 30-11-2010 11:53, Allan wrote:

> [...]
> lyset. Og så er alt som det altid har været. Men jeg synes, der er for
> få, der har opdaget denne finurlighed (modulation af ringlys).

Catchlight, ja det er sefølig en side af ringblitz,
jeg er nok enig det er ret grimt med ringe i øjnene,
kasser har jeg mindre problem med, da de for mig ligner
dem der kommer fra vinduer og døråbninger.

Men her lidt link omkring catchlight:
http://jaminchen.com/catch_lights.aspx
http://www.photomalaysia.com/forums/showthread.php?t=92827
http://www.google.com/images?hl=en&expIds=17259,27743,27824&sugexp=ldymls&xhr=t&q=catch+light&cp=9&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=Zmn1TMDHHYfLrQfH-sX9Bg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=3&sqi=2&ved=0CDEQsAQwAg&biw=1280&bih=589
http://www.photokaboom.com/photography/learn/tips/022_catch_lights.htm
http://www.all-things-photography.com/adding-catch-lights-to-eyes.html
;o=max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-10 23:47

On 2010-11-30 22:51:24 +0100, smiley <smileymaxphoto@gmail.com> said:

> kasser har jeg mindre problem med, da de for mig ligner
> dem der kommer fra vinduer og døråbninger.

Det er også min holdning til det lys man får fra softboxe.

Fra : Essox

Dato : 30-11-10 20:08

Den 28-11-2010 13:56, -max- skrev:
> [...]
> interessant ud. Er det noget nogen har erfaring med, er den værd at
> rende rundt med, lidt stor og klodset ser den jo ud.?
Her er den jeg har købt, den funger perfekt.
http://www.foto-tip.pl/sklep/ring_flash_delta_drf_14_canon-p-904.html

Fra : Langgaard

Dato : 30-11-10 16:13

On 30 Nov., 23:47, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det er ogs min holdning til det lys man f r fra softboxe.

Ja, jeg er helt enig!

--
Langgaard

Fra : Sahlfoto.dk

Dato : 01-12-10 02:04

For det første er der ingen herinde der ved hvordan billeder der er
taget "i Helvede" ser ud,
så at påstå andet er dumt. (Medmindre man bare gerne vil lyde som en
14-årig!)

Second, jeg elsker de her catchlights i øjnene. Jeg vil hundrede gange
hellere have ringe end jeg vil have ingenting.
Man ser så tit billeder hvor folk glemmer at oplyse øjnene, og så er
de bare døde og uden liv. Trist.
Det skal også lige siges at du altså skal ret tæt på før ringene
opfattes som ringe. For det meste bliver det jo bare en fin lille
prik.

Michael Bang skriver om en fed "gør-det-selv" ringflash her:
http://michaelbang.com/blog/verdens-formentligt-billigste-ringflash

Og her er et testskud. http://www.michaelbang.com/images/andreas-ringflash-03.jpg

Begge dele synes jeg er super fedt. Så Max, køb sådan en og fyr en
masse portrætter med den.
Folk der siger det ser ud af helvede til ved jo ikke hvad de snakker
om ;)

Vh Andreas Sahl
www.sahlfoto.dk

Fra : smiley

Dato : 01-12-10 19:19

On 01-12-2010 16:04, Sahlfoto.dk wrote:

> Begge dele synes jeg er super fedt. Så Max, køb sådan en og fyr en
> masse portrætter med den.
> Folk der siger det ser ud af helvede til ved jo ikke hvad de snakker
> om ;)

Nu ved jeg ikke lige om stjerner passer så godt
til mine motiver af asiatiske arbejdere, men det
ku da være jeg sku give det et forsøg - alle indput
er taget til efterretning - tak.
-max-

Fra : Langgaard

Dato : 01-12-10 03:09

On 1 Dec., 10:04, "Sahlfoto.dk" <andreas.s...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Det skal også lige siges at du altså skal ret tæt på før ringene
> opfattes som ringe. For det meste bliver det jo bare en fin lille

Hej Andreas

Jeg har ikke set dig skrive i gruppen før, så velkommen til dig!

Det vil lette læsningen og forståelsen af dine indlæg, hvis du
"citerede" rigtigt. altså find det indlæg du vil svare på, og tryk på
"besvar" og lad så det du svare på blive stående og skriv så dit svar
nedenunder.
Event. klip/fjern noget af det fyld der måtte være i indlægget du
svarer på.

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 02-12-10 01:59

On 30 Nov., 22:49, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> det modsatte af hvad jeg mener, og min holdning til ringflash er, at
> den kun er egnet til macrofoto, og at man i det hele taget skal prøve

Jeg er sikker på at Allan selv kan vurdere hvem det er nyttesløst at
snakke foto med.

--
Langgaard