Word:
Fra : Finn

Dato : 27-11-10 10:14

Når jeg skriver en tekst side i Word og gemmer den som Webside, så bliver
den meget bred, hvorfor.

Mvh.
Finn

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-11-10 10:24

Finn wrote:
> Når jeg skriver en tekst side i Word og gemmer den som Webside, så
> bliver den meget bred, hvorfor.

Formentlig fordi der ikke sættes en bredde på siden, så vil den fylde
hele browservinduets bredde (med forbehold for sidens opsætning i
øvrigt).

Word duer ganske enkelt ikke til at lave websider. Den laver noget
forfærdelig skodkode.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 27-11-10 11:13

Den 27-11-2010 10:23, Erik Olsen skrev:

> [...]
> hele browservinduets bredde (med forbehold for sidens opsætning i øvrigt).
>

> Word duer ganske enkelt ikke til at lave websider. Den laver noget

Enig, skriv hellere html i hånden vha. f.eks. Notepad++
http://notepad-plus-plus.org/ eller brug f.eks. KompoZer
http://mozilladanmark.dk/produkter/kompozer/

Fra : scootergrisen

Dato : 27-11-10 22:20

> Når jeg skriver en tekst side i Word og gemmer den som Webside, så
> bliver den meget bred, hvorfor.

Hvis du viser os HTML koden så kan vi formodentligt fortælle hvorfor den
bliver bred.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-11-10 23:36

Den 27-11-2010 22:19, scootergrisen skrev:

> Hvis du viser os HTML koden så kan vi formodentligt fortælle
> hvorfor den bliver bred.

Jeg har lige gemt én (1) tekstside
I Word som en HTML-fil: over 2000
styleheet linjer inkl, en mængde
mso-properties, plus inline formregler
på hvert enesep-element.

Et simple tekst på 2700 tegn bliver til
en HTML-fil på 60000 tegn!

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-10 23:48

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg har lige gemt én (1) tekstside
> [...]

Jeg har lige prøvet med en tekst på 67 Kbyte i OpenOfficeWriter.
Det blev til en HTML-fil på 59 Kbyte med en style-sektion på 6
linjer. Der er dog også en del inline-styling.

Siden validerer ikke.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-11-10 00:27

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg har lige gemt én (1) tekstside i Word
> som en HTML-fil

Jeg har ikke prøvet det siden Word 2003,
er 2007 og 2010-siderne ikke blevet bedre?

Nå, jeg kunne heller ikke finde på at basere
noget som helst på Word, det kræver alt for
meget rettearbejde efterfølgende.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-12-10 00:35

Allan Vebel wrote:

> Nå, jeg kunne heller ikke finde på at basere
> noget som helst på Word, det kræver alt for
> meget rettearbejde efterfølgende.

Jeg bruger end ikke Word til brevskrivning, medmindre andre skal kunne læse
filerne. Al privat skrivning foregår på WordPerfect.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk