fedt i rødvin
Fra : Per Andreasen

Dato : 09-11-10 14:10

Min ven og jeg har diskuteret, om der er fedt af betydning i rødvin. Jeg
mener "Nej". Jeg er helt klar over, at der er masser af energi i rødvin i
kraft af alkoholen, og at denne energi selvfølgelig omsættes til "depoter"
på kroppen, hvis man ikke forbrænder den med motion. Er rødvin et produkt
man specielt skal holde sig fra, hvis man ønsker at tabe sig?

På forhånd tak for svar
Per Andreasen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-11-10 17:06

Per Andreasen skrev:

> [...]
> man ikke forbrænder den med motion. Er rødvin et produkt man
> specielt skal holde sig fra, hvis man ønsker at tabe sig?

Der er ikke fedt i rødvin, men en masse kalorier,
kulhydrater og andre gode ting.

Her er en tabel, hvor næringsindholdet i øl, rødvin,
hvidvin og vodka sammenlignes:

http://ipaper.ipapercms.dk/Bryggerigruppen/Foreningen/Ologsundhed/?Page=10

--
Herluf :·)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-10 17:32

Per Andreasen skrev:

> [...]
> på kroppen, hvis man ikke forbrænder den med motion. Er rødvin et produkt
> man specielt skal holde sig fra, hvis man ønsker at tabe sig?

Alkohol er et produkt man specielt skal holde sig fra hvis man
ønsker at tabe sig.

--
Bertel

Fra : Emil

Dato : 09-11-10 18:20

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Alkohol er et produkt man specielt skal holde sig fra hvis man
>ønsker at tabe sig.

Med måde er alting godt.

Hent, læs og forstå
<http://ipaper.ipapercms.dk/Bryggerigruppen/Foreningen/Ologsundhed/>
som Herluf Holdt linkede til.

m.v.h. Emil

Fra : Max

Dato : 09-11-10 18:58

Hej Emil

> Med måde er alting godt.

Og det vil du mene på grund af en publikation fra bryggerigruppen ?

Der er intet godt ved alkohol i forbindelse med kroppen.

Max

Fra : Hauge

Dato : 09-11-10 19:03

Hej Max
Den 09-11-2010 18:57, Max skrev:
> Der er intet godt ved alkohol i forbindelse med kroppen.

Kilde?

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 09-11-10 19:06

Den 09-11-2010 19:02, Hauge skrev:
> Kilde?

Jeg vil selv lige "modkilde" det:

http://www.dr.dk/DR1/hadetgodt/Indslag/Aftenkonsultationer/2007/1204153059.htm

http://fpn.dk/mad/kost_ernaering/article1538582.ece

http://ing.dk/artikel/98572-drik-et-halvt-glas-roedvin-om-dagen-og-lev-fem-aar-laengere

Umiddelbart en del "beviser" på at alkohol med måde, ikke er usundt.

Ellers er *alt* jo dødeligt, hvis det ikke er med måde, uanset hvad det
er, helt uden undtagelser.

Mvh Hauge

Fra : Emil

Dato : 09-11-10 19:29

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Emil

>Og det vil du mene på grund af en publikation fra bryggerigruppen ?
>Der er intet godt ved alkohol i forbindelse med kroppen.

Bryggerigruppen har _ikke_ fejet noget ind under gulvtæppet
Jeg vil anbefale dig at læse alle referencerne (mere end tre sider)
som findes på de sidste fire sider i mit link.
Så vil du vide en smule om det, som du udtaler dig om.

m.v.h. Emil

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-10 19:19

Emil skrev:

> Hent, læs og forstå
> <http://ipaper.ipapercms.dk/Bryggerigruppen/Foreningen/Ologsundhed/>
> som Herluf Holdt linkede til.

Sukkerfabrikkerne har også en publikation der forklarer at sukker
ikke feder og at det er godt at bruge i maden som smagsstof.

Sådan er der så meget.

--
Bertel

Fra : Emil

Dato : 09-11-10 19:37

> [...]

>Sukkerfabrikkerne har også en publikation der forklarer at sukker
>ikke feder og at det er godt at bruge i maden som smagsstof.

Du glemte at citere mig for:
"Med måde er alting godt"

Sukker er uundværligt i madlavningen, uanset om det er raffineret
eller naturligt forekommende (løg, gulerødder, frugt m.v.).
Det er ganske enkelt en af grundsmagene, som vi mennesker kan opfatte.
Vil du påstå noget andet?

m.v.h. Emil

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-11-10 21:57

Emil skrev:

> [...]
> eller naturligt forekommende (løg, gulerødder, frugt m.v.).
> Det er ganske enkelt en af grundsmagene, som vi mennesker kan opfatte.

Jeg vil påstå noget andet end det der står indtil det første
komma.

Og når jeg skriver "sukker", mener jeg "industrielt fremstillet
melis" og ikke en af de mange sukkerarter der også findes. Det er
sådan ordet bruges.

--
Bertel