DNA
Fra : Per Andreasen

Dato : 23-11-10 14:14

Er der kloge folk, der kan afgøre en lille diskussion.
Hvis man forestiller sig en situation, hvor en person får registreret sin
DNA-profil på basis af en blodprøve umiddelbart efter at han har fået en
blodtransfussion, hvad vil man så registrere i forhold til den normale
situation?

1 Intet
2 To DNA-profiler
3 En ændret DNA-profil

Hvis en af de to sidste muligheder er den korrekte, hvor længe vil en
fremmed DNA-profil kunne registreres i prøven?

Mvh Per Andreasen

Fra : Per

Dato : 23-11-10 17:18

Per Andreasen wrote:
> [...]
>
> Hvis en af de to sidste muligheder er den korrekte, hvor længe vil en
> fremmed DNA-profil kunne registreres i prøven?

1: intet

http://illvid.dk/spoerg-os/aendrer-en-blodtransfusion-dna-profilen

http://illvid.dk/spoerg-os/kan-en-dna-test-svare-forkert

mvh. Per

Fra : Per Andreasen

Dato : 23-11-10 17:55

Jeg siger tak til min navnebror for hurtigt svar.
mvh Per