Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sammenklippe video
Fra : Peter Hansen

Dato : 26-11-10 15:45

jeg har fået mig en nikon p100, fint nok med det. Den er ret god til
at optage video.
Mit problem er: Hvad gør jeg for at få sammenklippet flere optagelser
så de bliver til en sammenhængende film.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 27-11-10 01:11

Den 26-11-2010 23:45, Peter Hansen skrev:
> jeg har fået mig en nikon p100, fint nok med det. Den er ret god til
> at optage video.
> Mit problem er: Hvad gør jeg for at få sammenklippet flere optagelser
> så de bliver til en sammenhængende film.

Jeg tror, at Microsoft Movie Maker kan løse dit problem gratis:
http://explore.live.com/windows-live-movie-maker?os=other

Jeg har ikke anvendt programmet i nogle år, da jeg bruger Adobe Premiere
Pro CS5. Det er helt anderledes kompliceret.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Langgaard

Dato : 27-11-10 01:39

On 26 Nov., 23:45, Peter Hansen <peterhansen2...@gmail.com> wrote:
> jeg har fået mig en nikon p100, fint nok med det. Den er ret god til
> at optage video.
> Mit problem er: Hvad gør jeg for at få sammenklippet flere optagelser
> så de bliver til en sammenhængende film.

Og hvis du har en Mac, så er det iMovie du kan bruge!

Sælger Nikon et kamera uden et program til at færdiggøre det kameraet
kan?

Prøv at se medfølgende programmer igennem.

--
Langgaard

Fra : Allan

Dato : 28-11-10 01:41

Den 27-11-2010 09:38, Langgaard skrev:

> Og hvis du har en Mac, så er det iMovie du kan bruge!
>
> Sælger Nikon et kamera uden et program til at færdiggøre det kameraet
> kan?
Absolut Nej:
http://www.nikon.dk/da_DK/product/software/viewnx2

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-11-10 11:26

Langgaard forklarede:

> Og hvis du har en Mac, så er det iMovie du kan bruge!

....og bruger du Windows kan Live Movie Maker tricket - fungerer fint
med MPEG4, men desværre er der kun mulighed for et lydspor. Men til
almindelig sammenklipning og med lidt tekster, overgange mv. er det
forbløffende nemt at bruge. Og... det er gratis.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Langgaard

Dato : 28-11-10 05:42

On 28 Nov., 01:40, Allan <afu...@mail.dk> wrote:

> Absolut Nej:http://www.nikon.dk/da_DK/product/software/viewnx2

Det kunne jeg da heller ikke forstå

--
Langgaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-10 18:27

On 2010-11-26 23:45:15 +0100, Peter Hansen <peterhansen214c@gmail.com> said:

> eg har fået mig en nikon p100, fint nok med det. Den er ret god til
> at optage video.
> Mit problem er: Hvad gør jeg for at få sammenklippet flere optagelser
> så de bliver til en sammenhængende film.

Prøv at stille dit spørgsmål i fora'et på www.davk.dk - der får du
virkelig en kvalificeret hjælp af folk, der ved hvad de snakker om, når
det handler om videoredigering.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Peter Hansen

Dato : 29-11-10 05:38

On 28 Nov., 18:27, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Prøv at stille dit spørgsmål i fora'et påwww.davk.dk- der får du
> virkelig en kvalificeret hjælp af folk, der ved hvad de snakker om, når
> [...]

Jeg takker for svarene, Windows Movie Maker virker fint nok til mig.
Et program der allerede var på computeren, men det havde helt undgået
min opmærksomhed. Her begynder min redigering, og så udvikler det sig
måske til noget mere engang, TAK endnu engang.
Peter

Fra : Ole Helms

Dato : 30-11-10 00:13

Nogle vejledninger finder du på http://www.windowsmoviemakers.net/