OT:Ride The Planet
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-11-10 20:42

Når man tænker på de s/h film klip, hvor folk forsøger
at flyve ved at baske med nogle påsatte vinger,
så er der alt så lidt mere action på disse fyre.
http://www.youtube.com/watch?v=5N9t5qOSzCU

Jan Rasmussen

Fra : Ulrik Smed

Dato : 22-11-10 22:18

Jan Rasmussen wrote:
> Når man tænker på de s/h film klip, hvor folk forsøger
> at flyve ved at baske med nogle påsatte vinger,
> så er der alt så lidt mere action på disse fyre.
> http://www.youtube.com/watch?v=5N9t5qOSzCU

Wow!
Her er nogle små herlige øgler der praktiserer noget der ligner.
http://www.youtube.com/watch?v=FxSGpCOtkSc

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-11-10 17:25

"Ulrik Smed" <ulsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Wow!
> Her er nogle små herlige øgler der praktiserer noget der ligner.
> http://www.youtube.com/watch?v=FxSGpCOtkSc
>
> --

Og nu denne her:

An unusual breed of Asian snakes can glide long distances in the air,
and the Department of Defense is funding research at Virginia Tech to find out why.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/story/2010/11/22/ST2010112206512.html
DOD tries to uncover secret of flying snakes.
Video of a flying snake.
Most animals that glide do so with fixed wings or a wing-like part.
But not the "flying snakes" of Southeast Asia, India and southern China.

Jan Rasmussen

Fra : Ulrik Smed

Dato : 27-11-10 18:55

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
> Most animals that glide do so with fixed wings or a wing-like part.
> But not the "flying snakes" of Southeast Asia, India and southern

Det ser vildt fedt ud, den svømmer nærmest gennem luften. Og den flader sin
krop ud for at svæve bedre. Min varan og python virker som elefanter ved
siden af de små lette akrobater her. Gad vide om en flyvende slange kunne
finde på at forfølge en flyvende øgle i en luftduel...

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark