Yousee hastighed
Fra : gil

Dato : 27-11-10 08:41

Andre der har fået forhøjet deres hastighed? Min viser her til morgen 25/5
Mbit. Jeg abonnerer på 20/4 Mbit. Måske en tidlig julegave

--
gil

Fra : Sune

Dato : 27-11-10 09:20

On Sat, 27 Nov 2010 08:40:54 +0100, gil <gil@obyon.com> wrote:

>Andre der har fået forhøjet deres hastighed?

Ja og jeg fik også et brev fra Yousee i går.

Tjek din postkasse

Mvh
Sune

Fra : gil

Dato : 27-11-10 10:56

Sune wrote:

> Tjek din postkasse

Sørme ja, der var brev fra Yousee.

--
God weekend.
gil

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-10 14:46

gil skrev:

> Andre der har fået forhøjet deres hastighed?

Jeg har ikke, stadig 8 /1.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Karina

Dato : 27-11-10 17:35

gil skrev:
> Andre der har fået forhøjet deres hastighed? Min viser her til morgen 25/5
> Mbit. Jeg abonnerer på 20/4 Mbit. Måske en tidlig julegave

Min hastighed hedder nu også 25/et-eller-andet... Den er stadig tættest
på 4, men den er trods alt over, så måske hedder den også officielt 25/5.

Jeg har dog ikke fået brev om det endnu, men det hænger nok sammen med,
at posten er strandet i snedyngerne *G*

Mvh
Karina

Fra : Sophus Vørsing (267~

Dato : 27-11-10 18:56

"gil" skrev i meddelelsen

Andre der har fået forhøjet deres hastighed? Min viser her til morgen 25/5
Mbit. Jeg abonnerer på 20/4 Mbit. Måske en tidlig julegave

--

Jeg kan kun finde 20/2 Mbit på Yousee's hjemmeside hvordan får man 20/4
Mbit?

Mvh. Sophus

Fra : Karina

Dato : 27-11-10 19:06

>Jeg kan kun finde 20/2 Mbit på Yousee's hjemmeside hvordan får man
20/4 >Mbit?

Det gør (gjorde) man, hvis man tilbage for lang tid siden bestilte en
linje med dobbelt upload. Den var dyrere end "standard-linjerne", men
det er dem, der nu er oppe på en 4 eller 5 i upload.

Mvh
Karina

Fra : Jesper

Dato : 28-11-10 12:30

Den 27-11-2010 08:40, gil skrev:
> Andre der har fået forhøjet deres hastighed? Min viser her til morgen 25/5
> Mbit. Jeg abonnerer på 20/4 Mbit. Måske en tidlig julegave

Jeps, den er hævet fra 20/2 til 25/3, og den er test til 26/3,5 så jeg
er fint tilfreds.

Jesper

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-11-10 14:54

Den 27-11-2010 08:40, gil skrev:
> Andre der har fået forhøjet deres hastighed? Min viser her til morgen 25/5
> Mbit. Jeg abonnerer på 20/4 Mbit. Måske en tidlig julegave

Jeg har stadig 12/1
Jeg glæder mig til den dag hvor de fyrer det fjols som har
bestemt at de kun vil have 10% i upload. Deres politik er jo at
vi forbruger ikke har brug for mere. Det virker lidt børnehave
agtig når nu de har mulighed for at køre samme up/dovnload.

Hvis de vil kunne de nemt levere en 30/30 eller mere. Men det
ønsker de ikke. Har heller ikke mulighed for at få fiber lige nu.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-11-10 19:55

Den 28-11-2010 14:54, Lars Raaby skrev:
> Hvis de vil kunne de nemt levere en 30/30 eller mere. Men det ønsker de
> ikke. Har heller ikke mulighed for at få fiber lige nu.

Hvor mange TV kanaler er du villig til at undvære, for at kunne køre den
højere upload? Der skal afsættes et antal kanal pladser i nettet til
data trafikken, man vælger så at prioritere download, frem for upload,
da det er det de fleste har et ønske om. (Og sikkert også fordi det er
billigere for YouSee i forhold til samtrafikaftaler.)

- Chano Andersen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-11-10 20:02

Chano Andersen skrev:

> Hvor mange TV kanaler er du villig til at undvære, for at kunne køre
> den højere upload?

Al udenlandsk tv, alle filmkanaler, al reklamebaseret dansk tv
(herunder tv2)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-11-10 20:56

Den 28-11-2010 20:02, Ivan V. Klattrup skrev:

> Al udenlandsk tv, alle filmkanaler, al reklamebaseret dansk tv
> (herunder tv2)

Heh.. Kender godt tanken, der er dog visse kanaler jeg ikke har noget
imod, som falder i den gruppe. Dog er det ikke meget TV jeg får set.

