Koordinater: Længde på et skel?
Fra : Emil

Dato : 20-10-10 03:47

Hej

Afstanden mellem klodens breddegrader varirerer i forhold til
længdegraderne.

Når jeg nu kender koordinaterne, hvordan kan jeg så beregne afstandene
på et grundstykke midt i DK?

Højderne kendes også, og skal ikke nødvendigvis indgå i formlen. Det
vil være en fordel med begge typer af formler.

Forventet nøjagtighed er omkring 1 cm eller ringere, da jeg ikke har
forudsætninger for at bedømme koordinaternes nøjagtighed.

m.v.h. Emil

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-10-10 06:53

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> Når jeg nu kender koordinaterne, hvordan kan jeg så beregne afstandene
> på et grundstykke midt i DK?

http://williams.best.vwh.net/avform.htm#Dist
Formlen regner i radianer, så husk at transformere både input og output fra
formlen.