Jordnødden...
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-11-10 17:21

Jo da, det er kometen jeg mener.

Er der nogen der har et bud på hvordan den har fået eller bare bibeholdt
den asymmetriske form?

Jeg undres, da jeg har lært at kometer og andet "rum-affald" fra
solsystemets dannelse egentlig hører hjemme i van oort bæltet.

Efter 4-5 milliarder års rundture burde tingesten vel have en lidt mere
afrundet form, som det fremgår af artiklen.

http://www.berlingske.dk/viden/som-en-jordnoed-i-rummet

- cep

Fra : Max

Dato : 09-11-10 08:48

Hej Claus

> Efter 4-5 milliarder års rundture burde tingesten vel have en lidt
> mere afrundet form, som det fremgår af artiklen.

Hvorfor det, den er vel ikke stor nok til selv at bestemme
sin form.

--
Mvh Max

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 09-11-10 09:37

"Claus E. Petersen" < skrev
> Efter 4-5 milliarder års rundture burde tingesten vel have en lidt mere
> afrundet form, som det fremgår af artiklen.

Jeg undres mere over, at den ikke har kratere på midten.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 09-11-10 10:21

Hej Preben

> Jeg undres mere over, at den ikke har kratere på midten.

Måske faconen i midten i virkeligheden er et stort krater.

--
Mvh Max