Men hvis man nu droppede det analoge signal i kabelnettene, så ville der
blive frigivet en hel del plads, som kunne bruges til internet trafik.
(Og måske ville det så blive det værd, at blive YouSee kunde...)

- Chano Andersen

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-11-10 21:07

Den 28-11-2010 19:54, Chano Andersen skrev:

> [...]
> da det er det de fleste har et ønske om. (Og sikkert også fordi det er
> billigere for YouSee i forhold til samtrafikaftaler.)

Jeg ved ikke om der skal fjernes kanaler. Jeg har blot fået
fortalt at hvis yousee vil så kan deres net klare de høje upload.
100/100 skulle ikke være noget problem.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-11-10 21:17

Den 28-11-2010 21:06, Lars Raaby skrev:
> Jeg ved ikke om der skal fjernes kanaler. Jeg har blot fået fortalt at
> hvis yousee vil så kan deres net klare de høje upload.
> 100/100 skulle ikke være noget problem.

Kommer det fra YouSee selv?

- Chano Andersen

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-11-10 22:02

Den 28-11-2010 21:17, Chano Andersen skrev:

> Kommer det fra YouSee selv?

ja det mener jeg.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 29-11-10 12:42

Hej

> [...]
>Jeg ved ikke om der skal fjernes kanaler. Jeg har blot fået fortalt at hvis
>yousee vil så kan deres net klare de høje upload.

Ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Burde de med Docsis3 _teoretisk_ kunne opnå 200/108 Mbit's, og senere
400/108 Mbit's.

Læg mærke til tryg på teoretisk ;)

Mvh
Hans

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-11-10 20:18

Den 29-11-2010 12:42, Hans Mouridsen skrev:
> Burde de med Docsis3 _teoretisk_ kunne opnå 200/108 Mbit's, og senere
> 400/108 Mbit's.
>
> Læg mærke til tryg på teoretisk ;)

Præcis, og teoretisk og praktisk er ikke det samme..

Spørgsmålet er om der er de tests er taget hensyn til anden trafik i
nettet end internet...

- Chano Andersen

Fra : gil

Dato : 30-11-10 17:18

Lars Raaby wrote:

> Hvis de vil kunne de nemt levere en 30/30 eller mere. Men det
> ønsker de ikke. Har heller ikke mulighed for at få fiber lige nu.

http://www.skagensavis.dk/2010/11/30/nu-op-til-200mbit-med-skagen-
antennelaug.html

--
gil

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 29-11-10 03:23

On 28 Nov., 19:54, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:
> Hvor mange TV kanaler er du villig til at undvære?

Nu kunne de jo starte med at fjerne alle analoge kanaler, Skifte
kompression på det digitale net til MPEG4. Så er vi vist nået rigtig
langt...

//Claus Krogsgaard

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 29-11-10 12:32

Hej

"Claus Krogsgaard" <claus@krogsgaard.dk> skrev i en meddelelse

>Nu kunne de jo starte med at fjerne alle analoge kanaler, Skifte
>kompression på det digitale net til MPEG4. Så er vi vist nået rigtig
>langt...

Det vil stadig ikke give mere upload kapacitet, hvis man fjerner tv
kanaler...

Mvh
Hans

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-11-10 20:19

Den 29-11-2010 12:32, Hans Mouridsen skrev:
> Det vil stadig ikke give mere upload kapacitet, hvis man fjerner tv
> kanaler...

Korrekt, men det giver mulighed for at inddrage nogle af de frigjorte
kanal pladser til data transmission, og dermed enten up- eller download
på internet forbindelsen.

- Chano Andersen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-12-10 12:46

Hej

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Korrekt, men det giver mulighed for at inddrage nogle af de frigjorte
> kanal pladser til data transmission, og dermed enten up- eller download på
> internet forbindelsen.

Nej det er stadig kun downstream kapacitet man kan øge, ved at fjerne tv
kanaler...

Mvh
Hans

Fra : dennis

Dato : 02-12-10 13:35

On 01-12-2010 12:46, Hans Mouridsen wrote:

> Nej det er stadig kun downstream kapacitet man kan øge, ved at fjerne tv
> kanaler...

Det kommer da helt an på hvordan Yousee vælger at opdele nettet.

Fra : dennis

Dato : 30-11-10 16:13

On 29-11-2010 12:32, Hans Mouridsen wrote:

> Det vil stadig ikke give mere upload kapacitet, hvis man fjerner tv
> kanaler...

Upstream bonding er vel noget som giver mere i upload til den enkelte.
Jo flere ledige kanaler ...