Dokumenteret effekt ved rygestop?
Fra : Ukendt

Dato : 17-10-10 08:51

Nogen der kender til undersøgelser, der påviser at fx plastre er mere
effektive end piller - altså hvad har den største effekt?
--
Steen
http://bit.ly/9PqtQB

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 18-10-10 09:37

Steen wrote:
> Nogen der kender til undersøgelser, der påviser at fx plastre er mere
> effektive end piller - altså hvad har den største effekt?

Nu bliver jeg nok sat på plads lige om lidt, men:

Det der har den største effekt er det du selv tror mest på. Plastre, piller
og diverse gejl virker ikke, hvis man ikke har viljestyrken til at stoppe.
Dermed er den mest effektive metode - at stoppe. Hvis man så føler man har
brug for lidt hjælp kan man prøve plaster eller piller. Er man overbevist om
at det hjælper - jamen så hjælper det.

Man skal ikke kimse af placebo.

PS: Jeg ryger ikke selv og har aldrig gjort det. Ovenstående er derfor
aldeles uvidenskabeligt og udelukkende mine egne betragtninger og meninger.
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Max

Dato : 18-10-10 10:43

Hej Claus

> Man skal ikke kimse af placebo.

Nej, den virker jo fint når man bilder en hel verden ind
at det er åh så svært at holde op med at ryge og man er
nødt til at bruge plaster, tyggegummi og plastikcigaretter.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-10 11:07

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:4cbc071d$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> PS: Jeg ryger ikke selv og har aldrig gjort det. Ovenstående er derfor
> aldeles uvidenskabeligt og udelukkende mine egne betragtninger og

Man skal vurdere effekten i forhold til, hvorfor personen er afhængig.
Jeg har selv røget - meget.
Jeg holdt op fra den ene dag til den anden - og har stort set ikke haft
trang til røg i de sidste 20 år. Men jeg må tilstå, at duften af en god
pibetobak virkelig trigger mig. I dag. Jeg har lkyyst til at ryge igen.
Jeg var ryger fordi jeg syntes det var hyggeligt, fordi det smagte godt,
fordi det var en del af noget socialt.

Andre er afhængige af nikotin som nogen er afhængige af narko - kroppen
skriger på det, og de bliver dårlige fysisk, hvois de ikke får det.
Den sidste gruppe kan hjælpes med nikotinerstatning - plaster
elelrtyggegummi eller plastcigaretter.
Så skal man se på. hvad det er ved nikotinet de savner - er det det lille
rush, de få, når de tænder tobakken - så vil jeg anbefale plascigaretter
eller tyggegummi -
Plastret lægger en dyne af nikotin over brugeren -
Man skal også huske at tage det af om natten - det er de færreste der ryger,
mens de sover.
Men er man så afhængig at man vågner for at ryge - hvad nogen er - så skal
de måske have plasteret.

Nogen har behov for at have noget i fingrene - plastcigaret - det samme,
hvis det er et "suttebehov" der skal dækkes.

Men man skal ikke glemme, at man blot erstatter en slags afhængighed med en
anden - bagefter skal man trappes ud af

Desuden skal man have brudt det mønster, der ligger bag ens rygning.
De bevidstløse cigaretter - dem man ryger, fordi man altid ryger, når man
får en kop kaffe - dem man ryger fro at holde pause - dem man ryger for at
belønne sig selv.
De ryges ikke fordi man trænger, men fordi man plejer - de kan "nemt"
erstattes med noget andet.

Men som Claus siger - en kold tyrker - stop - og lad være med at begynde
igen.
Det er effektivt - det er bare ikke alle der kan.

Fra : Steen

Dato : 13-11-10 00:43

Firstname Lastname <None> wrote:

> Men som Claus siger - en kold tyrker - stop - og lad være med at begynde
> igen.
> Det er effektivt - det er bare ikke alle der kan.

Hm, nu har jeg så afprøvet den billigste løsning.
Smid smøgerne ud, og lad være med at købe en ny pakke.
Det virker faktisk udmærket
--
Steen
Screw down a little bit the expectations (Kilde: Richard Møller Nielsen)